تاریخ انتشار: 1400/06/25 20:59
کد خبر: 33370

تراکتور و شگرد کارساز قبل از بازی با النصر

طی 15 روز گذشته آنقدر حواشی و اخبار باور نکردنی در اطراف تیم تراکتور زیاد بود که خبر انصراف این تیم از بازی مقابل النصر هم بر آن افزود.
تراکتور و شگرد کارساز قبل از بازی با النصر
این خبر اواخر هفته گذشته به‌صورت رسمی از سوی باشگاه بیان نشد اما سایت‌های پربازدید فوتبالی آن را منعکس نمودند تا نگرانی شدید و عمیقی بر جامعه فوتبالی استان و علاقه‌مند به تراکتور سایه بیفکند.
بازی نابرابر تراکتور در برابر النصر را به‌عنوان یک مسابقه نامتعادل از لحاظ سطح امکانات، پول و بازیکن ناعادلانه می‌دانیم؛ ناعدالتی که در فوتبال حرفه‌ای دنیا پذیرفته شده است.
البته مشکل تراکتور و تضعیف آن بیشتر به اتفاقات قبل از مسابقه مربوط می‌شود که بر آن اساس در برابر حریف عربی به‌نوعی خلع سلاح شده بود.
البته قبل از بازی هم علی‌رغم این همه مشکلات و دشواری‌ها هرگز دوست نداشتیم دست‌های‌مان را در حال تسلیم بالا ببریم و خود را از پیش باخته بدانیم، اما شانسی که برای تراکتور در برابر النصر تصور می‌کردیم شاید ۳۰ به ۷۰ بود که تیم طی 8 روز مانده به حضور برابر النصر، با تلاش مسئولان، تیم از هم پاشیده تا حدودی بازیافت شد و در مظلوم‌ترین حالت ممکن به این آوردگاه آسیایی گام نهاد.
به هر حال در تقابل با النصر عربستان نتیجه بازی را یک بر صفر واگذار کرد تا به این ترتیب پس از استقلال دومین تیم ایرانی باشد که از رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا حذف شد.
 خوشحالی هواداران
انبوه هواداران تراکتور بعد از شوک بزرگی که با اعلام انصراف برای دوستداران خود به وجود آوردند، ناگهان با موجی از نگرانی در تبریز مواجه شدند که شاید مورد نظرشان هم بود.
به نظر می‌رسید تراکتوری‌ها با اعلام این تصمیم غیرمنتظره سعی کردند توجه مردم تبریز و آذربایجان را به سوی خود جلب کنند که این شگرد تا حدی هم مؤثر واقع شد و تا حدودی با اصل «ایجاد بحران جدید برای حل بحران موجود» به‌خاطر خروج برخی بازیکنان فشار را از روی باشگاه کم کردند.
دلخوری هواداران از تصمیم مالک مبنی بر واگذاری تراکتور باعث شد دوباره او وارد میدان شود و ابتدا برای کاهش حواشی باشگاه تراکتور با فراز کمالوند قطع همکاری کرد و ضمن حفظ اکبر ایمانی بازیکن نمادین این باشگاه، فیروز کریمی را نیز دوباره به‌عنوان سرمربی معرفی کرد تا شاید تجربه آقا فیروز در جام باشگاه‌های آسیا و قهرمانی او با پاس، موتور محرکی برای این تیم برای مواجهه با النصر 65 میلیون دلاری باشد. در هر صورت تراکتور با 16 نفر راهی مصاف بزرگ با النصر شد که هواداران این تیم و بسیاری از کارشناسان از باخت سنگین تراکتور در این بازی را محتمل می‌دانستند.
 به‌نوعی می‌توان گفت این باخت برای تراکتور از چند ماه پیش و با خروج بازیکنان باتجربه‌اش همانند اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، خانزاده و... تحمیل شد، چراکه اگر در بازی تراکتور مقابل النصر یکی از دو کاپیتان تراکتور در بازی بودند شاید سرنوشت این مسابقه به نحو دیگری رقم می‌خورد. اما آنچه مسلم است فیروز کریمی با تیمی جوان که راهی این رقابت شد خود و تیمش را به محک بزرگی کشید و به‌نوعی این بازی را می‌توان برای تیم کریمی بازی تدارکاتی پیش‌فصل تلقی کرد.
در این دیدار شاگردان فیروز کریمی علی‌رغم دریافت گل زودهنگام از حریف، در ادامه اجازه زدن گل‌های بعدی را به حریف ندادند و در فاز هجومی به توفیق خاصی دست نیافتند تا نماینده عربستان با نتیجه یک بر صفر پیروز و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. این اتفاق در حالی رخ داد که تراکتور بدون شکست و 5 کلین‌شیت متوالی از مرحله گروهی راهی دور حذفی شده بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjpem

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بحث و جدل مربی تراکتور با خبرنگار عربستانی