تاریخ انتشار: 1400/06/08 11:30
کد خبر: 34244

گرشاسبی در پی منتفی کردن توافق آبی‌ها با شیمبا

به نظر می رسد که دو باشگاه استقلال و فولاد برای جذب لوسیانو پریرا بهترین گلزن خارجی لیگ برتر، نبرد حساسی با هم داشته باشند.
گرشاسبی در پی منتفی کردن توافق آبی‌ها با شیمبا

لوسیانو پریرا یکی از چندین هدف نقل و انتقالاتی استقلال در تابستان جاری بوده است. فرهاد مجیدی پس از اینکه شیخ دیاباته و مهدی قایدی را در خط حمله از دست داد و تکلیف ارسلان مطهری نیز نامشخص است، به دنبال جذب لوسیانو پریرا بود تا با استفاده از تجربه بالای این بازیکن برزیلی، بتواند خط آتش تیمش را قدرتمند نگه دارد.

استقلالی ها طی هفته های گذشته مذاکرات طولانی با شیمبا داشتند و با این بازیکن نیز به توافقات نهایی دست یافتند. چنانچه قانون عدم جذب بازیکن خارجی برای تیم هایی که پرونده باز بین المللی دارند وجود نداشت، تاکنون شیمبا قرارداد خود را به شکل رسمی نیز به ثبت رسانده بود اما بلاتکلیفی آبی پوشان بابت این قانون، باعث شده تا پروسه جذب پریرا با مشکل مواجه شود.

مدیران استقلال مدعی هستند هنوز هیچ حکم قطعی از سوی فیفا یا دادگاه CAS علیه این تیم صادر نشده و آنها می توانند بازیکن خارجی جذب کنند اما مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ اعتقاد دارند که استقلالی ها در فیفا پرونده دارند که منجر به محکومیت آنها خواهد شد در نتیجه این تیم قادر به جذب بازیکن خارجی نیست.

در روزهایی که استقلالی ها و مدیران فدراسیون در کشمکش با یکدیگر قرار دارند، فولادی ها حمیدرضا گرشاسبی را به عنوان جانشین سعید آذری انتخاب کردند و این مدیر باتجربه به دنبال سر و سامان دادن به این تیم است. گرشاسبی از زمان حضور در پست مدیرعاملی فولاد، تقریبا موفق به جذب اکثر بازیکنان کلیدی تیمش شده است و مهره هایی همچون احمدزاده، آقاسی، نیک نفس و فروزان پیش از حضور گرشاسبی از فولاد جدا شدند و شاید اگر این مدیر کارکشته زودتر از اینها به عنوان مدیرعامل این تیم انتخاب می شد، این بازیکنان نیز اکنون در فولاد حضور داشته و موفق به جدایی نمی شدند.

صالح حردانی که یکی از اهداف اصلی استقلال در بازار نقل و انتقالات است، با آبی پوشان به صورت رسمی وارد مذاکره شده بود و مدیران استقلال برای جذب او و دریافت رضایت نامه اش، باید مبلغ 5 میلیارد را به فولادی ها پرداخت می کردند ولی اکنون از اهواز خبر می رسد که به دلیل طولانی شدن روند مذاکرات آبی ها با همتایان خود در خوزستان، گرشاسبی موفق به حفظ این مهره کلیدی شده است. حردانی امروز پاسخ منفی خود را به استقلالی ها داده و حتی ممکن است قراردادش را نیز با این تیم تمدید کند.

از دیگر مهره های اصلی فولاد نیز باید به موسی کولیبالی مدافع تنومند این تیم اشاره کرد که او نیز قراردادش با نماینده اهواز به پایان رسیده و گرشاسبی طی مذاکراتی که با این بازیکن داشته، موفق شده رضایت او را برای ماندن جلب کند و اکنون آخرین مأموریت مدیرعامل فولادی ها، حفظ لوسیانو پریراست.

مجیدی که تأکید ویژه ای روی جذب شیمبا داشته است، حتما باید یک مهره تهاجمی را به تیمش اضافه کند. پس از اینکه گرشاسبی نیز وارد بازی جذب پریرا شده، به نظر می رسد طی دو، سه روز آینده رقابت و کشمکش شدیدی میان استقلال و فولاد برای جذب یا حفظ شیمبا صورت بگیرد. احمد مددی که در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم اعلام کرد کار جذب شیمبا تقریبا نهایی شده، حالا  باید این وعده را نهایی کند. این در حالیست که گرشاسبی و البته خود عبدالله ویسی وارد بازی شده و قصد دارند او را در اهواز حفظ کند.

 نکته مهم اینکه تکلیف پنجره نقل و انتقالاتی فولاد نیز فردا مشخص خواهد شد و اینکه آیا آنها قادر به جذب بازیکن جدید خواهند بود یا خیر. پس اهمیت فوق العاده رفتن یا ماندن لوسیانو پریرا در فولاد فردا مشخص خواهد شد. در صورتی که پنجره فولادی ها همچنان بسته بماند، این تیم باید تمام تلاشش را به کار بگیرد تا شیمبا را در اهواز حفظ کند ولی در صورتی که پنجره نقل و انتقالاتی فولاد باز شود، آنها قادر خواهند بود که حتی در صورت جدایی این مهاجم برزیلی، یک بازیکن خارجی جدید جذب کنند.

به هر شکل طی روزهای آینده دوئل سخت و جذابی بین احمد مددی و حمیدرضا گرشاسبی صورت خواهد گرفت. استقلال با پریرا به توافق رسیده و منتظر حضور این بازیکن در ایران است و از سوی دیگر نیز فولاد قصد دارد با ارائه پیشنهادی بهتر، شیمبا را در اهواز حفظ کند.

باید دید در این دوئل مهم برای جذب یا حفظ بهترین مهاجم خارجی لیگ برتر، مددی پیروز می شود یا گرشاسبی.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wznmv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


این ستاره را استقلالی بدانید مگر این که مشکلی پیش بیاید