تاریخ انتشار: 1400/07/08 15:10
کد خبر: 32740

تعطیلی شگفت‌انگیز/ واقعا چرا لیگ نداریم؟

از غرب آسیا تا جای جای اروپا، همه لیگ‌های فوتبال دنیا که تقویم‌شان شبیه کشور ماست راه افتاده‌اند، غیراز لیگ برتر ایران! اینکه چرا هنوز فصل بیست‌ویکم لیگ حرفه‌ای راه نیفتاده، پرسشی است که حتی اگر از خود مسئولان و برنامه‌ریزان هم بپرسید، بعید است کسی جوابش را بداند.
تعطیلی شگفت‌انگیز/ واقعا چرا لیگ نداریم؟

گاهی این توجیه ارائه می‌شود که تیم ملی کشورمان در مهرماه 2 بازی رسمی داشت و آغاز لیگ به بعد از این دو مسابقه موکول شد، اما این استدلال به ساده‌ترین شکل ممکن زیر سؤال می‌رود، چرا که تیم ملی در آبان‌ماه هم 2 بازی دارد و اگر قرار بود با این رویه پیش برویم، باید شروع لیگ را به پایان آبان موکول می‌کردیم!

در شرایطی که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود لیگ 21 از هفته اول مهر آغاز می‌شود، شروع این مسابقات حدود یک‌ماه به تعویق افتاد تا همه ضرر کنند؛ از هواداران پرشمار فوتبال که از این بلاتکلیفی محض حسابی کلافه شدند تا باشگاه‌ها که فقط ناچارند تمرین بی‌ثمر انجام بدهند و برای پر کردن خلأ مربوطه، پشت سر هم بازی تدارکاتی ترتیب بدهند. بزرگ‌ترین متضرر هم در این داستان تیم پرسپولیس است که بدون برگزاری بازی رسمی باید رودرروی الهلال عربستان قرار بگیرد. این دیدار در تاریخ 24 مهر برگزار خواهد شد و اگر پرسپولیس موفق به شکست الهلال شود، روز 27 مهر باید در نیمه‌نهایی حضور بیابد. این دقیقا همان تاریخی است که قرار شده لیگ 21 در آن شروع شود. به‌عبارت دیگر اگر پرسپولیس راهی نیمه‌نهایی شود، همان بازی هفته اول این تیم به تعویق خواهد افتاد!

وضعیت فعلی حتی به سود تیم ملی هم نیست، چرا که لژیونرها الان در فرم بازی قرار دارند، اما بازیکنان داخلی خارج از شرایط ایده‌آل به اردو ملحق خواهند شد. اگر لیگ داشتیم و همه آماده بودند بهتر بود یا اینکه امروز بازیکنی مثل وحید امیری در سکوت کامل در ترکیب اصلی تیم ملی قرار بگیرد؟ می‌شد لیگ را مطابق وعده قبلی از ابتدای مهر راه انداخت و به‌تدریج جلو رفت. دو، سه هفته از بازی‌ها هم اگر در‌ماه مهر برگزار می‌شد از هر جهت مطلوب بود. به این ترتیب از فشردگی مسابقات هم کاسته می‌شد. حالا لابد با توجه به برنامه تنگاتنگ تیم ملی، لیگ 21 باید با بیشترین شتاب ممکن و به شکل هر4 روز یک بازی برگزار شود؛ آنچه باز هم به زیان باشگاه‌ها و بازیکنان خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p9dl6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 مربی نساجی: اینقدر بی‌تجربه نیستیم که هدف‌مان را با ۲ بُرد گم کنیم/ امیدواریم برنامه خود را مقابل پرسپولیس اجرا کنیم