تاریخ انتشار: 1400/08/09 14:28
کد خبر: 31082

تصمیم afc برای استقلال و پرسپولیس خیر است !

تصمیم afc برای استقلال و پرسپولیس که این روزها در راس اخبار رسانه ها می باشد، خیر است !
تصمیم afc برای استقلال و پرسپولیس خیر است !

حجت اله اکبرآبادی؛ گفته می شود afc استقلال و پرسپولیس را از لیگ قهرمانان آسیا حذف کرده است، تصمیمی که به نظر نگارنده خیر است و نباید برای آن بهانه تراشید و از حقیقت فرار کرد .

طبیعتا خیر است چون یک بار برای همیشه تکلیف استقلال و پرسپولیس را مشخص می کند و هواداران میلیونی دو تیم از دست بازی "موش و گربه" مسوولان ورزش رهایی می یابند .

آخر طی این همه سال تمام وعده و وعیدهای مسوولان وزارت ورزش در جهت خصوصی شدن دو باشگاه طبل توخالی از آب در آمده و سر هواداران شیره مالیده شده است .

هر چند گفته شده سال گذشته نیز afc نمی خواسته زیر بار حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان برود اما چون مسعود سلطانی فر وزیر وقت ورزش تضمین داده که ظرف یک سال مالکیت سرخابی ها مشخص خواهد شد ، afc این قول را پذیرفته و مجوز حضور داده است .( موضوعی که البته سلطانی فر قویا آن را رد کرده )

به هر روی چه تضمین داده باشیم و چه خیر در صورت مساله تفاوتی ایجاد نمی کند ، چون تعیین تکلیف مالکیت یک باید و الزام برای استقلال و پرسپولیس به حساب آمده و می آید . اما دریغ که مسوولان ورزش فکر می کنند afc نیز یک نهاد داخلی است که با یک " من بمیرم  و تو بمیری " از موضع خود کوتاه آمده و از ضوابط عدول می کند !

 براستی وقتی همه چیز را به شوخی می گیریم و اراده راستینی در زمینه خصوصی شدن دو باشگاه وجود ندارد ، چرا باید از دیگران خرده بگیریم .

سالهاست استقلال و پرسپولیس تحت قیمومیت وزارت ورزش هستند تا با توجه به منع شدن این وزارت از باشگاهداری و هزینه کرد در این زمینه ، سرخابی ها با وجود سرمایه عظیم هواداری ، همچنان سرشان در این فوتبال بی حساب و کتاب بی کلاه بماند.

انتخاب مدیرانی که با مولفه باشگاه و باشگاهداری آشنا نیستند و برکناری آنها پس از یک مدت ، سرخابی ها را در دور تسلسلی کور انداخته است تا در بازار مکاره فوتبال ، این دیگران باشند که حسابی از نام این دو باشگاه منتفع شده و صاحب درآمدهای کلان شوند . فقط برای یک نمونه در نظر بگیرید که مسابقه پیش بینی نتیجه پیامکی طی این سالها چه ارزش افزوده ای را برای شرکت ها و سازمان ها ایجاد کرده است .

به هر روی و گرچه از کنار گذاشته شدن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا ناراحتیم ، اما این کار را حرکت "خیری" برای سرخابی ها می دانیم تا بلکه یکبار برای همیشه موضوع مالکیت چند مجهولی استقلال و پرسپولیس حل شده و این دو باشگاه در ریل اصلی خود به جلو حرکت کنند .

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jedae

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


9 شهریور پرسپولیس و استقلال رسما از لیگ قهرمانان محروم می شوند