تاریخ انتشار: 1400/08/12 19:26
کد خبر: 30870

چرا نباید شکست پرسپولیس در اراک را با باخت مشابه فصل قبل مقایسه کرد؟

پرسپولیس در یک روز بد، با ارائه یک نمایش ضعیف که جای هیچ دفاعی نداشت با یک گل برابر آلومینیوم اراک شکست خورد.
چرا نباید شکست پرسپولیس در اراک را با باخت مشابه فصل قبل مقایسه کرد؟

 بعد از این مسابقه خیلی از هواداران به انتقاد از شرایط تیم‌شان پرداختند؛ در عین حال اما این امیدواری وجود داشت که فصل گذشته هم سرخپوشان با وجود شکست برابر آلومینیوم به‌عنوان قهرمانی دست پیدا کردند. حتی خود یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری بعد از بازی به این نکته اشاره کرد. با این حال به‌نظر می‌رسد این دو بازی را نباید با هم مقایسه کرد. شرایط امروز سرخپوشان، هرگز مثل آن زمان نویدبخش و قابل اغماض نیست.

   پرسپولیس در بازی رفت فصل گذشته با آلومینیوم، با وجود پذیرش شکست هرگز نمایش ناامیدکننده‌ای نداشت. قرمزها آن روز موقعیت‌های خوب گلزنی را از دست دادند که یکی از بهترین آنها، توپی بود که مهدی عبدی مقابل دروازه خالی به بیرون زد. آمار بازی در فصل گذشته جالب است؛ پرسپولیس 5موقعیت گل داشت و آلومینیوم 4تا، پرسپولیس 11کرنر روی دروازه حریف زد و تیم حریف فقط یکی. پرسپولیس 61درصد مالک توپ بود و تیم رقیب تنها 39درصد. آن روز شاگردان یحیی گل‌محمدی واقعا بدشانس بودند، اما باخت امسال در اراک کاملا عادلانه رقم خورد. این بار میزبان 5ضربه داخل چارچوب داشت و پرسپولیس فقط 2تا. مالکیت هم تقریبا برابر بود. آلومینیوم حتی تیر دروازه سرخ‌ها را هم لرزاند پرسپولیس از نظر فنی هیچ‌چیز نداشت، بنابراین نباید دلبسته خرافات شد.

   فصل گذشته بعد از شکست در اراک، یک تراژدی بسیار بزرگ باعث همدلی و افزایش روحیه پرسپولیسی‌ها شد. آنها ششم بهمن 99به آلومینیوم باختند و2روز بعد، یعنی هشتم بهمن مهرداد میناوند عزیز درگذشت. یک هفته بعد هم قرمزها در سوگ علی انصاریان نشستند. این دو اتفاق غم‌انگیز، درست مثل ماجرای فقدان هادی نوروزی باعث افزایش همدلی و انگیزه تیم برای درخشش شد. امیدواریم دیگر چنین تراژدی‌هایی نداشته باشیم و دسته گل‌های فوتبال ایران جوانمرگ نشوند. در نتیجه پرسپولیس این مرتبه باید مشکلش را به‌صورت فنی و متمرکز در داخل زمین حل کند. دیگر خبری از شوک انگیزشی ویژه نیست.
   پارسال استقلال و سپاهان فصل را بد شروع کردند. آبی‌ها به صرافت تغییر مربی افتادند و از دور خارج شدند، تیم محرم نویدکیا هم چند اشتباه داشت که نهایتا برای این تیم گران تمام شد. امسال اما داستان فرق می‌کند و هر دو تیم مدعی، 3بازی اول را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند. در بهترین شرایط هم تکرار قهرمانی برای قرمزها راحت نبود، چه برسد به حالا که این تیم چنین نمایش‌های ضعیفی دارد.

   نهایتا اینکه فصل گذشته پرسپولیس با وجود پذیرش شکست برابر آلومینیوم، به‌طور کلی تیم بدی نبود و روند خیلی خطرناکی نداشت. این فصل اما آنها در هر 4بازی رسمی انجام‌شده متزلزل ظاهر شده‌اند. قرمزها آن شکست سنگین 3گله را برابر الهلال متحمل شدند، نیمه اول بازی با فولاد و در دقایق زیادی از مسابقه با نساجی خوب نبودند و حالا هم داستان اراک پیش آمده است. فصل گذشته صحبت بر سر یک بازی بود، اما حالا پای یک «روند» در میان است. پس چه بهتر که پرسپولیسی‌ها به جای خوش‌باوری و قرینه‌سازی، روی رفع نقاط ضعف فنی متمرکز شوند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yjzba

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آلومینیومی که ارزش طلا دارد!/پرسپولیس- آلومینیوم انگیزه‌های متفاوت

پرسپولیس در خط دفاعی نیاز به تقویت دارد /استقلال و سپاهان نسبت به دو سال قبل قدرتمندتر شده‌اند
کرمانی‌مقدم: بازیکنان در اراک استرس داشتند و تیم همیشگی نبودند