تاریخ انتشار: 1400/05/09 15:27
کد خبر: 35661

پایان تلخ استقلال با خط دفاع متلاشی

با اینکه پیش از تقابل با سپاهان صحبت از حضور برخی بازیکنان ذخیره در ترکیب استقلال بود اما فرهاد مجیدی در نهایت و یک روز مانده به این بازی به دلیل آنکه مورد اتهام‌های احتمالی قرار نگیرد، تصمیم به استفاده از نیروهای اصلی گرفت و تنها متین کریم‌زاده را در ترکیب اصلی قرار داد.
پایان تلخ استقلال با خط دفاع متلاشی
دیگر بازیکنان استقلال همان‌ها بودند که در بازی‌های بزرگ حضور داشتند و سرمربی استقلال با اینکه می‌دانست پیروزی احتمالی در این بازی تأثیری در جایگاهش نخواهد داشت اما به دنبال اهداف دیگری بود. در نیمه اول، بازی بیشتر در اختیار استقلال بود و سپاهان با ضد حملات و گاه موقعیت‌های کاشته‌ای که پشت هجده قدم آبی‌ها به دست می‌آورد در پی رسیدن به دروازه حسینی بود. با این حال اما حملات استقلال در نیمه اول بیشتر به چشم آمد و می‌شود به واسطه چند واکنشی که نیازمند روی حملات استقلال انجام داد گفت که آبی‌ها به لحاظ اجرای کارهای هجومی و موفقیت در ایجاد موقعیت گل، تیم برتر این میدان بودند، هر چند که مساعی استقلال در نهایت منجر به گلی نشد و دو تیم که با حربه‌های متفاوتی گام به آخرین بازی خود گذاشته بودند، با تساوی راهی رختکن شدند.
نیمه دوم اما حکایت دیگری داشت و این سپاهان بود که دقیقه 54 به گل رسید. این گل روی پاس در عمق عالی سروش رفیعی و در میان تعلل همه مدافعان استقلال به رضا میرزایی رسید و این بازیکن گریزپا توانست بعد از چند گام به سمت دروازه استقلال با یک بغل پای مطمئن توپ را به کنج دروازه استقلال برساند. این گل تأییدی بود بر انگیزه بیشتر سپاهان در نیمه دوم؛ تیمی که انگار آمده بود فارغ از آنچه در بازی پرسپولیس و پیکان می‌گذرد با پیروزی میدان بازی استقلال را ترک کند. زردپوشان اصفهانی دقیقه 62 تا آستانه به ثمر رساندن گل دوم هم پیش رفتند و رضا میرزایی که فعال‌ترین بازیکن تیمش بود به سمت دروازه استقلال گریخت که حسینی با واکنشی عالی مانع از باز شدن دروازه تیمش شد. سپاهان به واقع در نیمه دوم تیم دیگری بود و فارغ از برد پرسپولیس پیوسته به سمت دروازه استقلال یورش می‌برد. یاسین سلمانی را نیز باید یکی از بهترین‌های این بازی دانست اما گل دوم سپاهان را نیز بهترین بازیکن این بازی یعنی میرزایی برای شهباززاده پایه‌گذاری کرد، میرزایی با فراری عالی دوباره خط دفاع متلاشی استقلال را جا گذاشت و توپ را در فضایی مناسب به مهاجم سابق آبی‌ها داد تا استقلال طعم تلخ گل خوردن از مهاجم سابق خود را هم بچشد.
 بعد از این گل سپاهان رو به بازی دفاعی آورد و در واپسین دقایق کریمی را هم به دلیل دریافت کارت دوم از دست داد و بلافاصله بعد از این ماجرا مهدی‌پور یک موقعیت کاشته استقلال را با ضربه‌ای زیبا وارد دروازه سپاهان کرد تا فقط شکست استقلال خفیف‌تر جلوه کند اما به هر حال استقلال مانند بازی رفت در زمان مربیگری فکری به سپاهان باخت تا مشخص شود، دلیل ناکامی‌های پی‌درپی آبی‌ها چیست و چرا استقلال سال‌ها است جام نمی‌گیرد. استقلال به واقع مقابل مدعیان اصلی همواره دچار مشکل است و امتیازاتی کلیدی را مقابل آنها از کف می‌دهد، چه با مجیدی چه با فکری.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqyww

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شریفات به یاد هدیه فرهاد!