تاریخ انتشار: 1400/08/14 20:14
ما چیزی از تیم های بزرگ کم نداریم
کد خبر: 30767

کلانتری: استقلال چه فشاری روی دروازه ما آورد؟

سرمربی فجرسپاسی اعتقاد دارد داور بازی یک خطای پنالتی به سود تیم او اعلام نکرده و مرادمند نیز باید از زمین مسابقه اخراج می شد.
کلانتری: استقلال چه فشاری روی دروازه ما آورد؟

علی اصغر کلانتری سرمربی فجرسپاسی در نشست خبری پس از بازی با استقلال گفت: خداوند را شاکر هستیم در روزی که واقعا حق‌مان باخت نبود، یک امتیاز را با تلاش بازیکنان و با لطف خداوند و شهیدسپاسی در لحظه آخر بازی گرفتیم. بازی را همه دیدند. تمام ایران و شاید در جاهای دیگر دنیا دیدند و اگر بخواهم طور دیگری تفسیر کنم، شایسته نیست. قبل از بازی بدون غرور گفته بودم فجر به هیچ تیمی باج نمی‌دهد یا راحت امتیاز از دست نمی‌دهد. منظورم به گل دقیقه 95 نیست. ما از ابتدای بازی با استقلال خوب بازی کردیم. وارد مسائل مالی استقلال نمی‌شوم، این تیم را دوست دارم و دیدیم در شیراز چطور از استقلال استقبال کردند. تیم‌های بزرگ ایران مثل استقلال و پرسپولیس را دوست داریم، اما فجری که سال اول حضورش در لیگ برتر است وقتی به این شکل با استقلال بازی می‌کند، نشان می‌دهد تیم ما چیزی کمتر از تیم‌های بزرگ ندارد. خوشا به غیرت و زحمتی که بازیکنان تا لحظه آخر کشیدند.

وی ادامه داد: تنش هایی در بازی بود که این تنش ها سبب شد تا به ما هم فشار بیاید و اعتراضاتی به داوری داشته باشیم. ما سر صحنه هستیم و فشار خیلی زیاد است. ما روی دو صحنه پنالتی اعتراض کردیم. روی ضربات کرنر اعتراض زیاد است و درگیری وجود دارد. اگر ما اشتباه کرده ایم از داوری و کادر او عذرخواهی می کنم. به نظر من صحنه داخل محوطه جریمه پنالتی بود. اگر کارشناسان واقعا کارشناسی کنند و از داور جانب داری نکنند، نظرشان را اعلام کنند. یک صحنه تک به تک نیز باید بازیکن استقلال کارت قرمز می گرفت که داور زرد داد. اگر اعتراض می‌کنیم، فقط حق‌مان را می‌خواهیم و چیز بیشتری نمی‌خواهیم.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی ادامه داد: از نیمه دوم و پس از اعتراض کادر فنی حریف به داور، صحنه‌های 50 - 50 به سمت تیم حریف رفت. ما بازی جوانمردانه و پایاپای انجام می‌دادیم. اگر تیمی پنج شش موقعیت داشته باشد و سه گل بزند، ناراحت نمی‌شوم، ولی بازی امروز را همه دیدیم. استقلال چه فشاری روی دروازه ما داشت که دستپاچه شویم و 4 تا موقعیت را نخورده باشیم؟ هر موقعیتی که استقلال داشت دو سه دقیقه بعد روی دروازه آنها ایجاد می‌کردیم. موقعیت‌های وحشتناک و خطرناکی روی دروازه‌ همدیگر نداشتیم. شاید همه کشور و فوتبالدوستان از استقلال بیشتر توقع داشتند. چون می گفتند استقلال 3 برد داشته و فجر هم راحت دستش را بالا می گیرد و 3، 4 گل می خورد. خدا را شکر که این اتفاق افتاد و توانستیم در دقایق آخر گل بزنیم.

