تاریخ انتشار: 1400/08/06 11:14
کد خبر: 31242

نگاهی به تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

برترین بازیکنان این هفته لیگ برتر در حالی انتخاب شدند که سه تیم نسبت به بقیه سهم بیشتری دارند.
نگاهی به تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر

رقابت‌های هفته دوم لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که جدا از لغو یک مسابقه، هفت بازی دیگر‌ با جذابیت و زیبایی‌های خاص خود همراه بود و گل‌های زیادی رد و بدل شد که در این بین سپاهان، گل‌گهر، پیکان، تراکتور، استقلال، آلومینیوم و پرسپولیس موفق به کسب پیروزی مقابل حریفان خود شدند.

آلومینیوم با نمایشی زیبا و زدن سه گل مقابل فولاد خوزستان بیشترین بازیکن را در بین بهترین‌های هفته دارد، سپاهان و استقلال نیز با بردهای ارزشمندی که به ترتیب برابر نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن داشتند هر یک دارای ۲ بازیکن در این بین هستند و چهار نفر دیگر تیم منتخب از پیکان، گل‌گهر، تراکتور و پرسپولیس انتخاب شده‌اند که اسامی آنها را در زیر می‌خوانید:

فرهاد مجدکرمانشاهی (پیکان)

پس از گذراندن یک مسابقه آرام در هفته نخست مقابل نفت، کرمانشاهی یک روز سخت را در کرج مقابل هوادار سپری کرد؛ دروازه‌بان 1 متر و 95 سانتی‌متری پیکانی‌ها در مقابل موقعیت‌سازی‌های پرشمار شاگردان عنایتی به ویژه روی شوت‌های پشت محوطه جریمه به خوبی ایستادگی کرد و اجازه نداد تا هیچکدام از ضربات بازیکنان هوادار از خط دروازه پیکان عبور کند. او در مقابل مهاجمان باتجربه‌ای چون محمد قاضی، پیمان میری و مرتضی آقاخان به خوبی توانست از دروازه پیکان حراست کند و پس از 90 دقیقه دشوار، دومین کلین‌شیت خود در فصل جدید برسد و با درخششی که در دروازه پیکان در هفته دوم داشت، نامش را در جمع ترین‌های هفته ببیند.

مدافعان

رامتین سلیمان‌زاده (آلومینیوم)

مدافع باتجربه و 32 ساله اراکی‌ها توانست به خوبی ماموریت محوله از سوی رسول خطیبی برای مهار لوسیانو پریرا را انجام بدهد، سلیمان‌زاده علی‌رغم تلاش پرشمار فولادی‌ها برای رسیدن به گل و شکست قفل دروازه آلومینیوم، زوج‌سازی موفقی با وحید محمدزاده در قلب دفاع داشت و با استفاده از تجربه خود، خط دفاعی آلومینیوم اراک را به خوبی مدیریت کرد و اجازه نداد تا 90 دقیقه تلاش مهاجمان فولاد به ثمر بنشیند. او در نبردهایی هوایی 4 بار توانست بالاتر از مهاجمان فولاد توپ را بزند و از دروازه تیمش دور کند، هم‌چنین 2 قطع توپ و 3 دفع توپ داشت تا این‌چنین با آماری موفق و درخشان خود را در جمع یازده بازیکن برتر جای بدهد.

گئورگی ولسیانی (سپاهان)

قدرت فنی بالای سپاهان اجازه عرض‌اندام به بازیکنان نفت مسجدسلیمان را نداد اما در این بین، ولسیانی مدافع پیش‌تاخته طلایی‌پوشان اصفهانی هم معدود نفوذهای مهاجمان نفت را به خوبی پوشش داد و اجازه نداد تا دروازه تیمش را تهدید کنند و هم این‌که با حضوری فعال و هوشمندانه در جلوی زمین سپاهان، با گلزنی خود در پیروزی سه گله شاگردان نویدکیا سهیم بود. گئورگی 3 تکل موفق زد، 3 نوبت موفق به دفع توپ شد و در 2 نبرد هوایی پیروز بود و هم‌چنین دقت پاس بالای 90 درصد را به ثبت رساند تا در کنار گلزنی خود بتواند آماری موفق را در جدال با نفت مسجدسلیمان از خود به جای بگذارد و با تکیه بر این آمار موفق، نامش به جمع فهرست بازیکنان برتر راه پیدا کند.

