تاریخ انتشار: 1400/06/24 21:12
کد خبر: 33414

چرا پرسپولیسی‌ها مقابل استقلال تاجیکستان خوب بازی نکردند؟

پرسپولیسی‌ها با وجود صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به چند دلیل نتوانستند بازی خوبی مقابل استقلال تاجیکستان از خود به نمایش بگذارند.
چرا پرسپولیسی‌ها مقابل استقلال تاجیکستان خوب بازی نکردند؟

 شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس با برتری خارج از خانه مقابل استقلال تاجیکستان خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساندند. پرسپولیس با وجود برتری خارج از خانه، نمایش درخشانی در بازی مقابل استقلال نداشت. خوب بازی نکردن پرسپولیسی‌ها چند دلیل داشت که آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

جدایی سه مهره اصلی

محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیستم، از جمع سرخپوشان جدا شدند. کنعانی‌زادگان به لیگ ستارگان قطر رفت، نوراللهی بازی درلیگ امارات را انتخاب کرد و مغانلو هم راهی سپاهان شد. در جدال با استقلال تاجیکستان، نبود این سه بازیکن که عملکرد خوبی در پرسپولیس داشتند به خصوص نوراللهی و مغانلو در فاز هجومی حسابی به چشم می‌آمد. رضا اسدی که جایگزین نوراللهی در پرسپولیس شده، هنوز با سایر بازیکنان این تیم به هماهنگی نرسیده و در اولین بازی خود برای این تیم طبیعی بود که نتواند انتظارات را برآورده کند. 

تعطیلی لیگ

لیگ برتر ایران اواخر مهرماه آغاز می‌شود و بازیکنان پرسپولیس به دلیل تعطیلی لیگ از شرایط بازی کردن دور بودند. یکی از دلایلی که پرسپولیسی‌ها نمایش دلچسبی مقابل استقلال تاجیکستان نداشتند، دور بودن بازیکنان این تیم از شرایط مسابقه بود. استقلال و تراکتور دیگر تیم‌های ایرانی که در این مرحله حضور داشتند و نتوانستند خود را به یک چهارم نهایی برسانند هم این مشکل پرسپولیسی‌ها را داشتند. 

چمن مصنوعی و حضور تماشاگر

استقلال تاجیکستان در حالی میزبان پرسپولیس بود که این بازی در چمن مصنوعی برگزار شد. همین موضوع برای پرسپولیسی‌ها که به بازی در چمن مصنوعی عادت ندارند، کار را سخت کرد. چمن ورزشگاه یکی از عواملی بود که از کیفیت فنی بازیکنان پرسپولیس کم کرد.

علاوه بر بحث چمن، بازی کردن مقابل هواداران بعد از یک سال و نیم هم برای پرسپولیسی‌ها مشکل‌آفرین شد. استقلال تاجیکستان هواداران پرشوری داشت و حضور آن‌ها در ورزشگاه و حمایتشان از استقلال تاجیکستان، کار را برای سرخپوشان پایتخت سخت کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrk7x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 ریکاوری بازیکنان پرسپولیس پیش از سفر به تاجیکستان/ اضافه شدن امیری و ترابی

قاسمی نژاد به پرسپولیس پیوست
پس از منتفی شدن حضور در استقلال؛