تاریخ انتشار: 1400/08/19 20:35
کد خبر: 30475

غیبت طارمی، یک «فرصت» برای ظهور ستاره‌ای جدید

مهدی طارمی هیچ طوری نمی‌توانست از ترکیب تیم ملی خارج شود، جز به دلایل انضباطی. حالا این اتفاق رخ داده و بهترین فوتبالیست ایران2 بازی مهم ملی برابر لبنان و سوریه را از دست داده است.
 غیبت طارمی، یک «فرصت» برای ظهور ستاره‌ای جدید

این اتفاق اگرچه ممکن است تهدیدی برای تیم ملی به شمار بیاید، اما در عین حال می‌تواند به یک «فرصت» برای ظهور ستاره‌ای جدید تبدیل شود. به هر حال ترافیک در فاز هجومی تیم ملی ایران بسیار بالاست. حالا که یک جا خالی شده، چه بسا کسانی که مدت‌ها پشت خط در انتظار بودند، بتوانند خودی نشان بدهند. شاید طارمی در اردوی بعدی برگردد و همه‌‌چیز دوباره عادی شود؛ بنابراین از این فرصت‌ها زیاد پیش نمی‌آید و به هر کسی که اعتماد شد باید بهترین عملکرد ممکن را ارائه  دهد.

   گزینه‌های خط حمله

درصورتی که دراگان اسکوچیچ به همان سیستم قبلی یعنی بازی با 2 مهاجم وفادار بماند، یکی از فورواردهای نوک تیم ملی این موقعیت طلایی را پیدا خواهد کرد که به جای مهدی طارمی در ترکیب اصلی به میدان برود. در این صورت محتمل‌ترین گزینه کریم انصاری‌فرد است. کریم ازجمله باسابقه‌ترین مهاجمان تیم ملی ایران به شمار می‌آید که هرگز به اندازه کافی جدی گرفته نشده است. مهاجم 31ساله آ.ا.ک آتن در 88بازی 29گل برای تیم ملی زده است. او در تیم یونانی هم مهره مهمی است، هرچند امسال به اندازه فصل گذشته درخشش نداشته. کریم که پارسال 13گل برای تیم باشگاهی‌اش زده بود، فصل جدید در 9بازی فقط 2بار موفق به گلزنی شده است. دیگر گزینه اسکوچیچ، کاوه رضایی است؛ بازیکنی که از دوران اوجش فاصله گرفته و این اواخر مصدومیتی طولانی را هم پشت سر گذاشته است. مهدی قائدی هم می‌تواند در خط حمله جانشین همشهری‌اش یعنی طارمی شود؛ هرچند آمار تنها 2 گل زده او در لیگ امارات کمی توی ذوق می‌زند. بین فورواردهای کلاسیک، کمترین شانس را‌اللهیار صیادمنش دارد. این مهاجم جوان دقیقا به جای خود طارمی دعوت شده، اما کمی دور از ذهن است که تصور کنیم او برابر لبنان از ابتدا به میدان برود. هرچند عملکرد صیادمنش در زوریا لوهانسک بسیار خوب بوده است. او در 13بازی 6گل زده و 3پاس گل داده است.

 

یک احتمال جذاب؛ حضور قدوس

در عین حال اما این امکان هم وجود دارد که دراگان اسکوچیچ در غیاب مهدی طارمی به‌طور کلی سیستم تیمش را تغییر بدهد و مثلا از آرایش 1-3-2-4استفاده کند. در این صورت او می‌تواند سردار آزمون را به‌عنوان تنها مهاجم نوک به میدان بفرستد و 2 وینگر محبوبش یعنی علیرضا جهانبخش و علی قلی‌زاده را در2 طرف او قرار بدهد. در این سیستم یک پست، درست پشت تنها مهاجم و جلوی2 هافبک دفاعی خالی می‌شود که راست کار سامان قدوس است. قدوس یکی از باکیفیت‌ترین بازیکنان حال حاضر فوتبال ایران محسوب می‌شود. او تنها بازیکن ایرانی شاغل در یکی از 5 لیگ برتر اروپاست که بعضا نمایش‌های خوبی هم در برنتفورد انگلستان دارد. با این حال نوع آرایش تیم اسکوچیچ و وفور بازیکن در پست‌های تهاجمی باعث شده زیاد به قدوس بازی نرسد. او از این شرایط ناراضی است و این  را به نوعی ابراز هم کرده است. در این شرایط ممکن است غیبت طارمی ورق را به سود قدوس برگرداند و او در میانه میدان به بازی گرفته شود. اگر این اتفاق رخ بدهد، سامان فرصت خواهد داشت طوری میخش را بکوبد که از این به بعد اسکوچیچ نتواند او را نادیده بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48q6yk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اسکوچیچ: به طارمی نیاز داریم اما باید به ارزش‌ها احترام می‌گذاشتیم