تاریخ انتشار: 1400/09/20 22:11
کد خبر: 28784

طرح زوج و فرد داوران، علیه پرسپولیس و استقلال

اوضاع طوری شده است که انگار داوران به صورت زوج و فرد علیه پرسپولیس و استقلال قضاوت می‌کنند و داد سرخابی‌ها را در می‌آورند!
طرح زوج و فرد داوران، علیه پرسپولیس و استقلال

 همه مشکلات فنی فوتبال ایران سر جای خودش، با این حال از کنار مسایل و مشکلات مربوط به داوری هم نمی‌توان بی‌تفاوت عبور کرد. این درست که خیلی از تیم‌های ما زیادی غر می‌زنند، اما واقعا تعداد اشتباهات هم بیش از حد است. در مسابقات شاخص همین دو هفته اخیر، ابتدا پنالتی دقایق پایانی استقلال در دربی تهران نادیده گرفته شد و بعد هم گل دوم هوادار برابر پرسپولیس با دست به ثمر رسید. هیچکدام از اینها را هم داوران ندیدند یا نگرفتند. قبل از آن هم در بازی استقلال با نفت تهران دو پنالتی آبی‌پوشان دیده نشد و باز پیش از آن در ملاقات پرسپولیس با صنعت نفت، یک گل سالم و پنالتی سرخپوشان به چشم کادر داوری نیامد. اوضاع طوری شده است که انگار داوران به صورت زوج و فرد علیه پرسپولیس و استقلال قضاوت می‌کنند و داد سرخابی‌ها را در می‌آورند. اعتراض بقیه تیم‌ها هم که به تناوب برقرار است.

قرار نیست داوران را مهم کنیم. می‌دانیم که آنها هم انسان هستند و مرتکب ضعف و خطا می‌شوند. مثلا روی گلی که پرسپولیس از هوادار خورد، حتی خود بازیکنان این تیم هم متوجه هند نشدند، اما همه از داور انتظار دارند مثل عقاب تمام صحنه‌ها را ببیند. این در حالی است که اگر فناوری کمک‌داور ویدیویی در ایران وجود داشت، تعداد زیادی از این اشتباهات موثر را برطرف می‌کرد و داوران را از زیر فشار بیرون می‌آورد. توپی که پرسپولیس جلوی نفت گل کرد و داور متوجه عبور آن از خط نشد، شبیه توپی بود که چهارشنبه‌شب مولر در بازی بایرن‌مونیخ و بارسلونا از خط دروازه میهمان اسپانیایی عبور داد. منتها آنجا داور با کمک تکنولوژی متوجه عبور توپ از خط شد و جلوی پایمال شدن حق بایرن را گرفت. شاید اگر آنجا هم این فناوری نبود، کار داور سخت می‌شد.

مادامی که تمام ورزشگاه‌های ایران به تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی مجهز نشوند، شرایط به همین منوال خواهد بود. یعنی هر هفته داد یک تیم بلند است و یک داور در فضای مجازی فحش می‌خورد. کاش تکانی به خودتان بدهید و هر چه زودتر این بساط را جمع کنید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lw5g8

آخرین اخبار