تاریخ انتشار: 1400/05/24 20:18
کد خبر: 34922

خبر مشکلات مالی استقلال به گوش حریفان خارجی هم رسید/ ابراز خوشحالی عربستانی ها

استقلال قهرمان جام حذفی نشد تا سناریوی سال پیش برای آنها تکرار شود اما آنچه این تیم را فعلاً بعد از آن اتفاق بزرگ سر پا نگه داشته، بازی‌های آسیایی است.
خبر مشکلات مالی استقلال به گوش حریفان خارجی هم رسید/ ابراز خوشحالی عربستانی ها
فرهاد مجیدی که قصد دارد فصل آتی هم در استقلال حضور داشته باشد ترجیح داد بعد از اتفاقات فینال جام حذفی با مددی مسالمت آمیز برخورد کند و در حال حاضر به فکر جذب بازیکن است اما در شرایط فعلی استقلال و مسائل مالی که این تیم دارد چطور استقلال می‌تواند بازیکنانی را جذب کند که عصای دست این تیم باشند. نکته اینجا است که حتی خبر مشکلات مالی استقلال به گوش رقبای این تیم هم رسیده است به نحوی خبرنگار عربستانی روزنامه الریاض می‌گوید که شرایط مالی استقلال مانع از تقویت این تیم در فصل نقل و انتقالات می‌شود. دقیقاً یک ماه دیگر استقلال و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند. نماینده عربستان با هزینه‌های سرسام آور، چندین بازیکن مهم را به خدمت گرفته است. آنها متئوس پریرا وینگر وست برومویچ را با 17 میلیون یورو جذب کردند و رکورد گرانترین نقل و انتقال فوتبال عربستان را به نام خود ثبت کردند. علاوه بر این، موسی مارگا و حمد الیامی به عضویت الهلال در آمده‌اند و این تیم که پیش از این 6 بازیکن خارجی دیگر نیز داشت، حالا با تمام قوا آماده مصاف با استقلال است. در سوی دیگر، اخبار خوبی از نقل و انتقالات آبی‌ها به گوش نمی‌رسد و پس از جدایی محمد نادری، دیاباته و میلیچ، چند بازیکن دیگر نیز در آستانه جدایی قرار دارند. ماجد الشیبانی خبرنگار روزنامه الریاض عربستان در توئیتر خود به بررسی نقل و انتقالات استقلال پرداخته است. 
او نوشته است: از لیست استقلال که به این تیم جهت صعود به مرحله یک هشتم نهایی کمک کردند، تاکنون شیخ دیاباته، هروویه میلیچ، محمد نادری و ارسلان مطهری جدا شده‌اند و عارف غلامی نیز دچار پارگی رباط صلیبی شده است.
 و از همه مهم‌تر، مهدی قایدی ستاره این تیم اکنون در دوحه به سر می‌برد تا با باشگاه الغرافه قطر قرارداد امضا کند. او در ادامه با اشاره به مشکلات بزرگ آبی پوشان نوشت: «استقلال از مشکلات مالی رنج می‌برد که این مسأله باعث خروج بسیاری از ستون‌های تیم شده است. بازیکنان از حضور در تمرین خودداری کرده‌اند و فرهاد مجیدی سرمربی آنها چندین بار مجبور شد تا از حساب شخصی خود به بازیکنان پاداش پرداخت کند.» الشیبانی در پایان با ابراز خوشحالی از اینکه مشکلات مالی آبی پوشان غیرقابل حل شدن است، نوشت: «به گفته روزنامه‌های ایرانی، فرهاد از مدیریت باشگاه می‌خواهد تا قراردادهای جدیدی برای جبران جای خالی بازیکنان جدا شده منعقد کند اما من فکر می‌کنم شرایط مالی آنها مانع از حمایت مدیریت از تیم می‌شود.» حقیقت این است که استقلال همچنان مشکل مالی دارد و اگر نتواند این معضل را حل کند به طور حتم با مشکل جدی برای خرید بازیکن مواجه می‌شود. در حالی‌که پرسپولیس چندین بازیکن مورد نظر خود را خریداری کرده و به دلیل شرایطی که دارد تعداد بازیکنان ملی‌پوش این تیم خیلی زیادتر از استقلال است اما آبی پوشان نتواستند مانند سایر فصل نقل و انتقالات لیگ برتر درست عمل کرده و فعلاً ناکام هستند. 
نکته اینجا است تیمی به بزرگی استقلال بازیکن بزرگ می‌خواهد اما با شرایط موجود این تیم بعید است بتواند بازیکنی در حد نام استقلال جذب کند. 
باید به حریف آسیایی استقلال هم حق داد که اینطور از مشکلات مالی این تیم خوشحال باشند. استقلال با توجه به میزان بازیکنی که بعد از فینال جام حذفی از دست داده شرایط دشواری برای حضور در بازی با الهلالی را دارد که از چندی پیش خودش را برای 22 شهریور ماه آماده می‌کند. این روزها مددی و فرهاد سعی می‌کنند که خودشان را دوست و یار هم نشان دهند و فعلاً معلوم است همه چیز در مورد مشکلات استقلال آتش زیر خاکستر است تا زمانی که بازی با الهلال به پایان برسد. به طور حتم فرهاد دلش نمی‌خواهد این بار هم متهم شود که رفیق نیمه راه بوده و استقلال را در شرایط حساس تنها گذاشته است. اگر استقلال به الهلال ببازد که با شرایط فعلی احتمالش زیاد است بعد افشاگری‌ها شروع می‌شود و روزهای بد استقلال مثل ادوار گذشته از سر گرفته می‌شود ولی با شرایط فعلی هم آینده خوبی برای استقلال نمی‌توان متصور شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yj79j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


توافق شاه ماهی نقل انتقالات با استقلال ؛ خبر خوش برای هواداران