تاریخ انتشار: 1400/09/10 17:38
کد خبر: 29359

استقلال روی لبه تیغ/ فرهاد مجیدی از عرش تا فرش

از لحظه پایانی دیدار استقلال و فجرسپاسی در هفته چهارم تا امروز، فرهاد مجیدی مسیر عرش تا فرش را با سرعتی باورنکردنی پیمود.
استقلال روی لبه تیغ/ فرهاد مجیدی از عرش تا فرش
با توجه به جدایی پنج ستاره اصلی آبی‌ها، کسی از استقلال توقع یک شروع طوفانی مانند سه بازی نخست آنان در لیگ بیست‌ویکم را نداشت. با این حال، تصور اینکه این سه پیروزی با ۴ تساوی پی‌درپی همراه باشند، برای آبی‌ها غیر قابل باورتر هم بود. در حالی که پسران آبی هنوز به مصاف مدعیانی همچون پرسپولیس و سپاهان نرفته‌اند، ضعف‌های بازی تیمی آنان چه در خط میانی و در گردش بازی و خلق موقعیت و چه در فاز هجومی و در استفاده از بخت‌های گلزنی کاملاً ‌عیان شده‌اند.
با این حال، نه گل نزدن در جریان بازی برای ۳۴۵ دقیقه متوالی و نه عدم پیروزی در ۴ دیدار اخیر، به‌اندازه مصاحبه مطبوعاتی پس از بازی فرهاد مجیدی برای هواداران استقلال نگران‌کننده نیستند. دلشوره هواداران آبی‌دل زمانی فرا می‌رسد که سرمربی تیمی که در ۴ هفته نخست نشان ‌داد تیمش با اشتباهات داوری هم توانایی برد را دارد، همین خطاهای داوری را دلیل اصلی از دست رفتن دو امتیاز ارزشمندی خواند که می‌توانست آبی‌پوشان را در یک‌‌قدمی صدر جدول قرار دهد.
باور این حقیقت برای هواداری که مجیدی را به‌اندازه یک اسطوره باشگاه استقلال دوست‌ دارد، دشوار است اما استقلال مجیدی نیز قدم در راه استقلال سال گذشته محمود فکری گذاشته، تیمی که با شروعی طوفانی صدر جدول لیگ را از آن خود کرد اما در باد صدرنشینی خوابید، چشم بر نقصان‌های فنی خود بست و از کیفیت بازی خود به‌زودی سیراب شد. فارغ از جایگاه استقلال در جدول لیگ، کیفیت بازی‌های این تیم در هفته‌های ابتدایی تنها برای تیمی که سیلابی از تغییرات ناخواسته را تجربه‌ کرده ‌بود، قابل قبول به‌شمار می‌رفت. استقلال فکری مصداق خوبی است برای عاقبت تیمی که چشم بر ضعف‌های خود بپوشد.
مجیدی بیش از هر مدیر یا بازیکنی در بدنه باشگاه استقلال از اهمیت شهرآورد ۹۷ آگاه است؛ و بیش از هر کسی درک می‌کند که با از دست رفتن برد بازی مقابل رقیب سنتی، روی لبه تیغ قرار خواهد گرفت. تغییر آرایش از ۳-۵-۲ به ۴-۳-۳ مقابل صنعت نفت موجب شد وی استقلال را در فاز هجومی به تیمی پویاتر و زهردارتر بدل ‌سازد. اگر وی انتقادات وارد بر تیم را بپذیرد و برای اصلاح قحطی گلزنی استقلال چاره‌اندیشی کند، بی‌شک می‌تواند از این بحران خارج شود.
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3koodx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



تصمیم عجیب مجیدی در آستانه دربی