تاریخ انتشار: 1400/06/20 15:13
کد خبر: 33622

هیچکدام از بازیکنان سپاهان طلبی ندارند/از کودکی به سپاهان علاقمند بودم

رسول نویدکیا با سپاهان به آخر خط رسید تا سالهای آخر فوتبالی خود را در تیم دیگری دنبال نماید.
هیچکدام از بازیکنان سپاهان طلبی ندارند/از کودکی به سپاهان علاقمند بودم

یکی از بازیکنان بی حاشیه فوتبال ایران است که پس از ۷ سال حضور در سپاهان از این تیم جدا شدا شد. او یک سال هم شاگردی برادرش را تجربه کرد که قسمت نشد با سرمربیگری محرم نویدکیا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. هافبک کم مصاحبه‌! سپاهان گفت و گویی با فرتاک ورزشی انجام داده که اعتقاد دارد، اگر اول فصل مصدوم نمی شد، بیشتر به بازی گرفته می شد.

 بی سر و صدا از سپاهان جدا شدید؟!

قرار نبود سر و صدایی باشد و این تصمیمی بود که خودم گرفتم و جدا شدم.

با خود محرم صحبت کردی؟

صحبت خاصی نکردم و این تصمیم خودم بود که آخرین سال فوتبالم را در تیم دیگری سپری کنم.

چرا سال آخر؟

چون فصل گذشته به دلیل مصدومیت و شرایط خاص تیم کمتر بازی کردم، خواستم یک سال دیگر هم به فوتبالم ادامه دهم و بعد خداحافظی کنم. اگر فصل گذشته مصدوم نمی شدم و بازی می کردم، همین امسال خداحافظی می کردم که قسمت نشد

چرا سپاهان قهرمان نشد؟

سپاهان شرایط خوبی داشت ولی  یکی - دو بازی با تیم های پایین جدولی مساوی کردیم که همین باعث شد صدر جدول را از دست  بدهیم. ما بعد از شکست بد مقابل پدیده خیلی خوب برگشتیم و صدرنشین شدیم که گفتم بازی هایی که الکی مساوی کردیم، جام را از دست دادیم. بدترین بازی که امتیاز از دست دادیم بازی با نفت مسجد سلیمان بود که فکر کنم همین بازی جام را از ما گرفت.

رسول نویدکیا

حق کدام تیم بود قهرمان شود؟

 الان پرسپولیس قهرمان شده و هر حرفی بزنیم خودش یک حاشیه می شود، ولی ما اول فصل برنامه ای که داشتیم  تمرکزتان روی قهرمانی لیگ  بود و خود باشگاه نیز روی دیوار نوشت؛ با گرفتن ۶۵ امتیاز قهرمان می شویم ما این کار را هم کردیم و ۶۵ امتیاز را نیز گرفتیم، ولی متاسفانه پرسپولیس ۶۷ امتیاز گرفت و با اختلاف دو امتیاز قهرمان شد.

آیا پرسپولیس با حمایت وزیر ورزش قهرمان شد؟

اینکه پرسپولیس از سوی وزیر ورزش حمایت می شد، شکی نیست و همه می دانند که تیم های پایتخت حمایت می شوند. وقتی همه تیم ها بخصوص استقلالی ها می گویند، پرسپولیس از سوی وزارت ورزش حمایت می شود، پس خبرهایی است همه آن را مطرح  می کنند؛ البته‌ خیلی چیزها این فصل مشخص می شود و اگر پرسپولیس نتواند در لیگ پیش رو جام بگیرد، آنوقت باید یقین پیدا کرد که قهرمانی های این تیم با حمایت وزیر ورزش بوده است.

رسول نویدکیا - محرم نویدکیا

 فکر می‌کنید محرم نویدکیا با این سبک مربیگری موفق می شود؟

کدام سبک؟!

