تاریخ انتشار: 1400/09/07 16:49
کد خبر: 29526

قهرمانی به بهترین خط دفاع می رسد، نه بهترین خط حمله!

خط حمله استقلال در طول 6 هفته‌ای که از آغاز لیگ برتر بیست و بکم می‌گذرد به‌هیچ‌عنوان استاندارد یک تیم قهرمان را نداشته است.
قهرمانی به بهترین خط دفاع می رسد، نه بهترین خط حمله!

خط حمله استقلال 270 دقیقه است که موفق به گلزنی در جریان بازی نشده است. در طول 6 هفته‌ای که از لیگ برتر می‌گذرد هرچه خط دفاع استقلال آمار فوق‌العاده‌ای را به ثبت رسانده و در طول این بازی‌ها فقط یک گل دریافت کرده است، خط حمله این تیم آماری ضعیف دارد و به نظر می‌رسد این آمار در حد تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نیست. استقلال در طول 6 بازی که از لیگ برتر می‌گذرد، فقط 5 گل زده است، یعنی میانگین کمتر از یک گل در هر بازی که به‌هیچ‌عنوان این آمار مناسب تیمی که می‌خواد قهرمان شود به‌حساب نمی‌آید. آبی پوشان در طول 3 هفته گذشته برابر فجر سپاسی، نساجی و گل گهر فقط یک گل آن‌هم از روی نقطه پنالتی زده‌اند تا مشخص شود خط آتش آبی‌ها نیاز به ترمیم جدی دارد. البته با اضافه شدن رودی ژستد به خط حمله استقلال انتظار می‌رود آبی‌ها در هفته‌های آینده شرایط بهتری پیدا کنند. از بین 15 تیم دیگر لیگ بیستم 7 تیم بیشتر از استقلال گل زده‌اند و 2 تیم دیگر هم به‌اندازه آبی‌ها موفق به گلزنی شده‌اند. می‌شود این‌طور هم گفت که خط حمله استقلال به لحاظ عملکرد در رتبه دهم لیگ قرار دارد که برای آبی پوشان آمار بسیار بدی محسوب می‌شود! جالب اینجا است که از 5 گل زده این تیم سهم کوین یامگا 3 گل بوده و غیر از او فقط ارسلان مطهری و جعفر سلمانی پایشان به گل بازشده است. هرچند یامگا و مطهری و سلمانی هم در چند بازی اخیر موقعیت‌های زیادی ازدست‌داده‌اند، اما دیگر بازیکنان استقلال شرایط به‌مراتب بداری دارند. وریا غفوی فقط 2 بار پنالتی خراب کرده است. رودی ژستد در همان 2 بازی که به میدان رفت دست‌کم می‌توانست یک گله شود، اما سه چهار فرصت ایده آل گلزنی را از دست داد.

استقلالی‌ها امیدوارند تا با ادامه همین روند پس از 8 سال بتواند دوباره قهرمان لیگ برتر شوند. آبی پوشان در لیگ دوازدهم که با اختلاف 2 امتیاز قهرمان شد با 18 گل خورده بهترین خط دفاعی را در اختیار داشت. نگاهی به قهرمان‌های چند فصل اخیر لیگ برتر نشان می‌دهد که غیر از 3 مورد،در سایر فصول قهرمانی به بهترین خط دفاع رسیده است نه بهترین خط حمله! در لیگ سیزدهم پرسپولیس با 15 گل خورده نایب‌قهرمان شد. در لیگ چهاردهم هم فولاد با 24 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را داشت، اما در لیگ پنجم شد. در لیگ پانزدهم استقلال خوزستان با 14 گل خورده بهترین خط دفاع فصل را داشت و در پایان قهرمان هم شد. در لیگ شانزدهم پرسپولیس یا 14 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را داشت و قهرمان هم شد. در لیگ هفدهم هم پرسپولیس با 15 گل خورده هم بهترین خط دفاع لیگ را داشت و هم قهرمان شد. در لیگ هجدهم بازهم پرسپولیس با 14 گل خورده قهرمان شد، البته استقلال با 13 گل خورده بهترین خط دفاع را داشت و سوم شد. لیگ نوزدهم هم پرسپولیس با 17 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را داشت و قهرمان هم شد. در لیگ بیستم هم پرسپولیس با 14 گل خورده بازهم قهرمان شد. این آمار نشان می‌دهد برای قهرمان شدن مهم‌تر از گل زدن این است که گل نخورید!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27d7gg

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 نامه استقلال به سازمان لیگ: چرا اکبریان؟