تاریخ انتشار: 1400/05/18 16:43
تراکتور از نقل و انتقالات کنار کشید؛
کد خبر: 35175

پایان عصر تراکتورِ کهکشانی با زنوزی

وضعیت مالی وحشتناک در باشگاه تراکتور، اوضاع را برای ورود این تیم به بازار نقل و انتقالات سخت کرده است.
پایان عصر تراکتورِ کهکشانی با زنوزی

 تیم فوتبال تراکتور به دلیل شکایت بازیکنان سابق با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه شده و برای ورود به بازار باید باید یک میلیون و 500 هزار دلار به بازیکنان سابق پرداخت کند که در این بین کوین کنستانت بدون انجام بازی محکومیت 820 هزار دلاری را به تی تی ها تحمیل کرده و استوکس و اروین نیز روی هم نزدیک به 600 هزار دلار از باشگاه تبریزی طلبکار هستند.

باتوجه به این که مراحل دادخواهی تراکتور در کمیته استیناف فیفا و دادگاه عالی ورزش سپری شده و کار به حکم نهایی رسیده است، تی تی ها فرصتی برای تعلل ندارند و باید در یک ماه آینده این بدهی را پرداخت کنند و در غیر این صورت باید منتظر احکامی سنگین تر از محرومیت نقل و انتقالاتی باشند. در موارد مشابه، کسر امتیاز، حذف از مسابقات بین المللی و در آخر سقوط به لیگ یک، محکومیت هایی بوده که فیفا در نظر گرفته است.

بدهی تراکتور بنابراین با سود 5% سالیانه و همچنین هزینه دادرسی حدود 45 میلیارد تومان خواهد بود که معادل بودجه تیم‌های مدعی برای ورود به بازار نقل و انتقالات است. اما سرخپوشان آذربایجان برای عبور از قفل فیفا روی پنجره خود باید این رقم را بپردازند تا مقدمه ای برای ورود به بازار پرخرج تابستانی باشد.

نکته مهم اینکه محمدرضا زنوزی در دو سال گذشته و باتوجه به افت درآمدهایش از شرکتهای مختلف، رقم پرداختی اش به باشگاه تراکتور را کاهش داده و در اثر آن وضعیت مالی این تیم بهم خورده و بسیاری از بازیکنان نیز تصمیم به جدایی گرفته اند.

تا اینجای کار، محمدرضا خانزاده، مهدی تیکدری، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه جدایی خود را قطعی کرده‌اند و حمید بوحمدان، میثم تیموری و میلاد فخرالدینی قراردادی با باشگاه ندارند و بازیکنانی چون هادی محمدی و محمد عباس زاده نیز می‌توانند قرارداد خود را فسخ کنند.

در همین خصوص جمشید نظمی مدیرعامل تراکتور آب پاکی را روی دست هوادارانی ریخت که انتظار داشتند برای فصل آینده تیمی قدرتمند را در اختیار داشته باشند: پنجره نقل و انتقالات ما بسته است و برای حل این مشکل به 45 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم. تراکتور بودجه محدودی دارد و مانند تیم‌های دولتی نیست که هزینه‌های بی‌حد و حساب انجام بدهد و بازار نقل و انتقالات را به هم بریزد. باشگاه‌های خصوصی با توجه به مشکلات موجود در کشور، با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و باید شرایط را در نظر بگیریم و اگر با پرداخت 45 میلیارد تومان پنجره نقل و انتقالاتی را باز کنیم، نباید انتظار بستن یک تیم گران قیمت را داشته باشیم.

وی همچنین از هواداران تراکتور خواست تا برای فصل آینده صبوری بیشتری داشته باشند تا تراکتور «پوست اندازی» کند:  ما تیم گران قیمتی نخواهیم بست، اما تیم خوبی خواهیم داشت. شاید ستاره و فوق ستاره نداشته و مجبور باشیم از این فصل عبور کنیم تا برای آینده تیمی قدرتمندتر و در حد انتظار هواداران ببندیم.

تراکتور که در دوره مالکیت بنیاد تعاون سپاه به دلیل امکان جذب بازیکن سرباز همیشه دست بالا را در نقل و انتقالات داشت، در سه سال نخست محمدرضا زنوزی هم همیشه جزو باشگاه های متمول و فعال در نقل و انتقالات بود و با خرید خارجی های گران قیمت و کاپیتان های تیم ملی، عزم خود برای قهرمانی را نشان می‌داد اما حالا در سال چهارم به نظر می‌رسد مشکلات مالی باعث شده تا تراکتور از عرصه مدعیان در نقل و انتقالات فاصله بگیرد و حتی اسمی هم از «تراکتور کهکشانی» وجود نخواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qz8n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل محبوبیت زنوزی مالک تراکتور در بین مردم غیور تٌرک زبان چه است؟
سردبیر مجموعه رسانه‌های فرتاک به این سوال پاسخ داد؛

جوابیه محبت‌آمیز زنوزی به کلانی
ای‌کاش امثال شما در این فوتبال بودید؛

واکنش زنوزی به کلیپ زشت علیه هواداران تراکتور
فوتبال اینقدر ارزش دارد که برادری مان را کنار بزنیم؟