تاریخ انتشار: 1400/07/24 16:23
کد خبر: 31908

پیراهن فرهاد مجیدی به آرش رسید، شماره مجتبی به مهری!

شماره پیراهن بازیکنان استقلال برای لیگ بیست و یکم اعلام شد. بر این اساس شماره 4 همچنان بر تن سیاوش یزدانی ماند تا روزبه چشمی در این فصل پیراهن شماره 5 را بردارد.
پیراهن فرهاد مجیدی به آرش رسید، شماره مجتبی به مهری!

شماره‌ای که عارف غلامی مدافع مصدوم آبی‌ها آن را بر تن می‌کرد. چشمی در ام‌صلال هم شماره 5 می‌پوشید. 4 شماره محبوب روزبه است هرچند در تیم‌های دیگر ازجمله تیم‌های ملی امید و بزرگ‌سالان سابقه پوشیدم شماره‌های 5 و 13 را نیز دارد.زبیر نیک‌نفس که در بازی با الهلال شماره 14 استقلال را بر تن داشت با قطعی شدن جدایی مسعود ریگی شماره 6 را بر تن می‌کند تا این شماره دوباره بر تن یک هافبک دفاعی برود. آرش رضاوند که 2 فصل شماره 88 را می‌پوشید از بین شماره 7 و 8 ترجیح داد که شماره‌ای را بردارد که قبلاً بر تن سرمربی تیم استقلال بود و 2 فصل اخیر شیخ دیاباته آن را می‌پوشید. آخرین مرتبه‌ای که یک بازیکن ایرانی شماره 7 را پوشید به لیگ هفدهم برمی‌گردد که حسن بیت سعید برای نیم‌فصل این پیراهن را بر تن داشت. مامه بابا تیام در لیگ قهرمانان آسیا و مارکوس نومایر در لیگ هجدهم و شیخ دیاباته در لیگ‌های نوزدهم و بیستم این پیراهن را می‌پوشیدند.

شماره 8 که اغلب بر تن بازیکنان اصلی و ستاره‌های استقلال بود این بار برتن بازیکنی می‌رود که نه‌تنها مانند فرشید اسماعیلی ستاره آبی‌ها نیست که حتی گفته می‌شود فرهاد مجیدی اعتقاد چندانی به او ندارد و مخالف جدایی او نیست! پیراهن مهدی قایدی که یکی از جوان‌ترین ستاره‌های لیگ بود بر تن امین قاسمی نژاد می‌رود که یکی از مسن‌ترین بازیکنان لیگ محسوب می‌شود. سبحان خاقانی وینگر راست و هافبک تهاجمی جوان استقلال که فصل گذشته شماره 79 را می‌پوشید این فصل شماره 14 را بر تن می‌کند که تا نیم‌فصل لیگ بیستم بر تن فرشید باقری بود. امیرعلی صادقی خرید جدید و جوان آبی‌ها شماره 29 را می‌پوشد. عارف آغاسی مدافع جوان استقلال هم پیراهن 33 را می‌پوشد که فصل گذشته هرویه میلیچ می‌پوشید و قبل از آن‌هم سالها بر تن پژمان منتظری دیگر مدافع خوزستانی استقلال بود. فردین رابط پس از بازگشت به استقلال بعد از نیم‌فصل جدایی قرضی بازهم همان شماره 42 را انتخاب کرده است که قبلاً آن را می‌پوشید. درست مثل رضا آذری که بازهم شماره 77 را می‌پوشد.

از بین خریدهای جدید استقلال جعفر سلمانی عجیب‌ترین شماره را دارد! سلمانی در بازی با الهلال شماره 17 را بر تن داشت که نمایش ضعیف اش باعث شد تا حسابی موردانتقاد قرار بگیرد. او برای فصل جدید شماره عجیب 59 را انتخاب کرده است. این در شرایطی است که سلمانی در تیم قبلی یعنی صنعت نفت آبادان و تیم ملی و پورتیموئنسه شماره‌هایی چون 2، 13، 23، 25 و 29 را پوشیده بود. شماره‌هایی که همگی در استقلال آزاد بودند و سلمانی می‌توانست هرکدام از آن‌ها را بردارد، اما ترجیح داد یک شماره جدید و عجیب را بر تن کند. علیرضا رضایی گلر سوم استقلال هم شماره 98 را می‌پوشید و امیرحسین حسین زاده پدیده آبی‌ها در بازی با الهلال است که شماره 99 را می‌پوشد. به‌این‌ترتیب شماره‌های 11، 13، 15، 17، 18، 19 و 20 استقلال بیرون مانده است. البته تکلیف احمد موسوی که فصل گذشته شماره 20 را می‌پوشید و برای این فصل شماره 2 را می‌خواست بر تن کند هنوز مشخص نیست. سینا خادم پور که به‌تازگی قرضی از استقلال جداشده شماره 15 را می‌پوشید.

شماره 17 استقلال در لیگ برتر آخرین بار برتن زکریا مرادی جوان بود. شماره‌ای که برخی معتقدند هر بازیکنی بعد از احمد مومن زاده آن را پوشیده موفق نبوده است! چیزری شبیه به شماره 7 برای بازیکنان ایرانی که بعد از فرهاد مجیدی در این پیراهن ناکام مانده‌اند. شماره 19 را هم آخرین بار در لیگ برتر حسین پور حمیدی گلر سوم و جوان آبی‌ها می‌پوشید.شماره 13 استقلال را هم بعد از جدایی آرمین سهرابیان در 2 فصل اخیر دیگر بازیکنی آن را برتن نکرده است. همچنین شماره 11 داریوش شجاعیان هم فعلاً برات بازیکن جدیدی نرفته است. استقلالی‌ها قرار است 3 بازیکن خارجی جذب کنند که احتمال دارد یکی از این 7 شماره فعلاً بیرون مانده برتن آن‌ها برود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egwxv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رضاوند: پیراهن شماره ۷ برای من خوش‌یمن است، از بزرگان استقلال رخصت می‌گیرم/ بازی با هوادار سخت است