تاریخ انتشار: 1400/05/17 09:15
کد خبر: 35249

دین محمدی:قهرمان نشدن استقلال دلایل متعددی دارد

پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی پوشان با توجه به ساختار تیم فولاد که روی ضدحملات زیاد کار می‌کنند در بازی امروز فینال جام حذفی باید دقت زیادی را بکار بگیرد
دین محمدی:قهرمان نشدن استقلال دلایل متعددی دارد

سیروس دین محمدی پیشکسوت استقلال می‌گوید آبی پوشان با توجه به ساختار تیم فولاد که روی ضدحملات زیاد کار می‌کنند در بازی امروز فینال جام حذفی باید دقت زیادی را بکار بگیرد و تلاش مضاعفی داشته باشد تا به عنوان قهرمانی در جام حذفی دست پیدا کند.

فینال جام حذفی را چطور می‌بینید؟

این بازی از چند جهت حساسیت داشت. تقابل دو مربی استقلالی و دو تیم مدعی قهرمانی جام حذفی نوید یک بازی حساس را می‌‎داد. فارغ از رقابت‌های فردی، امیر قلعه نویی، چون در تیمی شهرستانی  مربیگری می‌کند تحت فشار بود و با توجه به از دست رفتن سهمیه آسیایی در لیگ‌برتر، چشم امید گل‌گهر به مسیر جام حذفی بود. فرهاد مجیدی هم برای محبوبیت بیشتر در استقلال و همچنین ماندن در چرخه مربیان ایرانی، نیاز مبرمی به قهرمانی و کسب یک جام دارد و برنده واقعی این دیدار فرهاد مجیدی بود.

بازی با گل گهر چه نکاتی داشت؟

در بحث فنی گل‌گهر خصوصا در نیمه اول برتر بود، اما استقلال با تجربه بالای بازیکنان و شخصیت تیمی خود توانست بر حریف غلبه کند. نتایج مجیدی مثبت بوده، اما هنوز آن تیم هوادارپسند را نمی‌بینیم و استقلال باید بازی بهتری انجام دهد.

به نظر شما بازی فینال چطور پیش خواهد رفت؟

در این بازی با دو تفکر مواجهیم. فرهاد مجیدی با بازیکنان بسیار خوب و سبک هجومی در برابر جواد نکونام که شاگرد کی‌روش است و فوتبال مبتنی بر دفاع-ضدحمله را به خوبی از استادش آموخته است قرار خواهد گرفت. تیم نکونام مانند تیم کی‌روش، توپ را به حریف می‌دهد و عقب می‌نشیند تا فرصت برای ضدحمله به دست آورد و با توجه به فوتبال رو به جلوی استقلال، این سبک می‌تواند خطرساز باشد. استقلال در ضربات ایستگاهی و ضد حمله آسیب پذیر است و باید فکری به حال این قضیه کرد و ساختار دفاعی تیم را اصلاح نمود.

به نظر شما استقلال قهرمان می‌شود؟

استقلال شایستگی قهرمانی در جام حذفی را دارد و مهم‌ترین فاکتور برای آنها در این شرایط حفظ تمرکز در فینال است؛ تیمی که رقیبان سرسختی را برای رسیدن به فینال پشت سر گذاشته شایسته جام است. فولاد خوزستان منسجم بازی می‌کند، از عمق همانطور که گفتم خطرناک است. ساختار خطرناکی دارد و رقیب سرسختی برای آبی‌پوشان تهرانی است.اگر در سال‌های اخیر استقلال قهرمان لیگ نشده، دلایل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها خلا یک پیش فصل خوب دیر جمع شدن تیم بوده است. امیدوارم این اتفاق برای فصل جدید تکرار نشود و بلافاصله بعد از اتمام جام حذفی باشگاه استقلال پیش فصل خود را آغاز کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36bzo7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دین‌محمدی: می‌دانستم استقلال مقابل مس پیروز می‌شود