تاریخ انتشار: 1400/07/28 16:14
کد خبر: 31689

بررسی ترکیب استقلال در لیگ بیست و یکم؛ دو گزینه برای هر پست

استقلال این فصل ستاره‌های زیادی از دست داده و در عوض، در هر پست بیشتر از یک مهره آماده و روی فرم دارد.
بررسی ترکیب استقلال در لیگ بیست و یکم؛ دو گزینه برای هر پست

 استقلال با تغییرات زیاد و چهره‌ای کاملا تازه، آماده شروع لیگ بیست و یکم شده است. فرهاد مجیدی در تابستان، بازیکنان زیادی را از دست داد و خریدهای پرتعدادی را هم به تیمش اضافه کرد. هر چند هنوز،‌ پرونده نقل و انتقالات آن‌ها  بسته نشده است. مرور بازیکنان این فصل استقلال و سبک بازی این تیم، نشان می‌دهد مجیدی در فصل جدید می‌خواهد تیمش را با چه مهره‌هایی، به میدان بفرستد.

تمدید رقابت دو نفره

استقلال درون دروازه، رشید مظاهری و حسین حسینی را حفظ کرده است. دو ستاره‌ای که فصل پیش هم دروازه‌بان این تیم بودند و به نظر می‌رسید در فصل جدید، یکی از آن‌ها جدا شود. حسین حسینی، یک بار با استقلال خداحافظی کرد و رشید مظاهری، حتی تا فسخ قراردادش با استقلال جلو رفت. در نهایت اما، هر دوی آن‌ها در تیم باقی ماندند و این فصل با هم رقابت خواهند کرد. در شروع فصل، حسین حسینی شانس بیشتری برای بازی نسبت به مظاهری دارد. حسینی فصل پیش هم هفته‌های پایانی تبدیل به دروازه‌بان اول استقلال شد اما تا پایان فصل، رقابت سخت بین او و مظاهری ادامه خواهد داشت.

در انتظار روزبه

استقلال در این فصل هم مثل فصل پیش، احتمالا با سیستم 3 دفاعه بازی خواهد کرد. در بازی با الهلال سیاوش یزدانی، عارف آقاسی و محمدحسین مرامند مدافعین این تیم بودند. محمد دانشگر هم مهمترین ذخیره آن‌ها محسوب می‌شود. در هفته‌های آینده، روزبه چشمی جانشین یکی از سه مدافع اصلی استقلال خواهد شد. چشمی فعلا باید به شرایط آمادگی برسد و پس از آن، بعید است مجیدی قصد گذاشتن او روی نیمکت را داشته باشد. سه مدافع اصلی استقلال، باید تا زمان آمادگی چشمی خودشان را به مجیدی ثابت کنند تا در ترکیب اصلی باقی بمانند. عارف غلامی، فعلا مصدوم است و تا چند ماه دیگر، نمی‌تواند به استقلال کمک کند.

رقیبی برای وریا

سمت راست استقلال در سال‌های اخیر به نام وریا غفوری خورده است. کاپیتان استقلال، فصل پیش احمد موسوی را در کنار خودش می‌دید. بازیکنی که گاهی به جای غفوری بازی می‌کرد و بعضی اوقات با رفتن غفوری به پست وینگر، پشت سر او به میدان می‌رفت. این فصل وریا رقیب سرسخت‌تری به نام کوین یامگا دارد. خرید جدید استقلالی‌ها، که با توجه به رقم بالای قرارداد برای نیمکت خریداری نشده است. در سیستم پایه استقلال، فقط یک بازیکن در سمت راست به میدان می‌رود و غفوری و یامگا، رقابت سختی در پیش خواهند داشت. در سمت چپ به جای محمد نادری و هرویه میلیچ جدا شده، جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی به استقلال پیوسته‌اند. پشت سر آن‌ها، متین کریم‌زاده دیگر گزینه این پست محسوب می‌شود. با توجه به سابقه حضور در فوتبال اروپا و تیم ملی، سلمانی فعلا شانس بیشتری برای بازی در ترکیب اصلی دارد.

امیدوار به جانشین ریگی

مسعود ریگی، از استقلال جدا شده و زبیر نیک‌نفس، قرار است پست هافبک تخریبی استقلال در فصل آینده را داشته باشد. نیک‌نفس که به تیم ملی هم دعوت شده، مقابل الهلال با دیگر بازیکنان استقلال هماهنگ نبود و نمایش چندان خوبی نداشت. با این حال، مجیدی امیدوار است او هر چه زودتر در این تیم جا بیفتد و جای خالی ریگی را پر کند. روزبه چشمی هم در صورت نیاز، می‌تواند به این پست منتقل شود. مهدی مهدی‌پور، بیشترین شانس را برای بازی در کنار نیک‌نفس دارد و کمی جلوتر از آن‌ها، آرش رضاوند قرار می‌گیرد. در بازی استقلال و الهلال البته، سبحان خاقانی به جای مهدی‌پور بازی کرد. استقلال سعید مهری را هم در این پست خریده و با وجود جدایی فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان، مشکلی برای چینش سه بازیکن میانی تیمش نخواهد داشت.

زوج جدید

استقلال در حال خرید یک مهاجم خارجی است و در مراحل نهایی مذاکرات به سر می‌برد. بدون خرید این مهاجم هم، آن‌ها زوج قدرتمندی برای فصل جدید دارند. فصل پیش، شیخ دیاباته در بیشتر بازی‌ها غایب بود و ارسلان مطهری به جای او بازی کرد. مطهری این فصل هم در ترکیب اصلی استقلال باقی می‌ماند و در کنار او به جای مهدی قایدی، امین قاسمی‌نژاد خرید جدید این تیم به میدان می‌رود. مجیدی در بازی با الهلال ترجیح داد به جای قاسمی‌نژاد، امیرحسین حسین‌زاده جوان تازه‌وارد تیمش را به میدان بفرستد. بازیکنی که رقیبی جدی، هم برای قاسمی‌نژاد و هم برای بازیکنان خط هافبک استقلال محسوب می‌شود. رقیب تازه مهاجمان این تیم، در روزهای آینده وارد تهران می‌شود تا با آبی‌پوشان قرارداد ببندد. قاسمی‌نژاد و مطهری برای تبدیل شدن به زوج ثابت استقلال، باید از سد رقبای بزرگی عبور کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qdw6p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کارگزار جدید باشگاه استقلال معرفی شد/ کف قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی