تاریخ انتشار: 1400/09/13 17:29
کد خبر: 29192

دربی امروز؛ خطرناک‌ترین دربی برای فرهاد مجیدی

می‌دانیم که تازه داریم وارد مسابقات هفته هشتم لیگ می‌شویم، می‌دانیم که فرهاد مجیدی به تازگی قراردادش را برای 3 فصل دیگر با استقلال تمدید کرده است، حتی این را هم می‌دانیم که او بین هواداران سخت محبوب است و به این سادگی جایگاهش را از دست نمی‌دهد، اما واقعا شرایط دربی پیش روی تهران طوری است که اگر استقلال در آن بازنده شود، اوضاع برای مجیدی سخت خواهد شد؛ خیلی سخت.
دربی امروز؛ خطرناک‌ترین دربی برای فرهاد مجیدی

صد البته بین هواداران پرسپولیس هم کم نیست تعداد کسانی که از کیفیت تیم یحیی گل‌محمدی در این فصل راضی نیستند، اما هر طور که به ماجرا نگاه کنیم شهرآورد امروز برای کادرفنی استقلال خطرناک‌تر است. یحیی تیمش را قهرمان ایران کرده و به فینال آسیا برده؛ اما مجیدی چه کرده که قرار باشد در پناه آن دمی بیاساید؟

نوار مساوی‌ها

فرهاد مجیدی بعد از 4 مساوی پیاپی گام به دربی تهران می‌گذارد. تیم او فصل را با 3 پیروزی شروع کرد و خیلی‌ها در آن فضا دم از رکوردشکنی و این حرف‌ها می‌زدند، اما فجرسپاسی تازه‌وارد ترمز استقلال را کشید و پس از آن هم این تیم برابر نساجی، گل‌گهر و نفت آبادان متوقف شد. در سیستم 3 امتیازی، 4 مساوی تقریبا یعنی 3 شکست. استقلال 8امتیاز کلیدی از دست داده که اگر نیمی از آنها را می‌گرفت، الان صدر جدول بود. پوکر تساوی‌های این تیم حتی برابر رقبای گردن‌کلفتی هم رقم نخورده است. بین 4 تیمی که اخیرا از استقلال امتیاز گرفتند، شاید فقط گل‌گهر سیرجان حریف نامداری بود که این تیم هم در فصل جدید واقعا کیفیت قابل دفاعی ندارد. با این رویه اگر قرار باشد تعداد بازی‌های دور از برد استقلال به عدد 5 برسد و به‌ویژه اگر این تیم برابر پرسپولیس شکست بخورد، هواداران به آسانی از مجیدی نخواهند گذشت. این را مطمئن باشید.

و اینک نارضایتی...

نتایجی که اخیرا استقلال به‌دست آورده، حتی صدای برخی پیشکسوتان خودی را هم درآورده است. آنها سبک بازی تیم را نمی‌پسندند. شاید تنها بازی قابل دفاع استقلال در این فصل، دیدار اخیر آنها با نفت آبادان بود، اما فراموش نکنید پرسپولیس هم برابر همین نفت فوتبال خوبی بازی کرد و ممکن است اشکال از تیم رده سیزدهمی علیرضا منصوریان باشد. یکی از پیشکسوتان استقلال با انتقاد از نمایش این تیم گفته حتی تیم نوجوانان باشگاه هم می‌توانست نفت را ببرد. قطعا این ادعا اغراق‌آمیز است، اما نشان از عمق نارضایتی در مجموعه استقلال دارد. خیلی مواقع از این غرولندها بین قدیمی‌های فوتبال ایران داریم، اما صدای اعتراض‌ها در اردوگاه آبی مدام بلند و بلندتر می‌شود.

این فصل همه چیز فراهم بود

حالا دیگر فرهاد مجیدی یک مربی تازه‌وارد نیست که لازم باشد زمان بیشتری در اختیار او قرار بگیرد. این سومین مقطع مربیگری مجیدی در استقلال است. این فصل از تیم او هیچ توقعی جز قهرمانی نمی‌رود و البته که حضور پرسپولیس و سپاهان در کورس، کار را برای آبی‌ها سخت کرده است. سپاهان کمی فاصله گرفته و اگر قرار باشد پرسپولیس هم با فتح دربی خودش را بالا بکشد، استقلال عمیقا دچار بحران خواهد شد. به علاوه مجیدی در دوره فعلی بهانه خاصی هم ندارد. همه‌‌چیز برای او فراهم شده؛ از مدیرعامل همسو تا بازیکنان خارجی و دستیار ایتالیایی. این بار دوره مدارا با او کوتاه‌تر خواهد بود.

مدیرعاملی که مربی خارجی دوست دارد

شاید اینطور به‌نظر برسد که فرهاد مجیدی آلترناتیو جدی ایرانی ندارد و تحت هر شرایطی به کارش در استقلال ادامه خواهد داد، اما از یاد نبرید منع جذب مربیان خارجی برطرف شده و مصطفی آجورلو هم همیشه علاقه شدیدی به استفاده از این دست مربیان داشته است. او در پاس مصطفی دنیزلی را به ایران آورد، در استیل‌آذین تومباکوویچ را سرمربی کرد و در تراکتور با تبلیغات فراوان آرطغرول ساغلام را روی نیمکت سرخ‌های تبریز نشاند. بنابراین مجیدی برای مساوی کردن و امتیاز دادن، تا ابد وقت نخواهد داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wzzrx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



عملکرد استقلال و 4 سؤال مهم