تاریخ انتشار: 1400/08/18 13:00
کد خبر: 30550

چرا دربی شنبه برگزار می شود؟

بر اساس اعلام سازمان لیگ دربی در هفته هشتم روز شنبه 13 آذر در استادیوم آزادی برگزار می شود. این تاریخ با نقدهای زیادی روبرو بوده است.
 چرا دربی شنبه برگزار می شود؟

سهیل مهدی – رییس کمیته مسابقات در خصوص اینکه چرا سازمان لیگ تصمیم به برگزار این بازی در روز شنبه گرفته است؟ می گوید: خیلی تلاش کردیم این بازی را در روز جمعه برگزار کنیم اما حقیقت این است که اگر این مسابقه را یک روز عقب‌تر می‌آوردیم، تیم‌ها باید با 4 روز و برخی تیم‌ها هم با 3 روز استراحت وارد بازی‌ها می‌شدند. این کار منطقی نیست. دربی برای خیلی از مردم خوب کشورمان مهم است، اما ناچار شدیم این بازی را شنبه برگزار کنیم. به دلیل فشردگی مسابقات باید بازی‌ها را برای شروع به موقع لیگ بعدی هر چه سریع‌تر تمام کنیم و به همین دلیل مقداری بدسلیقگی شده، اما باید واقعیت را قبول کنیم که ناچار به این برنامه‌ریزی شدیم.

یکی دیگر از دلایل سازمان لیگ برای برگزار این بازی در روز شنبه عدم حضور تماشاگران در استادیوم است. در چنین شرایطی فرقی نمی کند بازی جمعه برگزار شود یا شنبه. سهیل مهدی بیشتر در این باره توضیح می دهد: از فرصت غیبت تماشاگران روی سکوها که برای خود ما خوشایند نیست، استفاده کردیم و به همین دلیل هم دربی پیش رو شنبه برگزار خواهد شد. اگر می‌خواستیم بازی را روز تعطیل برگزار کنیم، در پایان مسابقات زمان کم می‌آوردیم و شاید لیگ ما به واسطه تعطیلات فیفادی و شرایط لیگ قهرمانان آسیا دچار وقفه‌ای طولانی می‌شد.

رییس کمیته مسابقات در خصوص ساعت برگزاری دربی هم این چنین توضیح داد: اکنون به سمت سردی هوا و زمستان می‌رویم. اگر دقت کرده باشید در این فصل همیشه بازی‌ها ساعت 15:30 یا 16 برگزار می‌شود. زمان مناسبی را در نظر گرفتیم و اگر می‌خواستیم دربی را ساعت 18 برگزار کنیم، شاید به دلیل برودت هوا از کیفیت مسابقه کاسته می‌شد. محدودیت‌هایی که به تقویم ما تحمیل می‌شود فراتر از موارد مطرح‌شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dzle

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اوج کج سلیقگی سازمان لیگ در برگزاری دربی!