تاریخ انتشار: 1400/09/14 20:11
کد خبر: 29107

چه کسی بهترین بازیکن دربی در هر آیتم فنی بود؟

ترین‌های دربی 97 نشان می‌دهد که چند بازیکن، نمایش قابل قبول‌تری نسبت به بقیه نفرات داشتند
چه کسی بهترین بازیکن دربی در هر آیتم فنی بود؟

چند بازیکن در دربی پر سر و صدا ولی عاری از کیفیت فنی سیزدهم آذر نمایشی بهتر از بقیه داشتند. بازیکنانی که در فاکتورهای فنی، درخشیدند. طبق آمار «متریکا»، فرشاد فرجی تنها بازیکن این دربی بود که تعداد لمس توپش سه رقمی شد. زوج او یعنی علی نعمتی هم حداقل 30 لمس توپ بیشتر از بقیه بازیکنان پرسپولیس داشت تا مشخص شود که این دو در جریان مسابقه همکاری زیادی با هم داشتند.

مطابق انتظار در دیداری که پرسپولیس مالکیت توپ 58 درصدی داشت، فرشاد فرجی بیشترین پاس سالم را هم داد. فرجی در این بازی 78 پاس داد که به جز 6 پاس، مابقی آن‌ها سالم به مقصد رسید. در بین بازیکنان استقلال هم محمد دانشگر فعال‌ترین بازیکن بود. او 59 لمس توپ داشت که پنجاه تا از آن‌ها بخاطر ارسال پاس بود. دانشگر که برخلاف فرجی در کنار زمین بازی می‌کرد، پاس‌های ریسکی بیشتر داد و دقت پاس 66 درصدی داشت.

هفت شوت از مجموع 11 شوت مسابقه را دو بازیکن زدند. رودی ژستد و وحید امیری تنها دو بازیکنی بودند که تعداد شوت‌شان از عدد یک عبور کرد. البته هیچ کدام از چهار شوت امیری و سه شوت ژستد در چارچوب نبود تا حاصلی نداشته باشد. امیری و ژستد به همراه فرشاد فرجی، در نبردهای هوایی هم فعال‌ترین بازیکنان تیم‌شان بودند. ژستد با 13 نبرد موفق، بیشترین تعداد دوئل پیروز این مسابقه را داشت. او از 16 مرتبه‌ای که به هوا پرید در 10 نوبت ضربه سر اول را زد. 

در این بازی وظیفه خلق موقعیت، بین بازیکنان استقلال پخش شده بود. رضا آذری، مهدی مهدی‌پور، رودی ژستد و کوین یامگا آبی‌پوشانی بودند که با ارسال پاس، نیمکت استقلال را نیم‌خیز کردند. در سمت مقابل هم مهدی ترابی و مهدی شیری با ارسال دو پاس‌کلیدی، خلاق‌ترین بازیکنان زمین بودند. 

تکنیکی‌ترین پرسپولیسی این دربی امید عالیشاه و میلاد سرلک بودند که دو مرتبه از سد بازیکنان استقلال با دریبل گذشتند. همچنین هیچ بازیکنی به اندازه امید عالیشاه با خطا سرنگون نشد. عالیشاه در این بازی سه خطا به سودش تیمش گرفت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d99rq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اختصاصی/ گزارش تصویری دیدار پرسپولیس و استقلال در بزرگترین دربی سرد با چاشنی ترس
استقلال صفر - پرسپولیس صفر؛ تدریس ترس!