تاریخ انتشار: 1400/06/21 21:20
کد خبر: 33564

مجیدی گول تبلیغات الهلال را نمی‌خورد

زهردار و بی‌رحم! این لقبی بود که بعد از مرحله گروهی به خط آتش استقلال دادند. باندی متشکل از اعجوبه‌ای همچون مهدی قایدی که در کنارش شیخ دیاباته و ارسلان مطهری نیز می‌درخشیدند. از آن ترکیب رویایی تنها ارسلان مطهری در استقلال باقی مانده و دیگر بازیکنان استقلال را ترک کرده‌اند.
مجیدی گول تبلیغات الهلال را نمی‌خورد

از بد ماجرا فرشید اسماعیلی نیز که یکی از آماده‌ترین بازیکنان استقلال در مرحله گروهی بود و گل‌های ارزشمندی را هم به ثمر رساند و هماهنگی‌اش با مهاجمان آن روزها چشم‌نواز بود، در فهرست استقلال جایی ندارد و او نیز در بازی با الهلال عربستان غایب است. استقلال شاکله اصلی‌اش در خط آتش را از کف داده و وضعیت متفاوتی را تجربه می‌کند.

خریدها در خط حمله نیز آنقدر چشمگیر نبوده که اکنون بتوان سینه سپر و ادعا کرد که مدیران استقلال توانسته‌اند جای خالی رفته‌ها را پر کنند. تنها صید  قابل ذکر استقلال، امین قاسمی‌نژاد است؛ بازیکنی که اکنون در اوج تجربه قرار دارد و اگر روی فرم باشد و از مصدومیت رها، قابلیت گلزنی در این بازی بزرگ را دارد.

باید خوشبین بود که قاسمی‌نژاد در اندک زمانی که فرصت تمرین کنار دیگر بازیکنان استقلال را داشته به اوج هماهنگی رسیده باشد تا احتمالاً اقبال عبور از میدان پر از مین بازی با الهلال فزونی بگیرد و مجیدی که مانند سیر و سرکه می‌جوشد، از این کارزار بزرگ بگذرد.

فرهاد مجیدی عمیقاً امید بسته به همین زوج. او در روزهای اخیر امیرارسلان و امین را بارها در بازی‌های تمرینی آزمود و حالا به‌دنبال بازی گرفتن به شکل توأمان از این دو بازیکن است تا شاید الهلال را با تمام خریدهای چند میلیون دلاری‌اش به چالش بکشد. تردیدی نیست اگر مجیدی همان مهاجمان مرحله گروهی را کنار خود داشت امروز حتی می‌توانست با نگاهی امیدوارانه‌تر به پیروزی در این بازی بنگرد اما جدایی قایدی، دیاباته و حتی اسماعیلی تا حدی برنامه‌های او را برهم زده است.

استقلال او در مرحله گروهی موفق شد 14بار دروازه حریفان را باز کند؛ تیمی بی‌رحم که تمام رقبا را تار و مار کرد و به‌تنهایی از گروه مرگ آسیا گریخت. اما پرواضح است که با توجه به جدایی مهاجمان گلزن نباید انتظار تکرار نمایش مرحله گروهی را در بازی با الهلال عربستان داشت و احتمالاً یک بازی سراسر هجومی را به نظاره نشست، اما یک بازی منطقی قطعاً استقلال او را به هدف نزدیک خواهد کرد.

مجیدی می‌داند الهلال به اندازه تبلیغات روزهای اخیر که حتی اثراتش به رسانه‌های داخلی نیز کشیده شده تیم آنچنان قرص و محکمی در خط دفاع نیست. فرهاد این موضوع را به تناوب در اردوی دبی به مردانش گوشزد کرده و حتی به آنها گفته گول این تبلیغات را نخورند. الهلال در مرحله گروهی که با اما و اگر از آن صعود کرد 9بار دروازه خود را به روی مهاجمان حریف بازشده دید و بالقوه استقلال با همین ظرفیت نیز قابلیت باز کردن دروازه حریف را دارد.

به همین دلیل سرمربی استقلال در روزهای اخیر بیشتر توجه‌اش را به هماهنگی میان مهاجمان معطوف کرده تا شاید بتواند بر خلاف تمام گمانه‌زنی‌ها، نتیجه‌ای را در این میدان رقم بزند که شاید کمتر کسی آن را پیش‌بینی کرده است. مجیدی روی قاسمی‌نژاد باتجربه و مطهری بازی‌دیده و سرشار از انگیزه حساب دیگری کرده  و آرمان رمضانی و سبحان خاقانی را به‌عنوان نیروهای جانشین روی نیمکت دارد. در کنار این دو که احتمالاً گزینه‌های اول جانشینی مهاجمان اصلی در خط حمله خواهد بود، باید شانسی هم برای محمد آزادی قائل بود. در عین حال نیز از بابک مرادی می‌شود به‌عنوان یکی از بازیکنان هجومی بهره گرفت، اما بابک بیشتر متمایل به کناره‌ها بازی می‌کند و تخصصش بازی در پست مهاجم رأس نیست.

دست مجیدی برای انتخاب عالی‌ترین ترکیب چندان بازی نیست اما سرمربی استقلال با همین ظرفیت نیز دل بسته به اتفاقاتی که ممکن است در نهایت به سودش رقم بخورد و استقلال را از میدانی پیروز خارج کند که یک سوی میدان آن تیمی قرار گرفته که یک قلم از خریدهایش به اندازه بودجه یک فصل باشگاه استقلال برای باشگاه سعودی هزینه دربر داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9mya

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مجیدی، استقلال را مخفی کرد!