تاریخ انتشار: 1400/08/09 13:18
او بازیکن خارجی نمی‌خواست اما برایش گرفتند؛
کد خبر: 31090

خلیلی: پرونده کالدرون با صدهزار دلار حل می‌شد

محسن خلیلی، پیشکسوت و مدیر سابق سرخ‌ها، حرف‌های جالبی در خصوص پرونده کالدرون و روزهای کار با این سرمربی آرژانتینی به زبان آورد‌.
خلیلی: پرونده کالدرون با صدهزار دلار حل می‌شد

محسن خلیلی، امروز در برنامه صبحگاهی شبکه سه حاضر شد و با سعید اکبری گفت و گو کرد. جذاب‌ترین بخش حرف‌های او مربوط به کالدرون می‌شود که مهاجم سابق قرمرها حرف‌های قابل تاملی برای گفتن داشت. از جذب خارجی‌هایی که کالدرون نمی‌خواست تا فرصتی که پرسپولیس برای فسخ مسالمت آمیز با مبلغی بسیار کمتر از الان با این سرمربی آرژانتینی داشت.

خلیلی در مورد بحث مدیریتی قرمزها گفت: مدیریت پرسپولیس به جای اینکه یک باری بردارد یک باری اضافه کرده‌. ما باید برنامه ریزی داشته باشیم و به نظرم باید ثبات مدیریتی داشته باشیم. شما اگر یک مدیری باشی که بدانی دو یا سه سال قرار است باشی به پرداختی‌های این قرارداد هم فکر می‌کنی و به عدم پرداختش هم فکر می‌کنی چون باید پاسخگو باشی. ولی وقتی می‌دانی یک سال بعد دیگر در این باشگاه نیستی می‌گویی من این قرارداد را می‌بندم و پولش را یکی دیگر می‌دهد. اگر می‌خواهند هرسال مدیر جدید بگذارند باید قبلی‌ها پاسخگو باشند. الان افرادی که باعث شدند این جریمه های مالی سنگین وجود داشته باشد چرا بازخواست نمی‌شوند؟ خیال آن مدیر راحت است و هیچ فشاری رویش نیست چون می‌داند موقع پرداختش در باشگاه نیست. پرسپولیس باید یک تیم مدیریتی مالی داشته باشد و خیلی زشت است که تیمی که پنج فصل قهرمان شده و نایب قهرمان آسیا شده این همه بدهی دارد. در هرجای دنیا هرتیمی یک سال قهرمان شود تا پنج سال آینده بیمه است.

مدیرسابق پرسپولیس ادامه داد: یک تایمی بود که باید پول کالدرون پرداخت می‌شد و بعد در صورت پرداخت نشدن وارد فاز شکایت می‌شد. ما این زمان را داشتیم که اگر نزدیک صدهزار دلار را پرداخت می کردیم می‌توانستیم با کالدرون فسخ کنیم و الان نزدیک هفتصد هزار شده! پول هم فراهم شده بود که افراد دیگر باید پاسخگو باشند؛ اما کاری کردند که کالدرون برود و برنگردد. آن موقع مدیرعامل با او به مشکل خورده بود و آقای کالدرون هم یک سری خواسته‌ها داشت و با هم به مشکل خورده بودند و یک سری تصمیم‌ها گرفته شد که او برنگردد. کالدرون همیشه می‌گفت من فقط احترام می‌خواهم.

خلیلی در خصوص خارجی‌هایی که اصلا به درد نخوردند مثل اوساگونا و استوکس، گفت: آن سال کالدرون می‌گفت من با بازیکنان ایرانی جلو می‌روم و خارجی نمی‌خواهم و می‌پرسید اصرار باشگاه برای جذب بازیکن خارجی چیست که بعد از آن استوکس و اوساگونا جذب شدند. یک سری حرف‌ها داخل خانواده است اما خیلی چیزها را مردم می‌فهمند. ما با شومن بازی و حرف‌های پوپولیستی نمی‌توانیم آنها را گول بزنیم و هواداران می‌فهمند چه کسی دروغ می‌گوید.

خلیلی که مدیر آکادمی پرسپولیس نیز هست در مورد دریافتی پایه ها گفت: ما متاسفانه به دلیل شرایط و مشکلات باشگاه بزرگسالان، هر پولی آمد به دلیل موقعیت حساسی که تیم بزرگسالان داشت در دوباری که پول واریز شد به بزرگسالان تزریق شد و به فوتبال پایه پولی داده نشد. حدودا چهار ماهی است که بچه‌ها یک ریال هم دریافتی نداشتند. سرمربی، بازیکنان و کادر فنی با دل و جان و با غیرت و بدون هیچ گونه شکایتی کار می‌کنند.

محسن خلیلی- کالدرون

او ادامه داد: فوتبال ما با دنیا خیلی فاصله دارد. ما در خانه نشستیم و می‌گوییم چرا بازیکنان از فوتبال پایه به بزرگسالان نمی‌رسد؟ و مثل بارسلونا یا رئال مادرید چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ ما باید در نظر بگیریم، بودجه‌ای که برای تیم پایه در نظر می‌گیرند ده تا بیست درصد تیم بزرگسالان است. یعنی اگر شما 150 یا 200 میلیارد بودجه داشته باشید باید 15 تا 30 میلیارد برای تیم پایه هزینه کنید ولی بودجه ما خیلی کمتر از این رقم‌ها است. جلساتی که با هیئت مدیره خواهم داشت برای سال‌های آینده حتما باید افزایش بودجه داشته باشیم و بتوانیم زیر ساخت مناسبی را برای فوتبال پایه درست کنیم تا انتظار این را داشته باشیم که بازیکن به تیم بزرگسالان دهیم.

خلیلی افزود: البته نسبت به سال‌های گذشته امکانات خیلی بهتر شده است. همیشه می‌گفتند پرسپولیس حتی آب معدنی ندارد! یا مشکل لباس دارد اما امسال از نظر پوشاک و یا امکانات تمرینی و زیرساخت تمرینی امکانات خیلی خوبی داریم و حتی امسال توانستیم یک خوابگاهی برای بچه‌های شهرستانی تدارک ببینیم و امکاناتی مثل صبحانه، ناهار و شام را برای آن‌ها فراهم کردیم. فوتبال پایه نیاز به استعداد یابی دارد ولی نیاز به داشتن بازیکن خوب هم دارد. بازیکن خوب را خانواده‌ها به باشگاهی که امکانات خوبی دارد می‌برند. هیچ وقت بازیکنان خوب به پرسپولیس نمی‌آمدند به دلیل اینکه امکانات خوبی نداشتند و همه نگاه‌ها به بزرگسالان بود ولی امسال مقداری بهتر شده و مطمئنا سال‌های آینده نگاه ویژه تری نسبت به پایه‌های پرسپولیس خواهیم داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rboxw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 شمارش معکوس برای پایان پرونده خارجی پرسپولیس(گزارش)
عبور پرسپولیس از بحران ۳ میلیون دلاری!