تاریخ انتشار: 1400/05/07 19:54
کد خبر: 35775

اختصاصی/ سایپا در تبریز به ماشین سازی می چسبد؟!/ سهمیه تراکتور در گرو فولاد و گل گهر

بدون تردید یکی از حساس ترین‌ بازی های هفته‌ پایانی لیگ بیستم، دیدار تراکتورسازی و سایپا است که یکی برای ماندن و یکی دیگر برای کسب‌ سهمیه تلاش‌ می‌کند‌؛ حال اینکه کدام یک به هدف شان می رسند، فقط ۹۰ دقیقه فرصت دارند.
اختصاصی/ سایپا در تبریز به ماشین سازی می چسبد؟!/ سهمیه تراکتور در گرو فولاد و گل گهر

در لیگ بیستم تیم های تراکتورسازی و سایپا طوری پیش رفتند که به آنچه که می خواستند، نرسیدند. تراکتوری ها با کلی هزینه و تغییرات متعدد مربیان دنبال قهرمانی بودند که نه در جام حذفی به آن رسیدند و نه در لیگ که الان فقط کور سویی برای کسب‌ سهمیه دارند. فعلا شرایط جدول طوری است که اول باید تیم های گل گهر، فولاد و ببازند و تراکتورسازی هم سایپا را شکست دهد تا به سهمیه برسد. البته این درصورتی است که استقلال در جام حذفی به قهرمانی برسند و  تبریزی ها صاحب سهمیه کنند، در غیره اینصورت چهارم لیگ شدن نیز دردی را برای تراکتوری ها دوا نمی کند.

اما در سوی مقابل نارنجی پوشان سایپا برای رسیدن به قهرمانی و یا سهمیه گرفتن تیم نبسته بودند و می خواستند در لیگ یک رتبه آبرومند به دست آورند. این تیم نیز مثل تراکتورسازی هرچقدر مربی عوض کرد، کار به جایی نبرد و در نهایت کارش برای بقا به هفته پایانی لیگ کشیده شد. جالب این‌جاست که سایپا هم برای ماندن نیاز دارد، ذوب آهن در خانه مقابل مس رفسنجان شکست بخورد و خودشان‌ با گرفتن یک تساوی هم ماندگار شوند.

 این را هم فراموش نکنید، سایپا جزو پنج تیمی است که طعم سقوط را نچشیده ولی در شرایط بحرانی به سر می برد که اگر بیفتد، به تیم های می پیوندد که سابقه سقوط دارند.

با این حال شرایط بازی دو تیم خیلی نزدیک به هم است و در حال حاضر تراکتورسازی با اینکه در خانه بازی می کند، ولی تیمی نیست که سایپا نتواند آن  را شکست دهد. تبریزی ها برای این مسابقه کلی مصدوم و محروم دارند که باید سرمربی اش را نیز به آنها اضافه کرد. غیبت فیروز کریمی در کنار خط کاملا به سود شاگردان اخباری است که بتوانند در تبریز به آنچه که می خواهند، برسند و شاید از سقوط فرار کنند؛ بخصوص که  سعید اخباری سابقه مربیگری در تبریز را دارد و نیم فصل اول هدایت ماشین‌ سازی را بر عهده داشت و نتوانست این تیم را از بحران نجات دهد او نیز در سقوط نماینده تبریز سهم دارد که شاید سایپا را نیز کنار ماشین سازی قرار دهد! جالب تر اینجاست که در تیم مقابل هم دروازه‌بانی به نام محمدرضا اخباری حضور دارد که در همین سایپا چهره‌ شد و توانست به تراکتورسازی و تیم ملی هم برسد. حال او باید مقابل تیمی قرار بگیرد که شاید باعث سقوطش شود!

به قلم علی‌ مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qvqn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


حضور یاران فیروز کریمی در جلسه فنی و آنالیز