تاریخ انتشار: 1400/08/16 12:01
کد خبر: 30661

تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان، پیکان تهران و صنعت نفت آبادان بیشترین نماینده را دارند.
تیم منتخب هفته چهارم لیگ برتر

هفته چهارم با انجام 8 مسابقه به پایان رسید که ذوب‌آهن موفق شد دربی اصفهان را ببرد، پیکان در تبریز مقابل تراکتور کامبک زد و سرخابی‌های پایتخت هم مقابل گل‌گهر و فجرسپاسی به تساوی رضایت دادند. صنعت نفت آبادان هم توانست در ساری به نخستین پیروزی خود در فصل جدید دست پیدا کند.

تیم‌های ذوب‌آهن، پیکان و صنعت نفت هر کدام با توجه به نتایج درخشانی که هر هفته چهارم به دست آوردند، 2 نماینده در ترکیب منتخب هفته چهارم دارند؛ نفرات دیگر تیم منتخب هفته از آلومینیوم، گل‌گهر، فجرسپاسی، پرسپولیس و هوادار برگزیده شده‌اند.

* دروازه‌بان

حبیب فرعباسی (ذوب‌آهن اصفهان)

دروازه‌بان جوان ذوبی‌ها چهره سرنوشت‌ساز هفته بود، که او حالا پس از گذراندن دو فصل پر فراز و نشیب، این‌بار فصل در اصفهان به گلر شماره یک ذوب‌آهن تبدیل شده و توانسته با درخشش خود نظر مثبت مهدی تارتار را جلب کند، در دربی اصفهان نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. فرعباسی در جریان نیمه نخست موفق شد به زیبایی پنالتی سجاد شهباززاده را مهار کند و اجازه ندهد سپاهان در فولادشهر به گل برسد، به جز پنالتی هر چه شاگردان محرم نویدکیا برای گلزنی تلاش کنند، دروازه‌بان جوان ذوبی‌ها سد محکمی در مقابل‌شان بود تا با شایستگی نقش اصلی را در پیروزی تیمش ایفا کند و به تیم منتخب هفته راه پیدا کند.

* مدافعان

میلاد فخرالدینی (آلومینیوم اراک)

فصل کم‌نوسان و موفق فخرالدینی ادامه دارد، پس از درخشش مقابل پرسپولیس، میلاد فخرالدینی روز خوبی را در سرچشمه مقابل مس رفسنجان سپری کرد؛ فخرالدینی که یکی از فاکتورهای مهم بازی او، سرعت بالایش است، در مقابل مس بارها نفوذ کرد و پشت ضربات ایستگاهی و کرنرها تیمش هم ایستاد و ارسال‌های موفقی را انجام داد اما هیچکدام از این ارسال‌ها منجر به گل برتری برای آلومینیوم نشد. با این‌حال دوندگی بی‌امان و فرصت‌سازی‌های که فخرالدینی برای تیم خطیبی داشت، باعث شد تا نام او به عنوان یکی از بازیکنان شاخص هفته مطرح شود.

محمد بختیاری (صنعت نفت آبادان)

علیرضا منصوریان برای شکست طلسم نبردن‌های تیمش و هم‌چنین دستیابی به اولین پیروزی فصل، از زوج جدیدی در قلب دفاع صنعت نفت استفاده کرد؛ محمد طیبی باتجربه و محمد بختیاری جوان و جویای‌نام. بختیاری توانست به خوبی مزد اعتماد علیرضا منصوریان را بدهد و اشتباهاتی که در هفته‌های قبلی لیگ انجام داد را به حداقل رساند و اجازه نداد خط حمله خطرناک نساجی که در هر سه مسابقه این فصل گلزنی کرده بود، دروازه صنعت نفت را باز کند. مدافع 185 سانتی‌متری صنعت نفت، در جدال با کریم اسلامی مهاجم باتجربه و بلندقامت نساجی، به خوبی در مهار او موفق بود و این موفقیت او، یک کلین‌شیت برای صنعت نفت داشت و نام بختیاری را هم در جمع منتخبان هفته قرار داد.

