تاریخ انتشار: 1400/09/09 12:38
کد خبر: 29424

واکاوی داستان پُرماجرای مجیدی، مظاهری و دلیل خانه نشینی دروازه‌بان استقلال

حضور رشید مظاهری در 2 فصل اخیر در استقلال با حواشی زیادی همراه بوده تا جایی که وی طی هفته‌های اخیر تبدیل به یک بازیکن خانه نشین شده است.
واکاوی داستان پُرماجرای مجیدی، مظاهری و دلیل خانه نشینی دروازه‌بان استقلال

 7 هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته و رشید مظاهری که سال گذشته با سر و صدای فراوان به به استقلال پیوسته بود تنها در یک مسابقه و آن هم به واسطه مصدومیت حسین حسینی در دقیقه اول دیدار با ذوب‌آهن به میدان رفته است.سنگربانی که دو فصل پیش با جنجال از تراکتور جدا شد و حتی به جای حضور در دروازه تبریزی‌ها در فینال جام حذفی مقابل استقلال مجبور شد از خانه جشن قهرمانی را تماشا کند، حالا 3 بازی پیاپی است که از فهرست استقلال خط خورده و تبدیل به یک خانه نشین شده است اما حال و روز این روزهای مظاهری بی دلیل نیست.

در زیر به واکاوی دلایل خانه‌نشینی مظاهری می‌پردازیم:

* عملکرد خوب در لیگ و متوسط در لیگ قهرمانان آسیا

روزی که فرهاد مجیدی سرمربی استقلال و جانشین محمود فکری شد شرایط بر وفق مراد مظاهری بود. وی مثل اکثر بازی های نیم فصل اول دروازه‌بان ثابت استقلال بود و در ابتدای فصل عملکردی خوب داشت و حتی در لیگ قهرمانان آسیا هم برای تیمش به میدان رفت. مظاهری در تمام بازی های فصل گذشته لیگ قهرمانان در دور اول بازی کرد اما با وجود اینکه آبی پوشان به عنوان صدرنشین گروه صعود کردند گل‌های زیادی دریافت کرد.مظاهری فقط در 2 بازی مقابل الدحیل 6 گل دریافت کرد که 5 گل را اولونگا وارد دروازه وی کرد اما عملکرد نه چندان مطمئن این بازیکن به دلیل صعود آبی پوشان از این مرحله به چشم نیامد.

* اشتباه در دربی و آغاز نیمکت‌نشینی

بعد از بازگشت استقلال از لیگ قهرمانان شاگردان مجیدی خیلی زود به قرعه پرسپولیس در لیگ برتر خوردند و در آن مسابقه مظاهری با یک اشتباه  ضربه مغانلو را دفع کرد اما توپ مقابل آل کثیر قرار گرفت و این بازیکن با یک بغل پا شکست استقلال در آن دربی را رقم زد. با این اشتباه مظاهری در لیگ تبدیل به یک نیمکت نشین شد و جای خود را به حسین حسینی داد.

* عملکرد حسینی عامل ادامه نیمکت نشینی مظاهری

با بازگشت حسینی به دروازه استقلال مظاهری تبدیل به یک نیمکت نشین شد تا جایی که وی در 9 بازی لیگ برتر و 3 بازی جام حذفی که همگی در پایان فصل بود از روی نیمکت بازی را تماشا کرد. درخشش حسینی در دربی جام حذفی و مهار پنالتی بازیکنان رقیب باعث صعود آبی پوشان به فینال جام حذفی شد اما از آنجا که حسینی محروم شده بود باز هم فرصت به مظاهری رسید اما فولاد در ضربات پنالتی استقلال را شکست داد تا دومین جام حذفی آبی پوشان با مجیدی طی 2 سال از دست برود.

