تاریخ انتشار: 1400/09/21 16:57
کد خبر: 28753

مهدی طارمی در سراشیبی خودخواسته

ستاره ایرانی پورتو حالا دیگر حوصله همه را سر برده است. هشت بازی گل نزدن او، همه داستان نیست. مهدی در این مدت تمرکز کافی نداشته و با فرصت‌سوزی‌هایش ضربات غیرقابل جبرانی به تیم پرتغالی زده است.
مهدی طارمی در سراشیبی خودخواسته

ستاره بوشهری در بازی برگشت با اتلتیکو مادرید در هفته پایانی و سرنوشت‌ساز لیگ قهرمانان اروپا شاید بدترین نمایش یک سال اخیرش را ارائه داد. طارمی در این بازی حداقل دو فرصت خوب گلزنی را سوزاند و نهایتا با یک دخالت جزئی در روند حرکت توپ، پایه‌گذار گل اول اتلتیکو شد. پورتو می‌توانست با پیروزی در این بازی راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شود، اما مهدی این فرصت را از تیمش گرفت. نه اینکه قرار باشد او را تنها مقصر حذف پورتو بدانیم؛ چه اینکه خود مهدی پیش‌تر در مسابقات زیادی به فریاد تیمش رسیده بود و شاید اگر درخشش او نبود، پورتو حتی به این مرحله هم نمی‌رسید. با این حال بازیکن ملی‌پوش کشورمان از یکجا به بعد، مخصوصا از زمانی که درگیر یک حاشیه کاملا اضافی با دراگان اسکوچیچ شد، تمرکز و کیفیتش را از دست داد.

طارمی در بازی با لیورپول یک فرصت بسیار خوب گلزنی را از دست داد؛ آن‌قدر خوب که سرجیو کونسیسائو تا ۳۰ثانیه کنار زمین جلز و ولز می‌کرد. سرمربی پورتو بعد از بازی هم حسابی از خجالت طارمی درآمد و حتی هفته بعد از آن، پس از یکی از مسابقات لیگی تیمش هم نواختن مهدی را از یاد نبرد. با این حال او احتمالا نمی‌دانست که بدترین بازی طارمی در راه است و قرار است او با نمایشی کابوس‌وار برابر اتلتیکو، نسخه حذف پورتو از لیگ قهرمانان را بپیچد. تعویض دیرهنگام و از سر کلافگی طارمی هم چاره‌ساز نشد و نهایتا تیم پرتغالی با نتیجه ۳بریک به حریف باخت. آنها البته بسیار خوش‌شانس بودند که میلان کم‌جان و پر از غایب هم با نتیجه ۲بریک به لیورپول باخت. در صورت پیروزی روسونری برابر حریف صعودکرده انگلیسی، پورتو حتی فرصت حضور در لیگ اروپا را هم از دست می‌داد. در نهایت اما لیورپول و اتلتیکو مادرید راهی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان شدند و پورتو هم باید ماجراجویی‌اش را در لیگ اروپا دنبال کند. بعد از پایان بازی پورتو و اتلتیکو، مهدی طارمی بی‌رحمانه‌ترین فضای دوران حضورش در اروپا را تجربه کرد. هواداران و رسانه‌ها انتقادات بسیار زیادی از او به عمل آوردند و این بازیکن را عامل حذف تیم‌شان خواندند. به هر حال طبیعی هم هست. غیر از ارزش‌های اعتباری و فنی صعود به مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا، پورتو از این محل می‌توانست درآمدزایی خوبی هم داشته باشد. تنها پیروزی در همین مسابقه و گل شدن ضربات مهدی طارمی، ۹ میلیون یورو پاداش مالی برای باشگاه پرتغالی به همراه می‌آورد. آنها اما این فرصت را از دست دادند. در فوتبال هیچ تضمینی برای تحسین ابدی بازیکنان وجود ندارد. وقتی از لیونل مسی در پاریس انتقاد می‌شود، مهدی طارمی که جای خودش را دارد. مشکل در مورد او فقط این است که خودش به خودش ضربه زد.

شاید اگر الان به دو ماه پیش برگردیم، طارمی آن توییت عجیب و غریب را نزند و صاف و ساده کارش را دنبال کند. انصافا تنها کسی که می‌توانست بازیکنی در آن فرم درخشان را تبدیل به این مهاجم حواس‌پرت کند، خود طارمی بود. او درگیر داستان کاذبی شد که هیچ سود و ثمری نداشت. تازه مهدی باید خدا را شکر کند که غیبتش در تیم ملی زیان‌بار نشد و تیم کشورمان هر دو بازی‌اش برابر لبنان و سوریه را برد. در غیر این صورت شاید الان در مسیر راهیابی به جام‌جهانی هم شرایط سختی داشتیم و انتقادها از مهدی بیشتر و بیشتر می‌بود. کاش این ستاره هر چه سریع‌تر به خودش بیاید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2axyby

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بیا این کابوس را فراموش کنیم مهدی!

پایان تلخ رویاپردازی های طارمی در UCL (عکس)
مهدی نقش اول را خوب بازی نکرد؛