آرمین سهرابیان (گل‌گهر سیرجان)

مدافع سابق استقلال در بازگشت به آزادی شبی فوق‌العاده را گذراند، سهرابیان به جز آن‌که توانست با تاثیرگذاری خود روی توپ امین پورعلی زننده تک گل تیمش باشد و در نتیجه بازی نقش‌آفرینی کند، در فاز دفاعی و مسئولیتی که برعهده داشت هم موفق بود و در 5 نبرد هوایی بالاتر از مهاجمان پرسپولیس توپ را زد و هم‌چنین 2 قطع توپ خوب انجام داد و 20 پاس موفق هم در طول بازی برای همبازیان خود ارسال کرد. سهرابیان با دوندگی بالای خود در قلب خط دفاعی پرسپولیس اجازه خلق موقعیت‌های خطرناک به مهاجمان پرسپولیس را نداد و پیش از آن‌که توپ به آن‌ها برسد، توپ ارسالی را از دفاع گل‌گهر دور می‌کرد تا با موفقیت در فاز دفاعی و تهاجمی، یکی از یازده چهره برتر هفته باشد.

* هافبک‌ها

احمدرضا زنده‌روح (فجرسپاسی شیراز)

برترین گلساز فصل گذشته، این روزها در حال گذراندن خدمت سربازی خود در شیراز است؛ زنده‎روح در یکی از مسابقات حساس هفته میان فجر و استقلال، توانست مهره کلیدی بازی باشد و در لحظه حساس مسابقه، سرنوشت را به سود تیم خودش تغییر داد. او که قدرت بازیسازی بسیار خوبی دارد، از روی ارسال یک ضربه کرنر گل تساوی تیمش را در لحظات پایانی ساخت تا این‌چنین چهره ویژه بازی استقلال و فجر باشد. احمدرضا زنده‌روح به جز گلی که برای فجری‌ها ساخت و تیمش را از شکست نجات داد، با 7 قطع توپ، 4 نبرد هوایی موفق و ثبت 24 پاس‌موفق کارنامه‌ای درخشان را مقابل استقلال از خود به جای گذاشت تا با این کارنامه درخشان یکی از بازیکنان برتر هفته چهارم لیگ معرفی شود.

اسماعیل بابایی (پیکان تهران)

بازیکن جوان خط میانی پیکان، زننده یکی از زیباترین گل‌های فصل بود و با شلیکی دیدنی در تبریز، زمینه‌ساز بازگشت تیمش به مسابقه با تراکتور شد؛ بابایی به جز شوتی ناگهانی‌اش از فاصله 40 متری که دروازه تراکتور را فرو ریخت، در پست اصلی خود در میانه زمین توانست به خوبی در نبرد با خط هافبک باتجربه تراکتوری‌ها موفق باشد. او 4 تکل موفق انجام داد، 1 قطع توپ داشت، 2 دریبل زیبا را رقم زد و یک پاس کلیدی هم ارسال کرد و دقت پاسی 83% را به ثبت رساند تا با شایستگی به همراه گلی که وارد دروازه تراکتور کرد، از او به عنوان یکی از بازیکنان برتر هفته یاد شود.

حکیم نصاری (صنعت نفت آبادان)

هافبک باتجربه نفتی‌ها توانست ناجی تیمش باشد و با درخشش خود، یک‌تنه نفت را به نخستین پیروزی فصل برساند؛ نصاری 34 ساله برای سومین هفته متوالی نظر علیرضا منصوریان را جلب کرد و در ترکیب اصلی قرار گرفت و یک نمایش فوق‌العاده داشت. او در همان ابتدای دروازه‌بان و مدافعان نساجی را با ضربه ناگهانی خود غافلگیر کرد و با شوتی استثنایی دروازه علیرضا حقیقی را فرو ریخت و دقایقی بعد، برای دومین‌بار موفق به گلزنی شد تا هم طلسم گل نزدن‌های نفت را بشکند و هم این‌که یکی از زیباترین گل‌های فصل را در راه نخستین برد نفت رقم بزند. نصاری در میانه زمین نساجی، به خوبی در نبردهای مستقیم با خط هافبک باتجربه حریف قائمشهری هم موفق بود تا با کارنامه‌ای درخشان، نامش در جمع منتخبان هفته جای گیرد.

