تاریخ انتشار: 1400/05/17 14:54
کد خبر: 35231

نامداری: خیلی‌ها فکر می‌کردند پدیده سقوط می‌کند

مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پدیده می‌گوید اینکه این تیم تا 4 هفته پیش از پایان رقابت‌ها مدعی سهمیه بوده، یعنی عملکردش فوق العاده بوده است.
نامداری: خیلی‌ها فکر می‌کردند پدیده سقوط می‌کند

اشکان نامداری که زمانی درون دروازه استقلال نیز می ایستاد در لیگ بیستم یکی از دستیاران مهدی رحمتی بود. در پایان فصل با این مربی مصاحبه‌ای داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

*عملکرد گلر های لیگ بیستم را چگونه ارزیابی می کنید؟

نامداری- در کل خوب بود. به جز بعضی از تیم ها که اسم نمی برم و انتظار می‌رفت که گلر هایشان بهتر از این کار کنند، ولی در کل این گونه بود که گلر ها در خیلی از بازی ها توانستد نجات دهنده تیم‌شان باشند؛ چه در تیم های پایین جدول و چه بالای جدول.

*اینکه دو دروازه بان خوب در یک تیم باشند خوب است یا اینکه یکی از آنها سوخت می شود؟

نامداری- به نظر من هر تیمی باید دو گلر خوب داشته باشد؛ برای این که هیچ تضمینی وجود ندارد که یک دروازه بان تمام طول لیگ را بتواند به سلامت به اتمام برساند و اینکه آن  دروازه بان مصدوم یا محروم نشود؛ به خصوص در این روزها که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم و این بیماری حداقل یک ماه بازیکنان را از میادین دور می‌کند. بنابراین هر تیمی به نسبت نیازش باید دو دروازه‌بان خوب داشته باشد؛ به خصوص تیم های بزرگ یعنی تیم‌هایی که درگیر بازی های بیشتری در طول سال هستند. همانند تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و یا در جام حذفی به مراحل بالاتری می رسند. این تیم ها نیاز دارند که دو دروازه بان خوب در کنار هم داشته باشند. رقابت چیز خوبی است اگر مدیریت خوبی بالای سر کادر دروازه بانی باشد.

*در مورد حضور یا عدم حضور دروازه‌بان خارجی نظرتان چیست؟

نامداری- در طول چندین سالی که دروازه‌بان های خارجی در تیم های ما بازی کردند، فقط آرمناک پطروسیان بوده که به فوتبال ما کمک کرده. یعنی در طول سال‌هایی که ما حضور دروازه‌بان خارجی را آزاد کردیم و آنها فقط آمده اند و پول گرفتند و رفتند. به خصوص در این چند سال اخیر که دلار در کشور ما قیمت بالایی دارد. برای مثال یک دروازه‌بان آمده و ۵ سال روی نیمکت یک تیم لیگ برتری نشسته و در این مدت شاید ۵ بازی هم انجام نداده. در واقع این پول را دور ریختیم و اگر این هزینه را صرف آموزش به گلر های جوان می کردیم، قطعا نتیجه بهتری می‌گرفتیم اما امسال در تیم خودمان یعنی پدیده یک دروازه‌بان با تجربه داشتیم و دو دروازه بان۱۸ ساله؛ با آقای رحمتی تصمیم گرفتیم به آن ها کمک کنیم که وارد چرخه دروازه‌بانی که شوند تا اینکه دروازه بانی را بیاوریم که دروازه‌بان دیگر در کنارش پیشرفتی نکند و دروازه‌بان خارجی هم دقیقا چنین حالتی دارد.

*عملکرد دروازه‌بان های پدیده را چطور ارزیابی می کنید؟

عملکرد درواره بان های ما  کاملا رضایت بخش است. دروازه‌بان‌های ما در خیلی بازی به کمک تیم ما آمدند در خیلی از بازی ها تیم می‌رود و اتفاق خاصی نمی افتد و پیروز می شود. به نظر من در طول فصل دروازه‌بان‌های ما کلا دو اشتباه منجر به گل داشتند و این عملکرد از نظر من و خود مهدی رحمتی مورد تایید بو. ضمن اینکه هدف یک تیم میانه جدول این است که تعداد گل‌های خورده از تعداد بازی هایی که کرده کمتر باشد. اگر ما ۳۰ بازی کرده باشیم و همین تعداد گل خورده باشیم قابل قبول است. در تیم های بزرگ مثل استقلال، پرسپولیس و  سپاهان تعداد گل‌های خورده باید نصف بازی های انجام شده باشد تا به قهرمانی برسند. برای مثال پرسپولیس فکر کنم ۱۴ گل خورده است و قهرمان هم شده. تیمی که سقوط می کند تقریباً یک و نیم برابر تعداد بازی ها گل می خورد یعنی ۴۵ گل به بالا می خورد. با توجه به اینکه ما ۳۱ گل خوردیم به نسبت بازی های خوبی که کردیم ۳,۴ گل هم می توانستیم کمتر بخوریم.

*مهدی رحمتی در امر مربیگری دروازه‌بانی با توجه به اینکه خودش قبلا دروازه‌بان بود به شما کمک می کرد یا خیر؟

نامداری- مهدی رحمتی آنقدر مشغله داشت که به این قضیه نمی رسید. سرمربی خیلی نمی رسد این کارها را بکند. پیش می آمد  که در بعضی مواقع اگر نکته ای به ذهنش می رسید می گفت و خیلی هم خوب بود و من به هیچ عنوان با این قضیه مشکلی ندارم. من و مهدی رحمتی خیلی سال است که با هم دوست هستیم ولی مهدی رحمتی کاملا به نظر من احترام می گذاشت و به کار من اعتقاد داشت. در تمام طول بازی ها دروازه‌بان را من انتخاب می‌کردم و اینکه با هم همیشه صحبت می کردیم. رحمتی سرمربی تیم بود ولی در هجده قدم رئیس من بودم و اینکه مهدی رحمتی به عنوان یکی از سه گلر برتر تاریخ فوتبال کشور  اینکه من را به عنوان مربی دروازه‌بان‌های تیم انتخاب می‌کند بسیار برای من خوشایند است.

*در مورد رتبه نهمی که  توسط پدیده در این فصل کسب شد صحبت می کنید؟

نامداری- رتبه تک رقمی بسیار برای ما خوب بود؛ با توجه به شرایطی که در طول نیم فصل برای ما اتفاق افتاد و خیلی‌ها فکر می‌کردند که ما به سمت سقوط می رویم. قطعا این تیم هم گرفتار یکسری مسائل می شود اما این طوری نشد و مهدی هم خیلی تلاش کرد. شاید رحمتی  روزی ۶ ساعت فقط با تلفن صحبت می‌کرد و مشغول حل و فصل مشکلات بود. برای ما رتبه نهمی خیلی خوب بود اما تا ۳ هفته آخر هیچ فاصله‌ای با رتبه چهارمی نداشتیم و تقریباً تا ۴ هفته مانده به پایان بازی ها به شدت مدعی چهارم شدن بودیم که این اتفاق به هر دلیل نیفتاد آن هم به خاطر دو بازی سختی که در چمن مصنوعی کردیم و این کار قابلیت خاصی را می خواهد. اینکه یک تیم تا ۴ هفته مانده به پایان بازی ها شانس کسب سهمیه دارد یعنی خیلی خوب کار کرده است.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9ljp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پدیده با ۴ تغییر مقابل سپاهان