تاریخ انتشار: 1400/07/14 14:08
کد خبر: 32447

افاضلی:دو بازی 6 امتیازی پیش روی تیم‌ ملی است/سپاهان شرایط بهتری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد

کارشناس فوتبال کشور به تشریح شرایط لیگ بیست و یکم و همچنین تیم ملی در دو بازی پیش رو پرداخت.
افاضلی:دو بازی 6 امتیازی پیش روی تیم‌ ملی است/سپاهان شرایط بهتری نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد

هومن افاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص شرایط تیم‌های مدعی لیگ برتر در فصل بیست و یکم، اظهار داشت: در میان تیم‌هایی که بالای جدول را شکل می‌دهند امسال استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانس قهرمانی دارند. تیم‌هایی مانند گل‌گهر یا مس رفسنجان نیز برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا می‌جنگند.

وی در مورد اینکه باتوجه به یارگیری‌های انجام شده، کدام تیم‌ها بهتر ترمیم شده‌اند، گفت: گل گهر و مس رفسنجان یارگیری خوبی داشتند. سپاهان علیرغم اینکه چند بازیکن خوب را از دست داد اما جای خالی آن‌ها را پر کرد و یارگیری خیلی خوبی داشت. البته سپاهان از قبل هم شرایط خوبی داشت و این مساله را در مورد تیم‌هایی مانند گل گهر یا مس رفسنجان نمی‌توان بیان کرد. می‌توان گفت سپاهان دارای دو تیم است و از نظر بازیکن شرایط بهتری حتی نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد.

کارشناس فوتبال کشور با اشاره به وضعیت دو تیم سرخابی پایتخت، عنوان کرد: شرایط استقلال و پرسپولیس با بقیه تیم‌ها متفاوت است. خیلی سخت است  تیمی داشته باشید که بازیکن خوب تیم‌های دیگر را بگیرد و آن‌ها بتوانند کیفیت خودشان را حفظ کنند. در ابتدا مدتی طول می‌کشد تا بازیکنان با فضای این تیم‌ها هماهنگ شوند. ضمن اینکه در این دو تیم تطبیق پذیری به خاطر فشارها و جو روانی مشکل‌تر از تیم‌های دیگر است.

افاضلی در مورد اینکه پرسپولیس علیرغم جدایی چند بازیکن کلیدی، در بازی با استقلال تاجیکستان نشان داد از انسجام گذشته فاصله زیادی نگرفته، اظهار داشت: شاید استقلال تاجیکستان تست خوبی نباشد و به همین خاطر باید کمی صبر کنیم. مساله مهم برای تیم‌ها این است که بازیکنان در طی یک فصل همیشه در فرم خوبشان نیستند. گاهی مصدوم می شوند یا مسائل زیاد دیگری پیش می‌آید. در تیمی که در سه تورنمنت می‌خواهد مدعی باشد نیاز دارد کیفیت نفرات نیمکت به بازیکنان اصلی نزدیک باشد. طبیعتا جای کنعانی‌زادگان یا نورالهی به این راحتی پر نمی‌شود و به زمان نیاز است تا بازیکنانی بیایند که بتوانند آن سطح را ارائه بدهند.

وی در خصوص شرایط استقلال پس از پشت سر گذاشتن کشمکش‌ها و حواشی زیاد، گفت: استقلال طبیعتا کار سخت‌تری دارد. هرچند آمدن مصطفی آجورلو اتفاق بسیار بزرگی طی 7-6 سال اخیر برای این باشگاه است. اتفاق خیلی خوبی برای استقلال افتاد و بالاخره این تیم به آرامش رسید. آجورلو فرد کار بلدی است و شخصیت مدیریتی خیلی خوبی هم دارد. او در فوتبال ما خوشنام و موفق بوده است.

افاضلی افزود: مجموعه‌ای مثل استقلال که می‌خواهد خودش را برای قهرمانی آماده کند نیازمند مدیری در این سطح است. به نظر من روزهای خوب استقلال با این مدیر از حالا به بعد شروع می‌شود. هرچند کمی طول می‌کشد تا آجورلو ذهنیت خودش را در آن باشگاه پیاده کند. هواداران باید صبور باشند اما در کل استقلال از این به بعد در مسیر موفقیت قرار می‌گیرد. او مدیری است که می‌تواند شرایط موفقیت را برای تیم ایجاد کند.