وی در مورد داوری این دیدار نیز گفت: من عرض کردم که اگر در مورد تصمیمات داوری اشتباه می کنم، عدرخواهی می کنم. روی صحنه اول که برای استقلال پنالتی گرفت، بازیکنان یکدیگر را گرفته بودند. وقتی من صحنه را بازبینی کردم، به کارشناسان می سپارند. من بخاطر اعتراض کارت زرد گرفتم و اگر کارشناسان بگویند کلانتری اشتباه کرده است، من معذرت خواهی می کنم. ما فوتبالیست بودیم و می دانیم دنیا دست چه کسی است. صحنه پنالتی داخل محوطه جریمه استقلال، مدافع هنگام پایین آمدن پای بازیکن من را زده است. من این سوال را می پرسم اگر این صحنه روی دروازه ما بود خطای پنالتی نمی گرفت؟ در صحنه یک در مقابل یک بازیکن ما را زده اند که کارت زرد داده ولی باید کارت قرمز می داد. فشار روی ما زیاد است و اعتراض می کنیم که طبیعی است.

کلانتری درباره مصدومیت شهرام گودرزی یادآور شد: امیدواریم گودرزی در تعطیلات برسد. یکی دو بازیکن دیگر هم مصدوم هستند و ان‌شاء‌الله با آمادگی آنها تیم ما کامل خواهد شد.

وی راجع به کیفیت زمین ورزشگاه حافظیه شیراز یادآور شد: کیفیت زمین به این شکل است و راه دیگری نداریم. نمی‌دانم چه زمانی قرار است ورزشگاه پارس درست شود. تا زمانی که ورزشگاه پارس آماده شود، باید روی این زمین بازی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فجرسپاسی در واکنش به اظهارات فرهاد مجیدی که گفته بود استقلال موقعیت‌های زیادی داشت و بازیکن حریف متوجه نشد چطور گل زده است، گفت: اگر لطف کنند و بگویند چند موقعیت داشتند، ممنون می‌شوم. یک موقعیت خطرناک در نیمه اول داشتند و یکی هم در نیمه دوم که فکر کنم آفساید گرفتند. باید بازی را ببینم تا بررسی کنم. اگر موقعیتی داشتند بلافاصله ما موقعیت ایجاد کردیم. فوروارد ما گل زده است و باید بازی را می‌دید چطور گل زده است. بازیکن فجر از بین چند بازیکن دو متری گل زد و باید این ضعف را برطرف کنند!

 

کلانتری درباره استقبال هواداران شیرازی از حضور استقلال در شیراز گفت: هواداران استقلال و پرسپولیس زیاد هستند و نمی‌توان آنها را کتمان کرد. تیم فجر بعد از هشت سال و با کلی زجر و زحمت به لیگ برتر آمد. اگر از استقلال استقبال می‌شود، هیچ اشکالی ندارد و گلی که زدیم را به هواداران‌مان تقدیم می‌کنم. حدود 200، 300 نفر از هواداران ما هم در هتل محل اقامت‌مان حضور داشتند. باید حواس‌مان باشد چیزی را که به سختی به دست آوردیم به راحتی از دست ندهیم. اگر از استقلال استقبال می‌شود، اشکالی ندارد، اما به همان اندازه یا دو سه برابر باید از فجر حمایت شود. من این روزها را پیش‌بینی می‌کردم هواداران شیرازی پنج شش برابر از استقلال حمایت کنند. اگر حضور تماشاگران در ورزشگاه آزاد بود، می‌دیدید که 90 درصد استقلالی بودند و 10 درصد طرفدار فجر! به هواداران استقلال احترامی می‌گذاریم و دوست‌شان داریم، همینطور هواداران پرسپولیس را، اما توقع دارم از تیم استان‌شان حمایت کنند.

وی در مورد اینکه مجیدی گفته است امروز هواداران شیرازی در ورزشگاه حضور داشتند، تصریح کرد: اگر تماشاگرانی در ورزشگاه حضور داشتند، بیشترشان استقلالی بودند و کسی تیم ما را تشویق نمی‌کرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqdvb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فیلم/ گل اول فجر به صنعت نفت آبادان توسط محمد کاظمی