تاریخ انتشار: 1400/08/19 22:25
کد خبر: 30472

سازمان لیگ: پرسپولیس پس از باز شدن پنجره اش مشکلی برای ثبت قرارداد تاجیکستانی ها ندارد

رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ توضیحاتی در مورد ثبت قرارداد بازیکنان تاجیکستانی مدنظر پرسپولیس پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه ارائه کرد.
سازمان لیگ: پرسپولیس پس از باز شدن پنجره اش مشکلی برای ثبت قرارداد تاجیکستانی ها ندارد

فریبرز محمودزاده درباره شائبه مطرح شده مبنی بر اینکه منوچهر صفروف و وحدت هنانوف به دلیل فسخ قرارداد خود با باشگاه استقلال تاجیکستان پس از اتمام زمان نقل و انتقالاتی لیگ این کشور بازیکن آزاد نیستند و نمی‌توانند پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس قرارداد خود را با این باشگاه ثبت کنند، اظهار داشت: پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که پنجره نقل و انتقالاتش بسته باشد حق دارد با بازیکن مدنظر خود عقد قرارداد کند و این اقدام با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی هر باشگاهی منع قانونی ندارد. فقط ثبت قرارداد، رجیستر شدن بازیکن و صدور کارت وی باید در زمانی صورت بگیرد که پنجره باشگاه بسته نباشد و مشکل قانونی از این لحاظ وجود ندارد.

وی افزود: عقد قرارداد برای پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که پنجره نقل و انتقالاتی‌اش بسته باشد آزاد است اما ثبت قرارداد مشکل دارد. پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس و تمام باشگاه های لیگ برتری ایران ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۶ آبان بسته شد. به این دلیل که پنجره  باشگاه پرسپولیس در آن زمان بسته بود، از این تاریخ به بعد لیست پرسپولیس یا هر باشگاه دیگری که این شرایط را داشته باشد می‌تواند به عنوان سهمیه آزاد فیفا از این بازیکنان استفاده کند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ عنوان کرد: دو موضوع مطرح است؛ برای تیمی که پنجره اش بسته است عقد قرارداد آزاد است اما ثبت قرارداد ممنوع است. پس باشگاه پرسپولیس هم از این قاعده مستنثا نیست. 

وی ادامه داد: چون پنجره نقل و انتقالات ابتدای فصل بسته شد هر باشگاهی که بازیکن جدید می‌خواهد باید از سهمیه بازیکنان آزاد  فیفای خود استفاده کند.

محمودزاده درخصوص اینکه بازیکنی که می‌خواهد به عنوان سهمیه آزاد به کشورمان بیاید، پنجره نقل و انتقالات کشور مبدأ را یا مقصد در نظر می‌گیرند، پاسخ داد: کشور مقصد. آیا بازیکن می‌خواهد به کشور ایران بیاید یا به کشور دیگر برود؟ پنجره نقل و انقالاتی کشورمان ۱۶ آبان بسته شد. به همین دلیل شرایط نقل و انتقالاتی کشور مقصد ملاک سهمیه فیفا است و ملاک سهمیه آزاد بودن است. به دلیل اینکه همیشه فسخ قرارداد، رفتن و جدا شدن توافقی آزاد است. 

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ افزود: همه باشگاه‌های ایران پنجره نقل و انتقالاتشان 16 آبان بسته شد، آیا امروز یک بازیکن و باشگاه حق دارند از هم جدا شوند؟ کسی نمی‌تواند مانع این امر باشد. فقط این بازیکن باید تا نیم فصل صبر کند تا جذب باشگاه شود. هر بازیکنی در ایران از  ۱۷ آبان به بعد فسخ کند دیگر تا نیم فصل نمی‌تواند جایی برود چون پنجره نقل و انتقالات بسته شد. 

محمودزاده افزود: جدا شدن بازیکن  آزاد است و کسی نمی‌تواند مانع آن شود. یک باشگاه دوست دارد 5 بازیکنش را توافقی فسخ کند، از لحاظ حقوقی هیچ منعی ندارد. جدا شدن مشکلی ندارد، اما جذب مشکل دارد، ثبت مشکل دارد. باید طبق قوانین نقل و انتقالاتی هم در بازه نقل و انتقالات فیفا شرایط هم ثبت و رجیستری منطبق بر قوانین باشد.

محمودزاده درخصوص بسته شدن پنجره نقل و انتقالات تاجیکستان در تاریخ ۱۶ مرداد گفت: شرایط نقل و انتقالاتی کشور مقصد ملاک است. یعنی قبل از ۱۶ آبان این دو بازیکن باید تعیین تکلیف با کشور مبدا می‌کردند و اکنون سهمیه آزاد فیفا هستند. یعنی پرسپولیس زمانی که پنجره نقل و انتقالاتش باز شود می‌تواند اگر لیستش جا دارد، با رعایت شرایط نقل و انتقالاتی و رعایت کردن قوانین می‌توانند این بازیکنان را به عنوان سهمیه آزاد فیفا جذب کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rdy9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


محمودزاده: پرسپولیس پیگیر باز شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتش در هفته جاری است