سیاوش یزدانی (استقلال)

عملکرد کم‌نوسان و موفق مدافع مورد علاقه فرهاد مجیدی در استقلال ادامه دارد، یزدانی بار دیگر در خط دفاعی استقلال درخشان حاضر شد و حتی بی‌راه نیست که بگوییم او نقش پررنگی در کسب سه امتیاز از فولادشهر در مقابل ذوب‌آهن داشت؛ چرا که یزدانی در شرایطی که استقلال با یک گل پیش بود، با تکل فوق‌العاده خود در مقابل دروازه اجازه ورود توپ به دروازه آبی‌ها را نداد و یک گل را این‌چنین برای تیمش خرید و مانع ورود توپ خالقی‌فر به دروازه استقلال شد. یزدانی به جز آن تکل موفق، 5 بار دفع توپ انجام داد و در 4 نبرد هوایی شرکت کرد که در هر 4 نبرد پیروز بود، کارنامه‌ای که به خوبی نشان از روز فوق‌العاده یزدانی در اصفهان دارد و او را در جمع بهترین‌های هفته قرار می‌دهد.

پوریا آریاکیا (آلومینیوم)

دفاع چپ باتجربه و خوش‌تکنیک آلومینیوم یکی از بازیکنان شاخص هفته دوم بود که فراتر از انتظارات در نبرد با فولاد خوزستان حاضر شد؛ آریاکیا از همان دقیقه ابتدایی مسابقه هم در فاز دفاعی مشارکت فعالی داشت و هم این‌که در حملات به همبازیان خود کمک می‌کرد و در خلق موقعیت روی دروازه فولاد نقش پررنگی را ایفا کرد. او آمار ویژه 7 قطع توپ را در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر به نام خود ثبت کرد که یک آمار جالب‌توجه است، مدافع آلومینیوم 3 تکل موفق داشت، تنها اقدام او برای دریبل‌زنی با موفقیت انجام شد، در 2 نبرد هوایی شرکت کرد که هر دو بار بالاتر از بازیکن فولاد توپ را زد و 3 بار مدافعان فولاد را وادار به خطا روی خود کرد. در کنار این عملکرد درخشان، آریاکیا یکی از سه گل پیروزی‌بخش آلومینیوم در مصاف خانگی با فولاد را هم به ثمر رساند تا پس از گذراندن یک روز موفق در پیراهن ایرالکو نامش در جمع 11 بازیکن برتر هفته ثبت شود.

هافبک‌ها

علیرضا‌ نقی‌زاده (آلومینیوم)

هافبک میانی باتجربه آلومینیوم اراک از همان ابتدای مسابقه تلاش کرد تا بتواند در مقابل خط میانی قدرتمند فولاد خوزستان مقاومت کند و اجازه بازیسازی و خلق موقعیت را ندهد، ماموریتی که نقی‌زاده در انجام آن موفق بود و اجازه فرصت‌سازی از بازیکنان خلاقی همچون پاتوسی و انصاری را گرفت؛ اما این تنها ماموریت هافبک تبریزی آلومینیوم نبود، چرا که او با تیزهوشی خود توانست سهمی در پیروزی سه گله شاگردان خطیبی به نام خود کند و با گلزنی خود آغاز کننده نخستین پیروزی فصل اراکی‌ها بود. نقی‌زاده با دقت پاس 90 درصدی و قطع توپ‌های موفق از بازیکنان فولاد، توانست یکی از بهترین بازیکنان آلومینیوم در شب برد شیرین شاگردان خطیبی باشد و با عملکردی که از خود در مقابل حریف خوزستانی نشان داد، نامش را در جمع برترین بازیکنان هفته قرار بدهد.

کوین یامگا (استقلال)

خرید تازه‌وارد آبی‌پوشان پایتخت خیلی زود توانست نگاه‌ها را به خود خیره کند و درخششی کم‌نظیر را در اولین مسابقه با پیراهن استقلال از خود به جای گذاشت؛ یامگا با تکیه بر قدرت بدنی بالای خود بارها خط دفاعی ذوب‌آهن را آزار داد و با دبل گلزنی خود، نقش اصلی را در پیروزی شیرین شاگردان مجیدی در فولادشهر ایفا کرد. یامگا 4 بار با شوت‌های خود دروازه ذوبی‌ها را تهدید کرد که 2 شلیک او وارد دروازه شد و 2 بار دیگر دروازه‌بان حریف مانع از بالا رفتن شمار گل‌های او شد. وینگر جدیدالورود آبی‌ها، 3 بار به زیبایی مدافع پیش‌روی خود را از دریبل زد و این‌چنین آمادگی بالای خود را در نخستین مسابقه نشان داد. همه‌ی آمارها نشان از درخشش ستاره فرانسوی استقلال دارد و این درخشش باعث شده تا در گام نخست، خیلی زود یامگا در جمع ترین‌های لیگ باشد و نامش هم در فهرست بازیکنان برتر هفته دوم جای گیرد.

