تاریخ انتشار: 1400/09/13 21:25
کد خبر: 29167

حمله تند روزبه چشمی به داور: اگر برای پرسپولیس بود، روی نقطه پنالتی می‌رفتی/ هواداران استقلال روی موج سوار نشوند

روزبه چشمی هافبک تیم فوتبال استقلال با انتقاد از عملکرد داور که برای آبی‌پوشان پنالتی اعلام نکرد، گفت: داور دربی باید شجاعت و شهامت داشته باشد.
حمله تند روزبه چشمی به داور: اگر برای پرسپولیس بود، روی نقطه پنالتی می‌رفتی/ هواداران استقلال روی موج سوار نشوند

روزبه چشمی هافبک تیم فوتبال استقلال پس از تساوی تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: ما باید بهتر بازی می‌کردیم و حتی اگر قرار بود بازی مساوی شود، باید بهتر از این بازی می‌کردیم. من بعد از بازی فجرسپاسی و صنعت نفت تصمیم گرفته بودم درباره داوری صحبت نکنم، اما وقتی پشت سر هم اتفاقات رخ می‌دهد، این سؤال را دارم که چرا نباید سه امتیاز را بگیریم؟

وی در واکنش به این پرسش که آیا معتقد است فرشاد فرجی روی ژستد مرتکب خطای پنالتی شد، گفت: صد درصد پنالتی بود. خودم صحنه را دیدم و نظر کارشناسان را هم خواندم که سه چهار نفر از آنهایی که نظر داده بودند، گفته بودند پنالتی بود. داور باید شهامت داشته باشد. آقای موعود بنیادی‌فرد، دستت درد نکند تا دقیقه 88 خوب سوت زدی و بازی دستت بود، اما شهامت داشته باش. اگر برای پرسپولیس بود، روی نقطه پنالتی می‌رفت. داور دربی باید شهامت و شجاعت داشته باشد، حتی اگر دقیقه 95 باشد. این صحنه را هم داور دید هم کمکش و صحنه‌ای نبود که بگویند ندیدیم یا پشت بازیکن بوده است. صحنه واضح واضح بود. بابت این قضاوت از داور تشکر می‌کنم، اما اگر قرار است داور دربی باشد، باید شهامت کند و دقیقه 88 روی نقطه پنالتی برود. چه برای ما پنالتی باشد چه برای تیم مقابل، چون نتیجه بازی عوض می‌شود.

هافبک تیم فوتبال استقلال در واکنش به این مسئله که عملکرد دو تیم راضی‌کننده نبود، اظهار داشت: بله، گفتم که دربی قشنگی نبوده است و نه ما خوب بازی کردیم نه آنها. از هواداران‌مان معذرت‌خواهی می‌کنم، اما در همین بازی که خوب نبودیم، می‌توانست یک بر صفر به سود ما شود و سه امتیاز را بگیریم. در بازی صنعت نفت آبادن آن همه موقعیت را تبدیل به گل نکردیم، درست، اما فرض کنیم که ما 3 بر صفر و 3 بر یک جلو بودیم، نباید پنالتی بگیرند تا تیمی گل چهارم را بزند، چون 3 گل زده؟ داور باید پنالتی‌اش را بگیرد؛ ما 20 موقعیت را گل نکردیم، اما داور باید پنالتی‌اش را بگیرد. داور مسابقه می‌آید و می‌گوید شما 10 موقعیت را گل نکردید، اصلاً ما 25 موقعیت را گل نکردیم، اما شما کار خودت را انجام بده و پنالتی را بگیر. دو پنالتی واضح را در بازی قبل نگرفتید و یک پنالتی هم این بازی. مجموعاً 6 امتیاز را از ما گرفتند.

چشمی با درخواست از هواداران استقلال تأکید کرد: هواداران ما روی این موج سوار نشوند که ما موقعیت‌ها را گل نکردیم. قبول می‌کنیم، موقعیت‌ها را گل نکردیم و این بازی خوب نبودیم و حق دارند، اما در همین وضعیت باید در دو بازی 6 امتیاز می‌گرفتیم. شما این 6 امتیاز را به ما اضافه کنید و ببینید باید کجای جدول قرار می‌گرفتیم؟ نمی‌شود فقط به کیفیت بازی گیر بدهیم، یک مسابقه در روز بد هم باید ببریم. بد بازی کردیم، دربی بدی بود، ما و پرسپولیس بد بازی کردیم، اما باید 3 امتیاز را می‌گرفتیم. مگر می‌شود هر هفته پشت سر هم این اتفاقات رخ بدهد؟ من درباره بازی آبادان صحبت نکرده بودم، اما وقتی پشت سر هم این اتفاقات رخ می‌دهد، نمی‌شود نگفت. من تصمیم گرفته بودم درباره داوری صحبت نکنم، اما پشت سر هم اتفاقات رخ می‌دهد. من صحبتی از سهوی و عمدی بودن این اتفاقات نمی‌گویم، اما می‌گویم داور دربی باید با شهامت سوت بزند. اگر به ضرر استقلال هم بود، باید می‌گرفت.

وی در واکنش به این سؤال که آیا کسب 5 مساوی پیاپی برای استقلال نگران‌کننده نیست، گفت: پنج مساوی کسب کردیم، اما به کیفیت بازی استقلال هم نگاه کنید. اگر این بازی و مقداری از نیمه اول بازی گل‌گهر را کنار بگذارید، بازی‌های ما پر از موقعیت بود. پنالتی ما را نگرفتند و خودمان موقعیت‌ها را گل نکردیم. ما بد بازی نکردیم و امروز در دربی پرسپولیس هم خوب بازی نکرد.

هافبک تیم فوتبال استقلال درباره اینکه هواداران این تیم قهرمانی می‌خواهند، اظهار داشت: همه تلاش ما برای قهرمانی است. بابت بازی امروز از هواداران معذرت‌خواهی کردم. کیفیت فنی ما خوب نبود و باید باز هم سه امتیاز را می‌گرفتیم.

چشمی درباره شوخی‌هایی که در پایان بازی با داور مسابقه می‌کرد، خاطر نشان کرد: درباره کارت زرد بود که به نیمکت‌ها نشان داده بود و شوخی کردم که هر کارت به آن طرف داد، دو برابرش را به نیمکت ما نشان داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqq6j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تغییر نظر بازیکن جدید استقلال / چشمی شماره 5 را نمیخواهد