تاریخ انتشار: 1400/09/17 17:30
کد خبر: 28953

تصمیم مهم یحیی برای خروج پرسپولیس از بحران گل نزدن

سرمربی پرسپولیس برای بازگشت امید‌های گلزنی به این تیم باید درباره استراتژی خط حمله تصمیم گیری کند.
تصمیم مهم یحیی برای خروج پرسپولیس از بحران گل نزدن

تیم فوتبال پرسپولیس با تساوی بدون گل مقابل استقلال تهران، ۱۵ امتیازی شد تا فاصله خود را با صدر جدول همچنان یک امتیاز نگه دارد.

تساوی بدون گل در دربی پایتخت سبب شد تا انتقاداتی نسبت به شیوه بازی هر دو تیم استقلال و پرسپولیس وارد آید. نتیجه‌ای که بعید به نظر می‌رسد سرمربیان دو تیم نسبت به آن اعتراضی داشته باشند چرا که توانستند بدون کمترین فشار از مهم‌ترین دیدار خود عبور کرده و حالا به فکر بازگشت به مسیر پیروزی باشند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که دو برد این تیم قبل از دربی را با بردهای اقتصادی یک بر صفر رقم زده بود حالا باید تمام تمرکز خود را روی بهبود شرایط گلزنی تیمش کند. او پس از اشتباهات فراوان بازیکنان خط دفاعی، استراتژی تیمش خود را تغییر داد تا سرخپوشان در سه بازی متوالی گذشته گلی را دریافت نکنند.

حالا یحیی برای خط حمله پرسپولیس نیز باید فکر چاره باشد. پرسپولیس در پایان هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با ۹ گل زده چهارمین خط حمله را پس از سپاهان اصفهان، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان در اختیار دارد و برای بهبود این آمار چاره‌ای جز ایجاد تغییر ندارد.

سرمربی پرسپولیس همچنان در استفاده همزمان از دو مهاجم شک و تردید دارد. عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی که رفته رفته توانسته بودند با همدیگر در خط حمله هماهنگ شوند در دربی کنار هم قرار نگرفتند. یحیی ترجیح داد در این بازی امید عالیشاه را جانشین عبدی کند تا او کمی عقب تر از آل کثیر بازی کرده و برای تک مهاجم پرسپولیس، موقعیت گل ایجاد کند.

تاکتیکی که جواب نداد تا احتمال تغییرات دوباره در خط حمله پرسپولیس افزایش پیدا کند و گل محمدی برای خروج این تیم از بحران گل نزدن به دیدار با تیم هوادار دل خوش کند.

شاگردان رضا عنایتی در تیم هوادار که فصل گذشته در لیگ دسته اول بودند با صعود به لیگ برتر آماده نخستین بازی تاریخ باشگاه خود با پرسپولیس می‌شوند. نتایج این تیم در هشت هفته ابتدایی باعث حضور این تیم در رتبه هفدهم با ۵ امتیاز شده است. جایگاهی متزلزل برای تیم جدید پایتخت که انگیزه‌های متفاوتی برای بازی با پرسپولیس دارد.

باید دید گل محمدی برای دیدار با هوادار سراغ تغییرات تاکتیکی در خط حمله پرسپولیس می‌رود تا مهدی عبدی و عیسی آل کثیر بتوانند از کم تجربگی بازیکنان هوادار استفاده کنند یا اینکه این تیم با سد محکم شاگردان با انگیزه عنایتی روبرو می‌شوند تا سرخ‌ها همچنان با آمار گلزنی اندک خود به فکر راه چاره دیگری بیفتد.

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار ساعت ۱۸ فردا پنجشنبه در هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axxal

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 رادو: شکایتم از پرسپولیس را کنسل کردم