تاریخ انتشار: 1400/05/16 19:40
کد خبر: 35276

فرهاد مجیدی در محاصره خودی‌ها

شاید بعد از آن همه سابقه کل‌کل و «چهار» نشان دادن، به‌نظر می‌رسید زمان حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال، بزرگ‌ترین مخالفان او را پرسپولیسی‌ها تشکیل بدهند و به هر دری بزنند تا این مربی نتیجه نگیرد، اما فعلا خلاف این ماجرا ثابت شده است.
فرهاد مجیدی در محاصره خودی‌ها

اغلب پرسپولیسی‌ها سرشان به‌کار خودشان گرم است و به موفقیت‌هایی که این تیم طی سالیان گذشته کسب کرده دلخوش هستند، اما از آن طرف فرهاد مجیدی هرچند وقت یک‌بار باید با مخالف‌خوانی یک مربی نامدار استقلالی سر کند. این داستان برای او مدام تکرار می‌شود و البته در بازی نیمه‌نهایی جام حذفی هم به اوج رسید. این بازی را استقلال در حالی 2 بر یک برد که با یک گل عقب بود، اما اعلام 2پنالتی به سود این تیم ورق را برگرداند. در این میان پنالتی اول استقلال بسیار بحث‌برانگیز بود و سرمربی گل‌گهر را به‌شدت خشمگین کرد.

  قلعه‌نویی و تندترین مصاحبه تاریخ

از جهات مختلف می‌توان مصاحبه امیر قلعه‌نویی بعد از شکست گل‌گهر برابر استقلال را یکی از تندترین و عجیب‌ترین مصاحبه‌های تاریخ فوتبال ایران دانست. او عقیده دارد تیمش در هر 4بازی قبلی با ناداوری برابر استقلال شکست خورده است. مجیدی طی دوران کوتاه کارش 4نوبت با قلعه‌نویی رودررو شده و هر 4بار او را شکست داده است. این باخت‌ها برای قلعه‌نویی برابر شاگرد سابقش که اتفاقا به هیچ‌وجه رابطه خوبی هم با او ندارد، بسیار ناگوار بوده است. درنتیجه او این بار به سیم آخر زد و مقابل دوربین زنده تلویزیون تقریبا هرچه به دهانش رسید، گفت. مجیدی هم البته پای مسائل فنی را وسط کشید و گفت استقلال صرفا به‌خاطر تدابیر بهتر تاکتیکی پیروز شده است! اگر فکر می‌کنید این حرف‌ها مال همان بازی بود و تمام شد، سخت در اشتباهید. اظهارات قلعه‌نویی در کارنامه مجیدی ثبت خواهد شد و تا مدت‌ها مخالفان به آن استناد می‌کنند. از سوی دیگر با این همه فشاری که روی فرهاد آمده، بی‌گمان او در مسابقات بعدی باید نگران سختگیری‌های داوران علیه تیم خودش باشد.

  فکری و موج بی‌وقفه اتهام‌زنی

ورود به جنجال سرگرفته از سوی امیر قلعه‌نویی درحالی است که فرهاد مجیدی همین تازگی‌ها از توفان کلامی محمود فکری خلاص شده بود. سرمربی پیشین استقلال که نیم‌فصل لیگ بیستم جای خودش را به مجیدی داد، به وضوح معتقد است بازیکنان علیه او کم‌کاری کرده‌اند و هیچ ابایی هم ندارد از اینکه در این مورد توپ را به زمین مجیدی بیندازد. فکری تا به حال بارها در مصاحبه‌های مختلف، کادرفنی فعلی استقلال را به خط دادن به بازیکنان این تیم متهم کرده؛ ادعاهایی که همیشه با سکوت فرهاد مواجه شده، اما بعید به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها متوقف شود. فکری آخرین‌بار چند روز بعد از پایان مسابقات لیگ بیستم همین حرف‌ها را زد و اقدام به مقایسه نتایج مجیدی با عملکرد خودش کرد. طبیعتا دلیلی ندارد که او 2هفته دیگر، 2‌ماه دیگر یا 2سال دیگر هم این کار را تکرار نکند. به‌نظر می‌رسد این پرونده همچنان باز است و به مانعی جدی در مسیر ادامه کار مجیدی تبدیل خواهد شد.

  نکونام و آتش تند اختلافات

فرهاد مجیدی شاید با علیرضا منصوریان، پرویز مظلومی، صمد مرفاوی، مهدی رحمتی و... هم اصطکاک‌هایی داشته باشد، اما اجازه بدهید به‌عنوان سومین مصداق این مطلب سراغ جواد نکونام برویم. مجیدی و نکونام از زمان همبازی بودن در استقلال با هم زاویه داشتند و در موردشان گفته می‌شد بر سر کاپیتانی اختلاف پیدا کرده‌اند. این تنش‌ها به دوران مربیگری طرفین هم تسری پیدا کرد؛ به‌طوری که فصل گذشته بعد از پیروزی فولاد برابر استقلال، طرفین عجیب‌ترین مصاحبه‌های ممکن را علیه هم انجام دادند. کار حتی به تمسخر فعالیت مجازی و تعداد فالوئرهای آقایان مربی هم کشید. آنجا نکونام، همان جوابی را به مجیدی داد که حالا خود فرهاد به قلعه‌نویی داده: «مربی باید از نظر فنی خودش را قوی کند. ما به جای فضای مجازی در زمین کار کردیم و نتیجه گرفتیم.» فرهاد هم طعنه زد که «با 200بازی ملی، کسی جواب سلام آقایان را نمی‌دهد.» بی‌گمان اختلافات بین این دو هم در آینده خودش را بیشتر نشان خواهد داد؛ آینده‌ای که شامل همین فردا و دیدار فینال جام حذفی بین 2مربی نیز می‌شود!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39krnq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طعنه مجیدی: مربیگری علاوه بر عشق، علم می‌خواهد!
از این پس قبل از بازی بگویند من چه رنگی بپوشم