تاریخ انتشار: 1400/05/15 11:09
کد خبر: 35352

جنجال جادوگری در فوتبال ایران!

حواشی هفته‌های پایانی لیگ برتر بین تیم‌های خوزستانی هنوز ادامه دارد.
جنجال جادوگری در فوتبال ایران!

تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان در روز سوم مرداد ماه سال جاری و در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ‌برتر به مصاف هم رفتند. بعد از این مسابقه سیروس پورموسوی در نشست خبری بعد این مسابقه مسائل جنجالی را مطرح کرد: به من تهمت جادوگری زدند! امیدوارم در کمیته اخلاق حرفشان را ثابت کنند. من هم اکنون ثابت می‌کنم که چه کسی جادوگر است. به من تهمت جادوگری زدند! امیدوارم در کمیته اخلاق حرفشان را ثابت کنند. من هم اکنون ثابت می‌کنم که چه کسی جادوگر است. ۲ سال گذشته روی خط دروازه چه کسی آب ریختند و دوربین صحنه را ضبط کرد؟ بازی با استقلال به چه کسی گفتند اجی مجی که صدا‌ها ضبط شد؟ روباه در کدام بازی به ورزشگاه رفت؟ n چه کاره است در باشگاه که هر هفته و هر بازی با بلیط از بندرعباس به اهواز می‌آید؟ نامه مکتوب آن را داریم که بازی با نفت درخواست کردند که به زمین بیاید و آن فرد فوتبالی نیست!

جواد نکونام هم در انتهای نشست خبری بعد از مسابقه در رابطه با جادوگری با خنده گفته بود: «ما تا به حال از این کارها نکرده‌ایم.»

جنجال جادوگری در فوتبال خوزستان

علی فیروزی سرپرست تیم صنعت نفت آبادان در این مورد ادعای دیگری را مطرح کرده بود. در جریان نیمه دوم وقتی فولاد توانست از روی نقطه پنالتی به گل دوم برسد، یکی از اعضای کادرفنی فولاد خطاب به پورموسوی گفت: "این گل هم برای جادوگرها"؛ این موضوع نیز باعث ناراحتی و عصبانیت سرمربی تیم ما شد.

*نظر دو پیشکسوت فوتبال خوزستان

در همین رابطه ابراهیم تهامی پیشکسوت فوتبال خوزستان که سابقه عضویت در تیم ملی فوتبال ایران را دارد، به میزان اظهار داشت: «من در این باره نظری ندارم.» خبرنگار میزان سوال خود را اینطور تکرار کرد آیا موردی در این خصوص ندیده یا نظری ندارد، که وی تاکید کرد: نظری ندارم.

ابراهیم قاسمپور مربی سابق صنعت‌نفت آبادان و دیگر پیشکسوت فوتبال خوزستان پیرامون مسائلی که پورموسوی سرمربی صنعت نفت آبادان در نشست خبری بعد از بازی فولاد مطرح کرد، به میزان گفت: من از رسانه‌ها موضوع را دنبال کرده‌ام و اطلاع دقیق ندارم؛ اما مطرح کردن چنین ادعا‌هایی نه تنها زیبنده فوتبال ایران بلکه ورزش ایران هم نیست. زمانی که در صنعت نفت آبادان کار می‌کردم یکی از اطرافیان باشگاه را دیدم که پیش دروازه‌ها می‌رفت و روی دروازه‌ها چیزی می‌ریخت. از او خواستم دیگر به این کار‌های خرافاتی ادامه ندهد. طبق پرس‌وجویی که انجام دادم فرد مورد نظر پیش از انجام هر مسابقه پیش جادوگر می‌رفت و همان جادوگر این مسائل را به او گفته بود.

*از شکایت فولاد تا پیگیری فدراسیون فوتبال

در همین راستا عارف عارف‌نیا مدیر حقوقی باشگاه فولاد خوزستان در روز ۴ مرداد سال جاری از پیگیری حقوقی صحبت‌های سیروس پورموسوی خبر داد.  کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال روز گذشته (پنجم مرداد) از احضار پورموسوی به کمیته اخلاق دعوت کرد. طبق اعلام فدراسیون فوتبال سیروس پورموسوی، سرمربی تیم صنعت نفت روز دوشنبه یازدهم مرداد در ساعت ۱۶:۰۰ جهت ادای پاره‌ای از توضیحات به این کمیته دعوت شدند.

*واکنش مدیران دو تیم

سعیدآذری مدیرعامل فولاد خوزستان در واکنش اتفاقات دیدار فولاد خوزستان - صنعت نفت آبادان در روز ۵ مرداد اعلام کرد: ما مواضع خود را رسماً اعلام کردیم و درباره اظهارات غیرتخصصی و غیرمسئولانه از طرف یکسری از عزیزان این حق را برای خودمان قائل شدیم که پیگیری کنیم. سر فرصت این قضیه رسیدگی خواهد شد و حقایق به سمع و نظر فوتبال‌دوستان خواهد رسید.

از سوی دیگر مسعود رضائیان قائم مقام باشگاه صنعت نفت آبادان به میزان اظهار داشت:  نمی‌شود جادو در یک بازی عمل کند در یک بازی عمل نکند. از نزدیک آدم‌های زیادی دیدم که می‌خواستند متاع خود را به ما بفروشند. حتی به ما توهین کرده، نفرین کردند و تهدید کردند و گفتند طلسم‌تان می‌کنیم، اما به این چیز‌ها تن ندادیم. متاسفانه هستند یک عده مدعی که می‌گویند می‌توانند بازی را برگردانند، ولی نمی‌توانند؛ می‌دانم نمی‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39krdw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



بدهکارها در بازار نقل و انتقالات؛ پول نیست!