تاریخ انتشار: 1400/05/13 12:23
کد خبر: 35440

تارتار: آنهایی که به من اتهام زدند گناهانم را پاک کردند/ اولویتم ادامه همکاری با پیکان است

سرمربی تیم فوتبال پیکان گفت: از آنهایی که بعد بازی با پرسپولیس به من اتهام زدند تشکر می‌کنم زیرا گناهانم را پاک کردند.
تارتار: آنهایی که به من اتهام زدند گناهانم را پاک کردند/ اولویتم ادامه همکاری با پیکان است

مهدی تارتار درباره شکست دو بر صفر تیم فوتبال پیکان مقابل پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر اظهار داشت: بازی را بد شروع نکردیم اما روی یکی از حملات مستقیم حریف، مهدی ترابی بین چهار مدافع ما یک پاس خیلی خوب و حرفه‌ای داد و عبدی موفق به گلزنی شد. پس از این گل، هم پرسپولیس از استرس خارج شد و هم شیرازه تیم جوان ما به هم ریخت. در ادامه گل دوم را هم زود دریافت کردیم و کار پیکان در همان نیمه اول تمام شد. بچه‌های ما تلاش کردند اما نتوانستند به تیم باکیفیت پرسپولیس گل بزنند. این تیم بهترین خط دفاعی و دروازه‌بانی کشورمان را دارد. در طول فصل هم کم گل خوردند و هم فقط یک باخت داشتند. واقعا پس از دریافت دو گل، کار سخت شد و نتوانستیم کاری انجام بدهیم.

وی درباره انتقادها و حملاتی که پس از شکست پیکان در این مسابقه به خودش و تیمش شد، توضیح داد: در فوتبال ما به ویژه پس از ایجاد فضای مجازی، خیلی‌ها دین و ایمان ندارند و هیچ چیز حتی آبروی یک مسلمان و بی‌دلیل اتهام زدن برای آنها مهم نیست و فقط احساسات رنگی برای آنها مهم است. حقیقت را نمی‌بینند و هیچ چیزی را نمی‌بینند، نمی‌شنوند، نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند. البته مهم نیست. مهم خدایی است که بالای سر ماست و باید از بنده‌اش راضی باشد.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در مورد اینکه به نظر می‌رسد بسیاری از این هجمه‌ها با توجه به کیفیت پرسپولیس ناعادلانه و غیر منصفانه بوده، توضیح داد: اگر می توانستیم پرسپولیس را متوقف کنیم شگفتی خلق کرده بودیم اما واقعا نشد و همه چیز دست به دست هم داد تا پیکان در این مسابقه بازنده شود. از طرفی نباید کیفیت پرسپولیس را هم فراموش کرد. نتوانستیم کاری پیش ببریم و حتی پس از این مسابقه از تیم‌های مدعی عذرخواهی کردم اما اینکه برخی هواداران بخواهند خیلی ناجوانمردانه هر تهمتی بزنند انصاف نیست.

تارتار افزود: قبل از بازی هم گفتم تا کنون  3،4 بار و شاید بیشتر پرسپولیس را شکست داده‌ایم. حتیزمان سرمربی‌گری علی دایی در پرسپولیس اجازه ندادیم این تیم قهرمان شود. کار خودمان را در گذشته انجام دادیم. مربی‌گری هم چیزی نیست که سال‌ها بتوانید خودتان را پنهان کنید. هر ساله 30 بازیکن و اعضای کادرفنی، تدارکات و پزشکی با شما کار می‌کنند و آنها در کل کشور پخش می‌شوند. هیچ مربی نمی‌تواند در این وضعیت چهره واقعی خودش را در فوتبال پنهان کند. 

وی خاطرنشان کرد:‌پس از 13، 14 سال مربی‌گری کردن همه مرا می‌شناسند. شاگردانم در کل کشور پخش شده و همه می‌دانند چگونه کار کرده و تا چه اندازه روی مسائل اخلاقی تأکید دارم. این وصله‌ها به من نمی‌چسبد اما افرادی که چنین اتهاماتی می‌زنند فقط گناهانم را پاک می‌کنند.از آنها ممنون هستم که از این لحاظ به ما کمک می‌کنند. انسان جایزالخطاست و شاید من و شما گناهان زیادی داشته باشیم اما از اتهام‌زنندگان تشکر می‌کنم که گناهانم را می‌شویند. 

سرمربی تیم فوتبال پیکان اضافه کرد: نمی‌توانیم تا سال‌ها خود را پنهان کنیم. شاید یک تا دو فصل بتوان این کار را کرد اما در نهایت ماهیت یک فرد مشخص می‌شود. خدا را شکر می‌کنم در این سال‌ها سعی کردم درست کار کنم. اگر چیزی هم در فوتبال داریم به خاطر عنایت خدای بالای سرمان است زیرا از لحاظ ارتباطات پشت پرده هیچکس را نداریم. فقط خدا و مجموعه‌ای که در آن کار می‌کنم دارم.

تارتار در مورد وضعیت ادامه همکاری‌اش با باشگاه پیکان گفت: اولویت من ادامه همکاری با پیکان است و اگر عملکرد ما در نیم‌فصل دوم را با دور رفت مقایسه کنید، متوجه می‌شوید برای رسیدن به این جایگاه خیلی سختی کشیدیم تا جوان‌ها را هماهنگ کرده و به اتفاق همکارانم نکات لازم را به آنها آموزش بدهیم. اگر به تیم دیگری برویم، باز هم باید این زحمات را متحمل شویم. 

وی ادامه داد: اگر بخواهم به تیم دیگری بروم باید کارم را از اول شروع کنم اما چنین بحثی را در پیکان نداریم. ضمن اینکه کادر مدیریتی و فنی پیکان با هم هماهنگ و کنار و پشت هم بودند. واقعا مانند یک خانواده بودیم. تنها بحث من این است که انتظار از پیکان سال آینده بالاتر می‌رود و این موضوع طبیعی است. 

سرمربی تیم فوتبال پیکان افزود: تیمی که امسال هفتم شده نباید فصل آینده دهم شود بلکه باید دو پله بالاتر برود. لازمه این موضوع هم در نظر گرفتن بودجه مناسب است. قراردادم با پیکان تمام شده اما بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم اولویتم ادامه همکاری با این تیم است. اکنون هم منتظر هستم نشستی با باشگاه برگزار کنیم که احتمال دارد این موضوع هفته آینده اتفاق بیفتد. 

تارتار تصریح کرد: اگر بودجه افزایش پیدا کنیم و بتوانیم تیمی در شأن و شخصیت پیکان ببندیم، در این تیم مانده و با تمام وجود کارمان را انجام می‌دهیم.اگر قرار به جدایی من از پیکان باشد برای این تیم مربی زیاد است. کاری به خودم ندارم اما مطمئن هستم مربیان بهتر از من برای پیکان وجود دارد زیرا باشگاهی با ساختار است و خیلی از مربیان آرزو دارند در آن کار کنند.

وی خاطرنشان کرد‌:‌باید از کادر فنی، بازیکنان، هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه ، مدیریت گروه صنعتی ایران‌خودرو و مقیمی که همیشه با ما همراه بود، تشکر کنم. همچنین از کادر پزشکی و تدارکات‌مان که بیش‌ترین زحمت را کشیدند تشکر می‌کنم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9nao

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


باثبات ترین سرمربی چند سال اخیر لیگ برتر چه کسی است؟