تاریخ انتشار: 1400/07/26 13:10
کد خبر: 31803

اختصاصی/ سومین حذف تلخ مقابل‌ تیم های عربستانی/ باید هم به یکدیگر بخندیم!

از آنالیز های به بن بست خورده تا بازیکنانی که روز خوبشان نبود
اختصاصی/ سومین حذف تلخ مقابل‌ تیم های عربستانی/ باید هم به یکدیگر بخندیم!

همان روزی که عربستانی ها میزبانی از تیم های ایرانی گرفتند و به راحتی استقلال و پرسپولیس را به کشور خودشان کشاندند، مشخص بود باید خیلی خیلی قویتر از آنها به عربستان می رفتیم، نه به این شکل که با آبروریزی خودمان را به آنجا رساندیم!

بعد از استقلال نوبت به پرسپولیس رسید تا این تیم نیز مقابل الهلال عربستان مورد آزمایش قرار گیرد و برای صعود تلاش‌ کند. شاید خیلی ها فکر می کردند، با توجه به آنالیزی که کادر فنی پرسپولیس از الهلال کرده بود، به مراتب بازی راحت تری نسبت به بازی قبلی مقابل استقلال تاجیکستان داشت باشد و زیاد به دردسر نیفتد، اما این اتفاق رخ نداد و سرخپوشان اسیر بازی کاملا حرفه ای حریف عربستانی شدند. البته قبل از مسابقه، حمید مطهری خیلی امیدوارانه صحبت کرده بود و اعتقاد داشت که الهلال تاکتیک محور نیست و به ستاره‌ های خود اتکا دارد‌. او مدعی شده بود که با بکار انداختن ستاره‌ های الهلال این تیم را زمین‌گیر خواهند کرد.

حال اینکه حمید مطهری اینقدر راحت از شکست الهلال حرف زده بود و حریف پرمهر را ستاره محور می دانست، یکی از ایرادهای بزرگ محسوب‌ می شود، به این دلیل که وقتی پای مربیان نامدار اروپایی درمیان باشد، کمتر پیش می آید، تیمی متکی به ستاره هایش باشد‌ و قطعا تاکتیک محور خواهند بود. وقتی تیمی به پرسپولیس موقیعت آنچنانی نمی دهد و همه بازیکنانش را از کار می اندازد، این یعنی تاکتیک محور بودن و برنامه داشتن!

با این حال پرسپولیس در بازی که بسیار دور از حد انتظار ظاهر شد؛ حریف الهلال نشد تا سه بر صفر بازنده شود‌. سه بر صفری که شاید نتیجه خوبی برای شاگردان گل محمدی به شمار می آمد، چون اگر قرار بود موقعیت های حریف تبدیل به گل شوند، شاید نتیجه بدتر از این نیز رقم می خورد.

با همه این تفاسیر، پرسپولیس هم با شکست مقابل‌ الهلال از لیگ قهرمانان کنار رفت تا هم نمیه نهایی را تیم های کره ای و عربستانی برگزار کنند و هم فینال را که از بین النصر، الهلال، اولسان و پوهانگ انتخاب خواهد شد. البته لازم است بدانید، تیم‌های استقلال و پرسپولیس، تراکتورسازی نیز با شکست مقابل‌ النصر عربستان از گردونه مسابقات حذف شده بود که این نشان می دهد تیم های عربستانی راه شکست تیم های ایرانی را به خوبی یاد گرفته اند و همین برای فوتبال ایران یک فاجعه بشمار می آید. گرچه اگر تیم های عربستانی میزبان مسابقات نبودند، شاید نتیجه درگیری رقم می خورد که اتفاقا همین میزبانی را به عربستانی ها دادن نیز خودش بزرگترین شکست محسوب می شود چون متاسفانه چند سالیست، هر سازی که "عرب ها" زده اند، ما رقصیدایم! وقتی به راحتی میزبانی را از چنگ ما درمی‌آورند و راحت در زمین خودشان‌ شکست مان می دهند، دیگر نیازی به آنالیز کردن حریفان ندارد و فعلا باید هم در زمین شکست را قبول کنیم و هم خارج از آن که یک دَرد بزرگی‌ برای مسوولان فوتبال است؛ تنها شانسی که آوردیم، تیم ملی در گروه عربستان قرار نگرف؛ وگرنه معلوم نبود، الان چه بلایی سر اسکوچیچ و شاگردانش آورده بودند؟!

اینکه پرسپولیس از شکست استقلال خوشحال می شود و برایش کُری می خواند و استقلال برای باخت پرسپولیس، این دردی است که باید هم به آن بخندیم و یکدیگر مسخره کنیم به این دلیل که بیشتر فکر شکست دادن خودمان‌ هستیم تا آنها! البته همین اتفاق برای تیم های النصر و الهلال عربستان نیز رخ داده و آنها هم از شکست همدیگر خوشحال می شوند، ولی آنها تفاوت‌های با ما دارند که هر سال تلاش می کنند خودشان‌ را قویتر کنند نه مثل ما که سال به سال ضعیف تر می شویم. آنها حداقل در فرودگاه آبروریزی نمی کنند که بازیکنان شان به خاطر پول سوار هواپیما نشوند و قوانین چارتر کردن به خارج کشور را هم بلد هستند!

به قلم‌ علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qajl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شکست‌های سنگین پرسپولیس در آسیا؛ از الاتحاد تا الهلال