سبکی که بی حاشیه و بدون اعتراض کنار زمین بایستی و داد و فریاد نکنی؟

اتفاقا خیلی ها به او گفتند داد و فریاد کن و حقت را طور دیگری بگیر ولی او قبول نکرد و گفت اگر من در زمین بازی را ببرم هیچ کسی حتی داور هم نمی تواند جلو پیروزی را بگیرد. من خودم هم چند مرتبه به محرم گفتم در فوتبال ایران باید داد و فریاد کنی و اعتراض به داوری و همه چیز چون هیچ مربی با ساکت بودن موفق نشده است. حتی گفتم طوری اعتراض کن که کسی حقت را نخورد، ولی حرفش چیز دیگری بود و خودش اعتقاد دارد که نباید داد با داد و فریاد کردن فکر نتیجه گرفت باشی و باید با فوتبال بازی کردن حقت را بگیری.

فکر می کنید این روش جواب بدهد؟

من فکر نمی‌کنم جواب بدهد و خود محرم هم اگر این فصل نتواند جام بگیرد، باید سبک مربیگری اش را عوض کند. مثل خیلی از مربیان که ابتدا با آرامش آمدند ولی چون نتیجه نگرفتند، بعد ها سبک کارشان را عرض کردند. البته به نظر من تا الان محرم در سپاهان خوب نتیجه گرفته که برای شروع مربیگری قابل دفاع و قابل تقدیر است حال اینکه در آینده چه نتایجی بگیرد، گفتم بستگی به خودش دارد.

رسول نویدکیا

 از جمله بازیکنانی بودید که چندین بار از استقلال پیشنهاد داشتید ولی به این تیم نرفتید، پشیمان نیستید که پیشنهاد استقلال را رد کردید؟

بازی کردن در تیم های استقلال و پرسپولیس شرایط خاص خودش را دارد که خیلی وقت ها بگیر و نگیر دارد. اگر خوب کار کنی که همه "به به و چه چه" می کنند ولی کافی است که یک بازی بد باشی آنوقت بیچاره می  شوی. همان سالی که من نرفتم استقلال چند تا از بازیکنانی که به این تیم رفته بودند، یکی از آنها ( بختیار رحمانی ) به سپاهان آمد و صحبت که شد، به من گفت بهترین کار را کردی استقلال نرفتی چون واقعا اذیت می شدی. البته پدرم هم به شدت مخالف رفتن به تیم‌های استقلال و پرسپولیس بود که وقتی اسم رفتن به این تیم ها مطرح می شد، واکنش نشان‌ می داد و مخالفت می کرد.

از پرسپولیس هم پیشنهاد داشتید؟
یک بار پیشنهاد داشتم که به این تیم هم جواب منفی دادم.
سؤال کلیشه ای! راستش را بگویید، استقلالی هستید یا پرسپولیسی؟!

باور کنید از بچگی طرفدار تیم خاصی نبودم و از همان روزی که از آکادمی باشگاه سپاهان فوتبالم را شروع کردم، طرفدار سپاهان بودم چون سپاهان هم دست کمی از استقلال و پرسپولیس ندارد و به نظرم حتی از لحاظ امکانات نیز خیلی بالاتر از این تیم ها است. در قهرمانی هم آنقدر داشته که جام آورده که بخواهیم افتخاراتش را به رخ بکشیم.

طلب که ندارید؟

 طلبی ندارم و بعید می دانم بازیکنانی بیاد سپاهان بازی کند و پولش را نگیرد. در مجموع من خودم در این چند سال به جز دو سالی که مصدوم شدم و نتوانستم درست و حسابی بازی کنم، در سایر سالها عملکردم بد نبود و از لحاظ مالی هم هر قراردادی بستند، پولم را دادند.
 از جایی پیشنهاد دارید؟

  من تازه از سپاهان جدا شدم و باید ببینم چه اتفاقی در آینده رخ می دهد.

گفت و گو: علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjmve

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدایی برادران نویدکیا؛ پایان همکاری رسول با سپاهان!