تاریخ انتشار: 1400/08/20 11:23
کد خبر: 30455

بازیکن گابنی گل‌گهر می‌تواند در لیگ برتر بازی کند؟

با وجود این که بازیکن جدید گل‌گهر شرایط آیین‌نامه جذب بازیکن و مربی خارجی را ندارد اما سازمان لیگ تاییدیه جذب این بازیکن را به باشگاه گل‌گهر داده است.
بازیکن گابنی گل‌گهر می‌تواند در لیگ برتر بازی کند؟

اریک بابوئه بوکوم، مهاجم گابنی جدید گل‌گهر سیرجان است که پس از پایان فصل نقل و انتقالات به عنوان بازیکن آزاد به جمع شاگردان امیر قلعه‌نویی اضافه شد. با توجه به ملیت آفریقایی این بازیکن و قوانین سختی که درباره بازیکنان این قاره در آیین‌نامه جذب بازیکن و مربی خارجی وجود دارد، این سوال پیش می‌آید که آیا بوکوم می‌تواند در لیگ برتر به میدان برود یا نه؟

ابتدا آیین‌نامه جذب بازیکن و مربی خارجی در مورد بازیکنان آفریقایی را مرور می‌کنیم:

۱. با ملیت آفریقای جنوبی، کامرون، ساحل عاج، سنگال، تونس، الجزایر، مصر، نیجریه، مراکش و غنا: در دو سال گذشته منتهی به امضای قرارداد در سه بازی رسمی و دوستانه تیم‌ملی امید یا حداقل دو بازی رسمی و دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان حضور داشته باشد.

۲. با ملیت‌های دیگر آفریقایی: در دو سال منتهی به عقد قرارداد حداقل در چهار مسابقه رسمی و دوستانه تیم‌ملی بزرگسالان بازی کرده باشد.

حال به سراغ اریک بوکوم، مهاجم ۱۹۵ سانتی‌متری گل‌گهر می‌رویم. با توجه به این که این بازیکن ملیت گابنی دارد، شامل بند یک نمی‌شود پس باید به سراغ بند دو برویم.

اریک بوکوم سابقه عضویت در تیم‌ ملی المپیک گابن را دارد اما هیچ گاه برای تیم‌ ملی بزرگسالان این کشور به میدان نرفته است. با این اوصاف بوکوم شرایط بند دو را هم ندارد.

در مورد تیم باشگاهی اریک بوکوم هم ذکر این نکته مهم است که این بازیکن از سال ۲۰۱۶ در عضویت تیم مونانا در لیگ گابن بوده اما آیین‌نامه هیچ کدام از لیگ‌های آفریقایی را جزو موارد مجاز برای حضور در لیگ ایران در نظر نگرفته است. در نتیجه این بازیکن شرایط حضور در لیگ برتر ایران را ندارد.

با این حال از باشگاه گل‌گهر خبر می‌رسد که این باشگاه تاییدیه جذب اریک بوکوم را از سازمان لیگ فوتبال دریافت کرده و مشکلی از بابت حضور این بازیکن در لیگ برتر وجود ندارد. اگر اینچنین باشد، به نظر می‌رسد آیین‌نامه جذب بازیکن و مربی خارجی خیلی زود نادیده گرفته شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9y5p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 سهمیه آزاد تیم های لیگ برتری مشخص شد