تاریخ انتشار: 1400/09/12 13:05
کد خبر: 29266

عملکرد استقلال و 4 سؤال مهم

فقط 7 هفته از شروع لیگ بیست‌ویکم فوتبال گذشته و این بازه زمانی، برای هر قضاوتی زود است.
عملکرد استقلال و 4 سؤال مهم

 با این حال نگاهی گذرا به شرایط استقلال، دست‌کم چند پرسش و ابهام را به ذهن متبادر می‌کند که می‌توان آنها را در یک مطلب گنجاند.

  این تیم مربی ایتالیایی دارد؟
فرهاد مجیدی از زمان بازگشتش به استقلال در میانه‌های فصل گذشته به‌شدت اصرار داشت که یک دستیار ایتالیایی به کادر فنی او اضافه شود. نام این دستیار گابریل پین بود و روند حضورش در ایران به قصه هزار و یک شب تبدیل شد. مددی، مدیرعامل پیشین استقلال بارها پیش‌نویس قرارداد را برای پین فرستاد و هر مرتبه در مسیر توافق، مشکلاتی به‌وجود آمد. طولانی شدن حضور مربی ایتالیایی در تهران، موجب ناخشنودی فرهاد مجیدی بود. در این شرایط انتظار می‌رفت با حضور پین، استقلال زیر و رو شود و بهترین و فنی‌ترین فوتبال ایران را به نمایش بگذارد. با این حال منصفانه باید گفت در فصل جدید و با وجود پیوستن مرد ایتالیایی به استقلال، همچنان خبری از نمایش‌های باکیفیت و مورد انتظار در این تیم نبوده است. استقلال حتی در 3 مسابقه نخست که برنده بود هم خوب بازی نمی‌کرد، چه برسد به 4 مسابقه بعدی که با توقف این تیم همراه شد. هرچند بهتر است برای قضاوت، کمی بیشتر منتظر بمانیم.

   آرمان رمضانی چرا بازی نمی‌کند؟
کادرفنی استقلال بعد از جدایی شیخ دیاباته و مهدی قائدی، تمرکز زیادی روی جذب مهاجم و تقویت خط حمله داشت. بر این اساس امین قاسمی‌نژاد، محمدرضا آزادی و 2 خارجی به نام‌های کوین یامگا و رودی ژستد جذب شدند. ارسلان مطهری و آرمان رمضانی هم که از قبل مانده بودند. هم‌اکنون و تا پایان هفته ششم، به همه این نفرات کم‌وبیش بازی رسیده، غیراز رمضانی. آرمان خرید اختصاصی خود فرهاد بود که با وجود همه مخالفت‌ها انجام شد. اتفاقا اصرار مجیدی به بازی کردن رمضانی باعث شد او یکی دو گل خوب بزند، کمی خودباوری پیدا کند و حتی تا آستانه باز کردن دروازه الهلال پیش برود. با وجود این حالا رمضانی حتی در اولویت پایین‌تری نسبت به محمدرضا آزادی قرار گرفته است. آن زمان که بازی دادن آرمان عجیب بود، مجیدی این کار را انجام می‌داد. حالا که هواداران او را پذیرفته‌اند، حتی با محرومیت ناگهانی  2 مهاجم خارجی هم به رمضانی بازی نمی‌رسد.

   ناراحتی وریا بابت چیست؟
مدت‌هاست که شایعات زیادی در مورد مطلوب نبودن روابط فرهاد مجیدی و وریا غفوری به گوش می‌رسد. دامنه حرف و حدیث‌ها تا حدی است که از «قهر» طرفین هم سخن گفته می‌شود. حتی اگر هیچ‌کدام از اینها را باور نکنیم، اظهارات بحث‌برانگیز غفوری بعد از پایان بازی با گل‌گهر جای تامل دارد. این بازیکن به صراحت اعلام کرد از درون تیم تحت فشار است و وقتی از او در مورد نقش کادرفنی در این مورد سؤال شد، وریا سکوت کرد. فراموش نکنیم در بازی قبلی هم مجیدی به صراحت گفته بود غفوری سرما خورده و غایب است، اما این بازیکن اظهارات سرمربی را تکذیب کرد و نیمه دوم دیدار با نساجی به زمین رفت! ناراحتی غفوری از چیست؟ سؤال مهم‌تر اینکه آیا واقعا این شرایط به استقلال لطمه نمی‌زند؟

   فرهاد کی حرف فنی می‌زند؟
3 مساوی و 3 مصاحبه بد؛ فرهاد مجیدی در بازی با فجرسپاسی از حضور غیرمجاز تماشاگران در ورزشگاه گلایه کرد و گفت: «زشت‌ترین گل فصل را خوردیم.» او در بازی با نساجی بیخود و بی‌جهت به قضاوت علیرضا فغانی گیر داد و در دیدار با گل‌گهر هم اتفاق رخ داده برای یامگا و ژستد بهانه مناسب را برای اظهارات غیرفنی در اختیار مجیدی قرار داد. همچنین اصرار این مربی بر نمایش‌های باکیفیت استقلال هم خلاف چیزی است که اغلب ناظران می‌بینند. در هر صورت انتظارها از مربی تیم بزرگی مثل استقلال این است که وقتی نتیجه نمی‌گیرد کمی فنی‌تر حرف بزند. ادامه این شرایط به سود فرهاد نخواهد بود و ممکن است حوصله حامیان او را هم سر ببرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbblw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تصمیم عجیب فرهاد مجیدی ؛ مغضوب جدید در راه است ؟