مربی فوتبال کشورمان در خصوص کیفیت لیگ امسال، عنوان کرد: امسال لیگ دو دسته است. یک گروه تیم‌هایی هستند که سازماندهی بهتری دارند و تکلیفشان مشخص است، ساختار و شرایط خوبی دارند، خوب یار گرفتند و تمریناتشان را به موقع شروع کردند. از طرفی برخی تیم‌ها هستند که نتوانستند در این سطح خودشان را آماده کنند. به همین خاطر امسال یک لیگ دو تکه داریم.

وی تصریح کرد: تیم‌های صنعتی به خاطر اینکه ساختار مدیریتی منسجم تری دارند و تکلیف مسائل مالی آن‌ها هم معلوم است. یعنی از قبل می‌توانند پیش بینی کنند که چقدر بودجه دارند. البته نه اینکه پول زیادی دارند. برخی از این تیم‌ها نمی‌‌توانند بودجه زیادی فراهم کنند اما به هرحال می‌دانند چقدر دارایی دارند. مثلا پیکان تیم پولداری نیست اما تکلیف مسائل مالی این تیم روشن است. بنابراین می‌توانند برنامه ریزی بهتری کنند. برخی مانند تیم‌های نفتی در گیر بودجه اولیه هستند. یا هوادار که نتوانسته برای یک فصل سخت یارگیری خوبی داشته باشد. فجرسپاسی که تازه به لیگ برتر آمده، نسبت به این تیم‌ها شرایط بهتری دارد چون بافت خودش را حفظ کرده و به همین خاطر دارای هماهنگی بهتری است. با این شرایط طبیعتا در هفته‌های اول نتایج بهتری خواهند گرفت. شاید در ادامه کاربرایشان سخت شود اما این تیم همین که امسال بقای خودش را حفظ کند به موفقیت رسیده است.

 

افاضلی در مورد بازی‌های پیش روی تیم ملی مقابل امارات و کره‌جنوبی اظهار داشت: بدون تردید دو بازی بسیار سخت در انتظار ما است. آن‌ها از تیم‌های خوب آسیا و رقیبان مستقیم ما برای صعود هستند. هر دو بازی 6 امتیازی است. مهم است که از دو بازی حداقل 4 امتیاز بگیریم. اینکه چون قبلا بازی‌ها را بردیم دلیل نمی‌شود این دو بازی را هم می‌بریم. در فوتبال، آمادگی تیم در روز بازی و آنچه در زمین اتفاق می‌افتد تکلیف مسابقه را مشخص می‌کند.

کارشناس فوتبال در خصوص اینکه تیم کشورمان بازیکنان آماده و تاثیرگذاری مانند مهدی طارمی را دارد، گفت: تیم‌های ملی به دو صورت سازماندهی می‌شوند. یا نفرات خیلی خوبی دارند که مدت کمی با هم تمرین می‌کنند و نقطه ضعفشان اینجاست. کیفیت فردی بالایی دارند اما کار جمعی آن‌ها به خاطر زمان کوتاه آماده شدن معمولا خیلی بالا نیست. بیشتر تیم‌های بزرگ دنیا این حالت را دارند. سری دوم تیم‌هایی هستند که زمان بیشتری برای آماده سازی دارند چون بیشتر بازیکنانشان در لیگ‌های خودشان بازی می‌کنند. کیفیت فردی بالایی ندارند اما کار جمعی آن‌ها بهتر از بقیه است.

افاضلی گفت: باید ببینیم بچه‌های ما با این شرایط چه نتیجه‌ای می‌گیرند. دربازی‌های قبلی موفق شدند این کار را انجام بدهند. آن‌ها علیرغم تمام سختی‌ها، کیفیت انفرادی بالایی داشتند. هم از نظر ذهنی و هم از نظر چینش، تیم در شرایط خوبی بود. یعنی تصمیمات خوبی از نظر فنی برایشان گرفته شد. امیدوارم این روند بازهم ادامه پیدا کند اما نباید فراموش کنیم تیم‌های ملی هیچ وقت به بهترین شرایط جمعی نمی‌رسند چون زمان هماهنگی کمی دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zkvjn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آیا نادری به بازی استقلال و پرسپولیس می رسد؟