تاریخ انتشار: 1400/09/09 19:22
کد خبر: 29399

پرس باورنکردنی نفت MIS علیه پرسپولیس

شاگردان فراز کمالوند در شرایطی شب گذشته مقابل پرسپولیس بازنده شدند که تدابیر دفاعی جالب توجهی را برای مقابله با مدعی این فصل دنبال کردند.
پرس باورنکردنی نفت MIS علیه پرسپولیس

در شرایطی که تصور می‌شد پرسپولیس بازی آسانی مقابل حریف پایین جدولی خود در استادیوم آزادی پیش رو داشته باشد، شاگردان فراز کمالوند با نمایشی تدافعی و در عین حال تاکتیکی بازنده‌ای سربلند مقابل این تیم لقب گرفتند.

نفت مسجدسلیمان که هفته هفتم لیگ را با تنها دو گل زده به پایان رسانده، شاید اگر در خط هجومی خود کمی قدرتمند‌تر ظاهر می‌شد تا به اینجای فصل می‌توانست عملکرد قابل قبول‌تری به جا بگذارد. در بازی شب گذشته این تیم برخلاف دیگر تیم‌ها که مقابل رقبای قدرتمند خود رو به ضدفوتبال و بازی تاخیری می‌آورند، سعی داشت با در اختیار قرار دادن توپ به حریف و بستن فضا و پرس شدید با حضور 4 یا 5 بازیکن، شرایط را به سمتی ببرد که به نتیجه دلخواه خود در خانه حریف نزدیک شود.

این تدابیر از ابتدای بازی تا پایان آن به شکلی جالب توجه از سوی حریف دنبال شد و این در حالی بود که تصور می‌شد پرس شدید بازیکنان نفت مسجدسلیمان باعث شود آنها در دقایق پایانی از نظر بدنی با افت مواجه شوند و شرایط به سود رقیب رقم بخورد. با این حال چه پیش از دریافت گل و چه بعد از آن، بازیکنان نفت مسجدسلیمان برابر حریف موفق عمل کردند و تدابیر تاکتیکی این تیم را برای بستن فضا و همچنین پرس را به خوبی رعایت کردند و تنها یک غافلگیری مانع از کامیابی آنها در این جدال شد.

نفت مسجدسلیمان که اکنون با دریافت 7 گل در رده چهاردهم جدول جا گرفته، در خط دفاعی نیز البته برابر پرسپولیس روز موفقی را داشت و نسبت به دیگر رقبا فرصت کمتری به حریف برای ایجاد موقعیت داد. آنها در شرایطی در این هفت هفته، هفت گل دریافت کرده‌اند که پرسپولیس با 5 گل دریافتی در رده دوم جدول جا گرفته و به نظر می‌رسد با موفقیت در ساختار دفاعی، آنها در ادامه با عملکردی بهتر در فاز تهاجمی بتوانند جایگاه بهتری نیز از آن خود کنند. خط دفاعی نفت مسجدسلیمان در این بازی با رهبری مجتبی لطفی که نشان داد از تجربه بالایی برخوردار است، در همکاری با عبدالله زاده و عیدی روز خوبی را برای حمله وران پرسپولیس، خصوصا ترابی، آل کثیر و همچنین عبدی پشت سر گذاشتند و همانطور که گفته شد تنها یک لحظه غافلگیری از سوی این تیم مانع از این شد تا آنها به هدف نهایی خود در استادیوم آزادی دست یابند. لطفی که در این فصل به نفت مسجدسلیمان آمده، بارها در پوشش عمق دفاعی و همچنین ارسال‌های حریف مانع از این شد تا مهاجمان پرسپولیس صاحب موقعیت شوند و باید دید این تیم در دیدار بعدی خود برابر هوادار قادر خواهد بود بعد از مدت‌ها طعم برد را هم بچشد یا خیر.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qlew

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اقدام غیر قانونی سازمان لیگ در جلوگیری از آغاز دیدار پرسپولیس - نفت مسجدسلیمان + سند