*اختلاف بر سر ماندن یا جدایی

با آغاز فصل نقل و انتقالات اختلافات مجیدی با مظاهری به اوج رسید اما سرمربی استقلال که از محبوبیت خاصی بین هواداران این تیم برخوردار است با رفتارهای خاص خود سعی کرد به مظاهری نشان بدهد وی را نمی‌خواهد. یکی از دلایلی که مجیدی در فصل گذشته با آن مواجه شد رفتارهای عجیب و غریب مظاهری در تمرینات و گلایه‌های پیاپی وی بابت مسائل مالی بود. مظاهری در زمان حضور فکری با سعید عزیزیان درگیر شد و کار آنها به شکایت و در نهایت آشتی رسید.طبیعتا این مسائل به گوش مجیدی رسیده بود و در ادامه خود مجیدی هم شاهد بود مظاهری و حتی فرشید اسماعیلی به دلیل عدم دریافت مطالبات در تمرینات شرکت نمی‌کنند. استوری‌‌ها،حضور پر رنگ وکیل مظاهری در باشگاه برای دریافت پول و مصاحبه‌های گاه و بیگاه سنگربان استقلال و مدیر برنامه‌هایش باعث شد تا مجیدی قید این بازیکن را برای فصل پیش رو بزند.

*آغاز چالش رسمی مجیدی و مظاهری

سرمربی استقلال که در نقل و انتقالات این فصل و در زمان حضور مددی در تمامی مذاکرات با بازیکنان حضور داشت در چند نوبت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت مظاهری گفت:من روی دروزاه‌بان جوانی نظر دارم که تا 10 سال می‌تواند دروازه تیم ملی را بیمه کند.آقای مظاهری هم باید با مددی صحبت کند. چند روز بعد مظاهری به باشگاه مراجعه و با فرهاد مجیدی نشستی را برگزار کرد و بعد از پایان جلسه مدعی شد روند مذاکرات خوب پیش رفته است(اینجا بخوانید) اما با برگزاری جلسه وکیل این بازیکن با مددی همه اتفاقات عوض شد. وکیل مظاهری بعد  از نشست با مدیرعامل پیشین استقلال مصاحبه تندی را انجام داد و از جزئیات پرده برداشت(اینجا بخوانید) اما مظاهری که با باشگاه قرار داد داشت در تمرین آبی پوشان شرکت کرد. وی البته بعد از یکی دو روز حضور در استقلال بی توجهی مربیان استقلال را تحمل نکرد و در نهایت با هم تیمی‌هایش خداحافظی کرد و هنگام خروج از تمرین به هواداران گفت وقتی من را می‌خواهند باید بروم ( اینجا بخوانید) اما از آنجا که با این باشگاه قرارداد داشت باز هم در تمرینات قبل از بازی با الهلال حضور پیدا کرد.

*فسخ قرارداد یکطرفه در آستانه دیدار با الهلال

در شرایطی که استقلال سفت و سخت برای مقابله با تیم ترسناکِ الهلال آماده می‌شد رشید مظاهری با آبی پوشان راهی دبی نشد و یک روز بعد قرارداد خود را یکطرفه با استقلال فسخ کرد. در آن روزها شایعه شده بود مجیدی قصد دارد در بازی با الهلال از مظاهری استفاده کند اما وی با فسخ قرارداد، خود را از چشم سرمربی استقلال انداخت و در نهایت از این تیم جدا شد اما باز هم این اتفاق پایان کار این بازیکن و استقلال نبود. مظاهری بعد از فسخ قرارداد به برنامه فوتبال برتر گفته بود:در حالی که هفته پیش می خواستم بمانم اما به من گفتند که در لیست سیاه آقای مددی هستی! با وکیلم و مدیربرنامه هایم صحبت کردم و تصمیم گرفتم جدا شوم. این در حالی است که تمام راه های ماندنم را بسته بودند.

*کنایه مجیدی به مظاهری با استفاده از نام رضایی

با حذف استقلال از آسیا تمرینات استقلال دوباره شکل گرفت و این بار وساطت برخی افراد و البته فشارهای فضای مجازی باعث شد تا مظاهری به تمرینات برگردد و مجیدی قبول کرد تا این بازیکن در لیگ پیش رو در استقلال بماند. حتی توافق شد علیرضا رضایی راهی فولاد شود و باشگاه فولاد هم مذاکرات را تائید کرد اما باز هم یک اتفاق باعث شد تا مجیدی نظرش در مورد مظاهری تغییر کند. این اتفاق هم به هفته دوم لیگ برتر بر می‌گردد، جایی که مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با تراکتور به صراحت اعلام کرد به هیچ عنوان مخالف جدایی رضایی نیست و این موضوع را به آجورلو هم گفته است.(اینجا بینید) همین اظهار نظر کافی بود تا مشخص شود مجیدی قید مظاهری را زده است. جالب اینجا بود وقتی مجیدی در کنفرانس خبری حضور داشت مظاهری در میکسدزون ورزشگاه آزادی با خبرنگاران صحبت نکرد و به اتوبوس تیمش رفت اما وقتی وی متوجه اظهارات مجیدی در نشست خبری شد به میکسدزون برگشت و به خبرنگاران گفت مشکلی با تصمیم مجیدی ندارد و تلاش می‌کند که به ترکیب اصلی برگردد.(اینجا ببینید). مظاهری با این واکنش متوجه شده بود مجیدی قید او را زده اما از آنجا که می‌دانست نمی‌تواند همان رفتارهایی که با فکری و کادر فنی اش کرده با مجیدی انجام بدهد سیاست سکوت را در پیش گرفت.(اینجا ببینید)

*رضایی مریض نمی شد مظاهری به شیراز هم نمی‌رفت

درست چند روز بعد از آن ماجرا بود که شانس به دروزاه‌بان استقلال رو کرد. در هفته سوم حسینی در دقیقه یک مصدوم شد و مظاهری وارد زمین شد.او 90 دقیقه بازی کرد و گلی نخورد. همه چیز خوب پیش می‌رفت و حتی تصور می‌شد مظاهری در هفته چهارم هم فیکس بازی می‌کند اما ظاهرا در تمرین فردای بعد از بازی با ذوب آهن مظاهری به کادر فنی اعلام می‌کند که پشت پایش درد می‌کند و نمی‌تواند تمرین کند. همین مساله جزئی باعث شد تا مجیدی باز هم در بازی با  فجر سپاسی از حسینی بازی بگیرد و شاید اگر علیرضا رضایی به شکل بدی سرما نخورده بود مجیدی مظاهری را با تیم به شیراز هم نمی‌برد.در اواخر بازی با فجر حسین حسینی سُر خورد و استقلال گل تساوی را دریافت کرد و آنجا بود که مجیدی تصمیم نهایی خود را برای بازی دادن به رضایی جوان گرفت.

*ماجرای مصدومیت در تمرین قبل از سفر به آبادان

 وقتی هفته پنجم فرا رسید مجیدی رضایی را درون دروازه قرار داد، حسینی روی نیمکت نشاند و مظاهری را خانه نشین کرد.(اینجا ببینید) البته این رویه ادامه دار شد، وی در هفته های پنجم، ششم و هفتم خانه نشین شد و در لیست تیمش جایی نگرفت و حتی بعد از خوردن از لیست در حمایت از استقلال استوری‌هایی منتشر کرد اما با این وجود کاملا مشخص است که از این شرایط راضی نیست.

مظاهری یک روز قبل از بازی با نفت آبادان در دقایق پایانی تمرین اعلام کرد مصدوم شده و به شکلی از زمین خارج شد که ظاهرا مصدومیت وی جدی است. او حتی با کمک دو نفر از هم تیمی‌های خود از زمین خارج شد و روی پایش یخ گذاشت اما روز گذشته گزارش کادر پزشکی استقلال از مصدومیت وی به فرهاد مجیدی و همکارانش رسید و آنها به این موضوع پی بردند که مظاهری مصدومیتی جدی ندارد به همین دلیل روی خروجی کانال اطلاع رسانی باشگاه اعلام کردند او تنها یک هفته نیاز به فیزیوتراپی دارد و همین خبر  از داخل مجموعه استقلال کافی بود تا همه متوجه شوند این بازیکن در لیست بازی با پرسپولیس هم جایی ندارد. مظاهری هم وقتی متوجه ماجرا شد اعلام کرد مشکلی برای دربی ندارد اما دیگر کار از کار گذشته و مجیدی تصمیم خود را گرفته بود.

* 2 راه پیش روی سنگربان استقلال

به نظر می‌رسد مظاهری با این شرایط باید 2 راه پیش رو داشته باشد که به آرامش برسد.او که کادر فنی دو فصل اخیر را به ستوه آورده فقط باید منتظر باشد مجیدی از استقلال برود و یا اینکه در رفتار خود که طی فصول اخیر با تراکتوری‌ها، فکری و مجیدی انجام داده تجدید نظر کند و راهی بدون حاشیه در پیش بگیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45r5rq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرهاد مجیدی دروازه‌بان جنجالی استقلال را کنار گذاشت!