تاریخ انتشار: 1400/09/15 21:50
کد خبر: 29048

رکوردهای یحیی و فرهاد با تساوی‌های پیاپی

با تساوی در دربی، گل‌محمدی بدون شکست و مجیدی بدون پیروزی در وقت قانونی شهرآورد باقی ماندند.
رکوردهای یحیی و فرهاد با تساوی‌های پیاپی

دربی رفت لیگ بیست‌و‌یکم، هفتمین تجربه یحیی گل‌محمدی و پنجمین حضور فرهاد مجیدی به عنوان مربی در دربی بود. مجیدی هر 5 دربی خود را مقابل گل‌محمدی برگزار کرده که حاصل آن 4 تساوی در وقت قانونی و یک شکست بوده است. گل‌محمدی در 2 دربی دیگر خود که در مصاف با امیر قلعه‌نویی و محمود فکری بوده به نتیجه تساوی دست یافت البته در 2 شهرآورد جام حذفی که در وقت قانونی برنده نداشت این فرهاد مجیدی بود که در ضربات پنالتی موفق به حذف حریف شد.

عبور یحیی از دانایی‌فرد

در مجموع در تاریخ دربی، 12 مربی پرسپولیس و 9 مربی استقلال شکستی در نداشتند. علی دانایی‌فرد که در 7 دربی نخست تاریخ در 6 دربی سرمربی استقلال بود، در هر 6 دیدار شکستی نداشت و تا سال‌ها بین مربیان بدون باخت، رکورددار بیشترین تعداد بازی بود. از این 6 دربی، 3 دربی دوستانه بود که در آن 3 برد برای استقلال و 3 تساوی شکل گرفت.

این رکورد بالاخره توسط گل‌محمدی شکست شد. یحیی هرچند که سابقه 2 شکست در ضربات پنالتی دارد ولی طبق قوانین فیفا، دیداری که در پنالتی سرنوشتش مشخص شود در سابقه تقابل تیم‌ها نتیجه مساوی برای آن لحاظ می‌شود و با این اوصاف سرمربی پرسپولیس در دربی به 6 تساوی و یک پیروزی دست یافته و بین مربیان بدون شکست رکوددار بیشترین تعداد بازی است. گل‌محمدی در شرایطی به این رکورد دست یافته که تنها علی پروین، امیر قلعه‌نویی و منصور پورحیدری تعداد تساوی بیشتری در دربی داشته‌اند. 86 درصد دربی‌های یحیی مساوی شده و از این نظر بین مربیانی که بیش از یک دربی مربیگری کردند رکورددار است.

مجیدی در کنار حجازی

در بین مربیان پرسپولیس در تاریخ دربی، 15 مربی و در بین مربیان استقلال، 12 مربی در دربی بردی نداشتند. ناصر حجازی با حضور در 5 دربی بین مربیان بدون پیروزی رکورددار بیشترین تعداد بازی است. حجازی 2 بار در دربی مغلوب شد و 3 بازی هم به تساوی انجامید.

مجیدی با تساوی در این دربی، در کنار سرمربی سابق خود ناصر حجازی قرار گرفت. مجیدی با احتساب نتیجه تساوی در 2 دربی جام حذفی، در دربی به 4 تساوی دست یافته و یک بار هم متحمل شکست شده است و در صورتیکه نتواند در دربی بعدی به پیروزی دست یابد، از حجازی عبور کرده و به تنهایی رکورددار تاریخ دربی خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rrgo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمان نشست خبری گل‌محمدی و مجیدی مشخص شد