وحید امیری (پرسپولیس تهران)

در سیستم جدید پرسپولیس، امیری که در پست‌های مختلف از او بازی گرفته می‌شود، به عنوان هافبک پشت مهاجم بازی کرد؛ او در پست جدید هم توانست به روند کم‌نوسان خود در ترکیب پرسپولیس ادامه دهد، با 4 دریبل موفق شب سختی را برای خط دفاعی گل‌گهر رقم زد و هم‌چنین یک پاس کلیدی را هم ارسال کرد که منجر به گل نشد. او در اواخر بازی و با تعویض سعید آقایی، عقب‌تر آمد و در فاز دفاعی هم به تیمش کمک کرد و 4 قطع توپ و 4 تکل موفق داشت تا با عملکردی خوب و موفق در فاز هجومی و سپس خط دفاعی پرسپولیس، یکی از بهترین‌های هفته باشد و نامش به جمع بازیکنان برتر در هفته چهارم اضافه شود.

محمدجواد آزاده (پیکان تهران)

هافبک هجومی جوان پیکانی‌ها، توانست کامبک ارزشمند تیمش در تبریز مقابل تراکتور را تکمیل کند و با ضربه‌ای زیبا روی غفلت اخباری، دروازه تراکتور را باز کرد. آزاده به جز تنها شوتی که در چارچوب بود و به گل هم رفت، در میانه زمین پیکان توانست 5 قطع توپ موفق انجام بدهد و هم‌چنین 5 ارسال توپ روی دروازه تراکتور داشت که مهاجمان پیکان نتوانستند از ارسال‌های او بهره ببرند. آزاده 17 پاس موفق هم داشت و 3 بار توانست از خط دفاعی تراکتور خط بگیرد تا این هافبک جوان با انجام یک بازی قابل‌قبول در تبریز و به ثمر رساندن گلی سه امتیازی و ارزشمند برای تیمش، یکی از ترین‌های هفته به شمار آید.

* مهاجمان

حسین شنانی (ذوب‌آهن اصفهان)

هر چند که او به عنوان بازیکن تعویضی در دربی اصفهان به کار گرفته شد اما هافبک بازیساز ذوب‌آهن در همان یک نیمه فرصتی که تارتار به او داد، توانست زهر خود را به تیم همشهری بریزد و سازنده تنها گل بازی روی یک ارسال زیبا از سمت چپ بود؛ شنانی به جز گلی که ساخت، خودش هم فرصت باز کردن دروازه سپاهان را داشت که با بدشانسی شوت سهمگین او به تیرک دروازه طلایی‌پوشان اصفهانی برخورد داشت. هافبک خلاق ذوبی‌ها 2 پاس کلیدی هم داد که مهاجمان هم‌تیمی نتوانستند از آن‌ها بهره ببرند و 2 دریبل موفق در مقابل خط دفاعی مستحکم سپاهان داشت تا با یک عملکرد فوق‌العاده در 45 دقیقه حضور در دربی اصفهان، به عنوان یکی از یازده چهره برتر هفته شناخته شود.

محمد قاضی (هوادار تهران)

مهاجم باتجربه و کهنه‌کار فوتبال ایران که فصل جدید در تیم تازه لیگ برتری شده هوادار توپ می‌زند، توانست یک رکورد تاریخی را به نام خود ثبت کند و زننده اول گل تاریخ هوادار در لیگ برتر شد؛ قاضی در میان غفلت مدافعان هوادار، به زیبایی ارسال پیمان میری را با ضربه سر خود به طاق دروازه شهر خودرو چسباند تا این‌چنین اولین گل خود در فصل جدید لیگ برتر را به ثمر رسانده باشد. اگر درخشش جلالی‌راد در دروازه شهر خودرو نبود، قاضی چند فرصت خوب گلزنی دیگر هم داشت که گلر مشهدی مانع از به ثمر نشستن آن‌ها شد. با این‌حال اما مهاجم هوادار توانست وظیفه محوله در خط حمله تیمش را به خوبی انجام بدهد و در اولین پیروزی تیمش در لیگ بیست و یکم سهم پررنگی را ایفا کرد تا به عنوان یکی از مهاجمان برتر هفته برگزیده شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mq55y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نگاهی به تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر