تاریخ انتشار: 1400/06/22 19:49
کد خبر: 33513

نگاهی به دیدار استقلال- الهلال؛ تیم بزرگی که مقابل استقلال کوچک است

استقلال در دیداری حساس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می‌رود.
نگاهی به دیدار استقلال- الهلال؛ تیم بزرگی که مقابل استقلال کوچک است

 مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ امشب از ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران درورزشگاه زعبیل امارات با بازی استقلال با الهلال آغاز خواهد شد. استقلال میزبان این مسابقه است ولی به دلایل مقررات کنفدراسیون فوتبال آسیا، قادر به بازی در زمین خانگی خود نیست.

برتری استقلال برابر غول آسیا

الهلال با ۳ قهرمانی در آسیا پرافتخارترین تیم قاره کهن به شمار می‌آید. این تیم رکورددار بیشترین حضور در لیگ قهرمان آسیاست و حدنصاب‌های متعددی به نام این تیم ثبت است. الهلال با ۱۳ پیروزی مقابل تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا پس از پاختاکور رکورددار بیشترین برد برابر نمایندگان ایران هستند اما کارنامه الهلال برابر استقلال متفاوت است. الهلال ۴ بار مقابل استقلال به زانو درآمده و از هیچ تیمی بیش از استقلال در لیگ قهرمانان شکست نخورده است. استقلال کلاً مقابل تیم عربستانی موفق ظاهر شده و با ۱۱ پیروزی مقابل تیم‌های این کشور نمایندگان هیچ کشوری را به این اندازه شکست نداده و تیم‌های عربستانی هم مقابل هیچ تیم ایرانی بیش از استقلال شکست نخورده‌اند.

در ۴ مصاف قبلی دو تیم سهم الهلال فقط یک برد بوده و در جدال‌های قبلی استقلال و الهلال در لیگ قهرمانان آسیا که همه در دور گروهی بوده هیچ مسابقه‌ای با نتیجه مساوی به پایان نرسیده است.

استقلال و الهلال؛ تفاوت‌ها و شباهت‌ها

استقلال در مرحله مقدماتی در گروهی که به زعم بسیاری از کارشناسان گروه مرگ لقب گرفته بود، به عنوان تیم نخست به تنهایی به مرحله حذفی صعود کرد. الهلال اما در گروهی که تیم‌های آن از نظر سابقه و افتخار به هیچ وجه در حد نماینده عربستان نبودند به مشکل برخورد و پایین‌تر از استقلال تاجیکستان و به عنوان آخرین تیم دوم مجوز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را بدست آورد.

استقلال در شرایطی پا به این میدان بزرگ می‌گذارد که ۳۶ روز از آخرین بازی رسمی این تیم می‌گذرد. شاگردان فرهاد مجیدی پس از بازی با فولاد در فینال جام حذفی در هیچ مسابقه رسمی حاضر نبودند ولی الهلال درگیر لیگ داخلی عربستان است و با یک بازی کمتر نسبت به صدرنشین در رده سوم جای گرفته است.

علی‌رغم این تفاوت‌ها این دو تیم یک شباهت دارند که هر ۲ مربی باید با چهره‌ای متفاوت تیم خود را به زمین بفرستند. استقلال بهترین عناصر هجومی خود در مرحله گروهی بازی‌ها یعنی شیخ دیاباته و مهدی قایدی را از دست داد. فرشید اسماعیلی هم وضعیت قراردادش مشخص نیست و استقلال را همراهی نخواهد کرد. رشید مظاهری، محمد نادری، مسعود ریگی و هروویه ملیچ دیگر جداشده‌های سرشناس ترکیب استقلال هستند. علاوه بر این، عارف غلامی به دلیل مصدومیت غایب خواهد بود. با این اوصاف فرهاد مجیدی باید به بازیکنان تازه وارد و بعضاً جوانی نظیر امیرحسین حسین‌زاده، محمدرضا آزادی، امین قاسمی‌نژاد و... اعتماد کند.

وضعیت الهلال از نظر مصدوم و محروم چندان جالب نیست. دو هافبک ملی پوش این تیم یعنی عبدالله عطیف و محمد کنو مصدوم و محروم هستند. گوستاوو کوئلار، آندره کاریلو و لوسیانو ویتو سه بازیکن خارجی الهلال هم شرایط حضور در این مسابقه را ندارند و از فهرست کنار گذاشته شده‌اند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqzoj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



حمایت عجیب عربستانی‌ها از استقلال!

استقلال نماینده ایران آبی تر از همیشه
استقلال_الهلال؛ ال کلاسیکو آسیایی/نبرد 11 فینالیست