تاریخ انتشار: 1400/06/21 20:31
کد خبر: 33566

به جا مانده از استقلال تهاجمی؛ یکی و دیگر هیچ

ارسلان مطهری تنها بازیکنی است که از فاز هجومی رویایی استقلال در بازی‌های مقدماتی آسیایی باقی مانده است.
به جا مانده از استقلال تهاجمی؛ یکی و دیگر هیچ

استقلال فرهاد مجیدی به عنوان «تنها تیم صعودکرده از گروه مرگ» قرار است دور جدید بازی‌های آسیایی را آغاز کند. تیم فعلی اما تا چه حد به تیمی که حریفان قدرتمندش را در مرحله قبلی شکست داد شباهت دارد؟ 

برگ برنده استقلال در بازی‌های گذشته، خط حمله و فاز هجومی‌اش بود. تیمی که با 14 گل زده عنوان بهترین خط حمله غرب آسیا را از آن خود کرد. شاگردان مجیدی همچنین با درصد تبدیل شوت به گل 31 با اختلاف بهترین تیم آسیا بودند.

استقلال در این مرحله باید به مصاف الهلالی برود که در آمار هجومی پایین‌تر از استقلال بوده است. این دو تیم اما در این بازی شباهت چندانی به دو تیم چند ماه گذشته ندارند. در یک سو استقلال تقریبا تمام مهره‌های هجومی که این تیم را رکورددار کرده بودند از دست داده و الهلال هم چند بازیکن اسم و رسم دار به خدمت گرفته است.

شیخ دیاباته با آمار 6 بازی و 5 گل چهره‌ای متفاوت از لیگ را در آسیا به نمایش گذاشت. او بعد از مدت‌ها افت به همان هیولای دوست‌داشتنی آبی‌ها تبدیل شده بود. بازیکنی که شاید در لیگ کسی دلش برای او تنگ نشود، در آسیا جایش حسابی خالی است.

اگر مهدی قایدی بود شاید غیبت دیاباته قابل تحمل‌تر بود. از زوج زهردار آبی‌ها حالا هیچ کدام باقی نمانده‌اند. برخلاف دیاباته، قایدی بازیکنی است که استقلالی‌ها در هر تورنمنتی که باشد از نبودنش هراس دارند. او فصل گذشته نه تنها به عنوان بهترین بازیکن تیمش که به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان لیگ نقش کلیدی در تیم مجیدی داشت. قایدی جدا شده و هیچ جانشینی هم نداشته تا هواداران با ترس و نگرانی به استقبال الهلال بروند.

گرفته شدن زهر استقلال به غیبت دیاباته و قایدی ختم نمی‌شود. فرشید اسماعیلی و محمد نادری دو ستاره هجومی دیگر استقلال هستند که مقابل الهلال حضور نخواهند داشت. ارسلان مطهری تنها بازیکن باقی‌مانده از فاز هجومی استقلال رویایی است. 

الهلال اما برخلاف استقلال خط حمله‌اش را برای آمدن به آسیا آتش کرده است. شاید دو اسم موسی مارگا که از پورتو آمد و ماتئوس پریرا از وست‌برومویچ برای مشخص شدن این که الهلال در نقل وانتقالات چه عمکلردی داشته کافی باشد. البته این در حالی است که خریدهای آن‌ها به همین دو نام محدود نمی‌شود و از بازیکنان دیگری هم مانند حمد الیامی و خلیفه الدوساری هم می‌توان نام برد. ماتئوس پریرا از لیگ انگلیس با یک قرارداد پرسروصدا به امارات آمده است. خریدی که حتی از کریستیانو رونالدو هم گران‌تر است! 

پریرا برزیلی با مبلغ ۱۸ میلیون یورو از وست برومویچ انگلیس راهی الهلال شد. او با قرار گرفتن در رده ۴۴، گران‌تر از ستاره پرتغالی است که از یوونتوس به منچستر یونایتد برگشت. رونالدو با مبلغ ۱۵ میلیون یورو در رده ۶۲ گران‌ترین نقل و انتقالات تابستانی قرار دارد.   

شاید اگر این بازی در چند ماه گذشته برگزار می‌شد با احتمال بالایی می‌شد به برد استقلال امید بست اما در شرایط جدید کار فرهاد مجیدی و شاگردانش کمی سخت‌تر خواهد شد. دیداری که اگر با برد به پایان برسد شروعی رویایی برای سرمربی جوان آبی‌ها خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbwzm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تمرین شاداب پرسپولیسی‌ها در هوای مطبوع دوشنبه

استقلال نماینده ایران آبی تر از همیشه
استقلال_الهلال؛ ال کلاسیکو آسیایی/نبرد 11 فینالیست