میلاد زکی‌پور (گل‌گهر)

مدافع چپ سرمه‌ای‌پوشان گل‌گهر توانست یک بازی خوب دیگر را در لباس تیم سیرجانی پشت سر بگذارد؛ زکی‌پور با دوندگی بالای خود در کانال سمت چپ تیم گل‌گهر، هم به خوبی امورات دفاعی را انجام داد و هم این‌که در فاز تهاجمی، به کمک همبازیان خود در خط حمله می‌رفت و برای آن‌ها موقعیت می‌ساخت. میلاد زکی‌پور با 9 قطع توپ موفق سعی داشت تا به سرعت از حملات حریفان برای تیم خودش حمله بسازد و یک پاس کلیدی هم ارسال کرد که با بدشانسی وارد دروازه فجرسپاسی نشد تا او در ثبت پاس‌گل ناکام بماند. اما مدافع گل‌گهری‌ها در دقیقه 90 ناجی تیمش شد و با ثبت یکی از زیباترین گل‌های فوتبال ایران در فصول گذشته و چسباندن توپ به تور دروازه فجر، گلی سه امتیازی را برای تیمش به ثبت رساند، گلی که هم روز درخشان زکی‌پور در حافظیه را تکمیل کرد و هم نام او را در کمال شایستگی به جمع منتخبان هفته دوم اضافه کرد.

مهاجمان

سجاد شهباززاده (سپاهان)

آقای گل فصل گذشته فوتبال ایران پس از ناکامی در هفته نخست، به دنبال آن بود تا خیلی زود موتور گلزنی‌های خود را روشن کند و برای تصاحب کفش طلا در فصل جدید رقابت کند، شهباززاده فرصت‌طلب که خط دفاعی نفت مسجدسلیمان را بارها آزار داد، تنها 7 دقیقه فرصت می‌خواست تا اولین گل خود در فصل جدید را رقم بزند و خیلی زود، با تیزهوشی و استفاده از ریباند ضربه مغانلو گل دوم خود را هم به نام خود کرد تا ستاره اول سپاهان در نبرد با نفت MIS لقب بگیرد. شهباززاده 4 بار در جریان مسابقه، از مدافعان نفت توپ‌گیری کرد و به سرعت از توپ‌گیری خود حمله برای تیمش ساخت و هم‌چنین 31 پاس موفق داشت و با بدشانسی نتوانست با هت‌تریک از مسجدسلیمان به اصفهان بازگردد. اما دبل گلزنی در مقابل نفت و گذراندن یک روز پر افت و خیز در خط حمله سپاهان می‌تواند آمار خوبی برای مهاجم باتجربه طلایی‌پوشان باشد که نامش در فهرست برترین بازیکنان هفته قرار گیرد.

پیمان بابایی (تراکتور)

عصای دست فیروز کریمی برای پاک کردن تفاضل گل منفی به دست آمده از شکست سنگین هفته نخست، مهاجم تبریزی تراکتور بود؛ بابایی در روزی که خیلی زود زوج خود در خط حمله تراکتور یعنی محمد عباس‌زاده را به دلیل مصدومیت از دست داد، جور هم‌تیمی خود را کشید و یک‌تنه ستاره نبرد با نفت آبادان شد و توانست از ضعف خط دفاعی و دروازه‌بان صنعت نفت حداکثر بهره را ببرد و نخستین‌ گل‌های خود در فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران را به ثمر رساند. به جز دبل در گلزنی، بابایی 4 نبرد هوایی را در جدال با بازیکنان نفت با موفقیت به پایان رساند و 2 بار آن‌ها را وادار به انجام خطا کرد و یک پاس کلیدی هم داد که بی‌دقتی مهاجم تراکتور نگذاشت تا بابایی در کنار گلزنی، گلسازی را هم در هفته دوم لیگ تجربه کند. کارنامه پُر پیمان در هفته دوم لیگ برتر باعث شد تا او یکی از یازده بازیکن برتر هفته دوم لیگ باشد.

مهدی عبدی (پرسپولیس)

فرصت 78 دقیقه‌ای در ورزشگاه آزادی برای مهاجم قائمشهری پرسپولیس کافی بود تا او بتواند نسخه تیم زادگاه خود را بپیچد و حکم دومین سه امتیاز فصل پرسپولیس را امضا کند؛ مهاجم فرصت‌طلب و چارچوب‌شناس پرسپولیس در نیمه اول، تک موقعیت به دست آورده را با یک بغل پای دقیق به گل تبدیل کرد و در نیمه دوم هم با یک حرکت دیدنی و فریب مدافعان نساجی، گل پیروزی‌بخش تیمش را زد و خیال گل‌محمدی را پیروزی در خانه آسوده کرد. مهاجم جوان پرسپولیس در نبردهای هوایی برای رساندن توپ به خط حمله و حفظ آن در زمین نساجی هم نقش پررنگی را داشت و 6 بار روی هوا بالاتر از بازیکنان نساجی توپ را زد. این آمار موفق و درخشان که باعث شد تا پرسپولیس به دومین پیروزی خود در فصل جدید برسد، نام مهاجم جوان سرخ‌پوشان را در کنار 10 بازیکن دیگر برتر هفته قرار داد و نام مهدی عبدی نیز در نوک پیکان حمله تیم برتر هفته به ثبت رسید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbzoy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فولادی ها عذرخواهی کردند