تاریخ انتشار: 1400/08/09 16:17
کد خبر: 31078

استقلال خوش سلیقه در خرید بازیکن خارجی

استقلال در سال‌های گذشته در استخدام بازیکن و مربی خارجی، باشگاه ناکامی نبود.
 استقلال خوش سلیقه در خرید بازیکن خارجی
آخرین نمونه‌هایش شیخ دیاباته و هروویه میلیچ که هر دو نفر بازیکنان اثرگذاری در استقلال بودند. آندره‌آ استراماچونی و پیش از او وینفرد شفر نیز مربیان صاحب کارنامه‌ای بودند و در استقلال هم آثار مثبتی داشتند. در سالیان گذشته بازیکن با کیفیت پایین هم به استقلال آمد اما استقلال را نمی‌توان خریدار بازیکنان خارجی بی‌کیفیت خطاب کرد.
استقلال با استخدام آرتور یامگا نیز نشان داد که در خرید بازیکن خارجی خوش سلیقه است. فرهاد مجیدی و گابریله پین بازیکنی را برای استقلال به ایران آوردند که در اولین نمایش خود دو گل به ذوب‌آهن زد و نشان داد به‌رغم آنکه مهاجم حرفه‌ای نیست اما یک وینگر گلزن است.
روی ژستد، خرید جدید استقلال نیز کارنامه‌ای قابل اعتنا دارد. بازی در لیگ برتر انگلیس چیزی نیست که برای یک مهاجم به آسانی به دست بیاید و ژستد این موقعیت را تجربه کرده است؛ تجربه‌ای که بهترین مهاجمان ایرانی ندارند و شاید در سال‌های آینده نیز به دست نیاورند.
استقلال با این دو خرید خارجی می‌تواند امیدوار باشد که فصل موفقی را پشت سر خواهد گذاشت. آبی‌ها بدون یامگا و ژستد تیم کاملی نبودند و به این دو خرید خارجی نیاز مبرم داشتند. حالا فرهاد مجیدی نیروی انسانی قابل اعتنایی را بخصوص در خط حمله در اختیار دارد و می‌تواند برای قهرمانی نقشه بکشد، نقشه‌ای که هواداران استقلال کم انتظارش را نکشیده‌اند.
استقلال با خریدهای خارجی‌اش نشان داده که با دقت و وسواس وارد نقل و انتقالات خارجی شده است. اگرچه استقلال می‌توانست در نقل و انتقالات داخلی نیز خوش‌سلیقه باشد و مثلاً برای برگزاری جشن پایان بازی بازیکن ۳۶ ساله جدیدش هزینه چندین میلیاردی نپردازد.
به استقلال جدید می‌توان امیدوار بود. در کنار خریدهای خارجی مرغوب استقلال، بازیکنان جوانی مثل امیرحسین حسین‌زاده و دیگران نیز حضور دارند که می‌توانند استقلال را تیمی هجومی و تیغ‌دار جلوه دهند.
یامگا را باید در بازی‌های آینده استقلال بیشتر بررسی کنیم و البته منتظر تماشای کیفیت ژستد باشیم که قضاوت زودهنگام این است که استقلال در خرید خارجی‌ها تا اینجا موفق نشان می‌دهد.
 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bemdd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آزادی به دنبال جدایی از استقلال؟