تاریخ انتشار: 1400/09/22 22:22
کد خبر: 28697

بررسی امتیاز پرسپولیس در فصل‌های قهرمانی؛ آیا تیم یحیی عقب است؟

پرسپولیس در فصل‌هایی که قهرمان لیگ برتر شده، فقط در یک فصل کمتر از این فصل امتیاز داشته است.
بررسی امتیاز پرسپولیس در فصل‌های قهرمانی؛ آیا تیم یحیی عقب است؟

شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس در حالی هفته نهم را به پایان رساندند که تساوی خانگی مقابل هوادار، حسابی آن‌ها را با انتقاد روبرو کرده است. پرسپولیس این فصل بازی‌های تماشاگرپسندی از خود به نمایش نمی‌گذارد و در پایان هفته نهم، با کسب 16 امتیاز در جدول رده‌بندی ششم است. در این گزارش وضعیت پرسپولیس در پایان هفته نهم در فصل‌هایی که قهرمان لیگ برتر شده است را بررسی کرده‌ایم تا ببینیم این تیم در فصل‌های قهرمانی چند امتیاز با این فصل از نظر امتیازی فاصله داشته است.

سلطان هم‌امتیاز با یحیی

علی پروین در اولین دوره از رقابت‌های لیگ برتر هدایت پرسپولیس را برعهده داشت. سرخپوشان در آن فصل همراه با پروین در پایان هفته نهم مانند این فصل 16 امتیاز داشتند و پشت سر ذوب‌آهن در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته بودند. پرسپولیس در پایان لیگ چهارده تیمی آن فصل، با برتری خانگی مقابل فجرسپاسی و شکست خارج از خانه استقلال در انزلی در نهایت توانست به قهرمانی برسد.

بهترین عملکرد با قطبی

افشین قطبی در لیگ هفتم هدایت پرسپولیس را بر عهده داشت. سرخپوشان در آن فصل همراه با قطبی بهترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر را در پایان هفته نهم داشتند و با 21 امتیاز صدرنشین لیگ هم بودند. پرسپولیس آن فصل را با برتری در بازی هفته آخر مقابل سپاهان که با گل سپهر حیدری در وقت‌های اضافه به دست آمد، به دومین قهرمانی در لیگ برتر رسید.

دو قهرمانی اول با برانکو در صدر

برانکو ایوانکوویچ اولین قهرمانی خود همراه با پرسپولیس را در لیگ شانزدهم کسب کرد. پرسپولیس همراه با برانکو در پایان هفته نهم، 19 امتیاز داشت و صدرنشین بود. پرسپولیس آن فصل سه هفته مانده به پایان بازی‌ها، اولین قهرمانی خود همراه با برانکو و سومین قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت. سرخپوشان فصل بعد هم همراه با برانکو در پایان هفته نهم با 20 امتیاز صدرنشین بودند و در پایان فصل به قهرمانی دوم خود با مرد کروات رسیدند. 

جایگاه سوم در فصل هت‌تریک

پرسپولیسی‌ها در سومین فصل قهرمانی خود همراه با برانکو در لیگ برتر تا پایان هفته نهم، 19 امتیاز داشتند و بعد از پدیده 20 امتیازی و سپاهان 19 امتیازی که تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم داشت، در رده سوم جدول رده‌بندی قرار داشتند. سرخپوشان در نهایت آن فصل در قهرمانی‌های خود همراه با برانکو در لیگ برتر هت‌تریک کردند. برانکو بعد از آن قهرمانی و پشت سر گذاشتن روزهای طلایی همراه با پرسپولیس، در نهایت از این تیم جدا شد. 

پایین‌ترین رتبه با کالدرون

لیگ نوزدهم را پرسپولیسی‌ها با گابریل کالدرون آرژانتینی آغاز کردند و با یحیی گل‌محمدی به پایان رساندند. آن‌ها در آن فصل بدترین عملکرد خود در فصل‌های قهرمانی را تا پایان هفته نهم را داشتند؛ پرسپولیس در پایان هفته نهم، با 16 امتیاز بعد از پدیده، سپاهان و تراکتور در رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاده بود. کالدرون در تعطیلات زمستانی از پرسپولیس جدا شد و یحیی گل‌محمدی جانشین او شد و سرخپوشان همراه با یحیی در قهرمانی‌های خود در لیگ برتر پوکر کردند. 

فصل گذشته ضعیف‌تر از این فصل

فصل گذشته بازی‌های تیم‌ها به صورت نامرتب در مقاطعی برگزار شد. در زمانی که تمام تیم‌ها 9 بازی انجام داده بودند، پرسپولیس کمتر از این فصل امتیاز کسب کرده بود و با 15 امتیاز بعد از استقلال 16 امتیازی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داشت. پرسپولیسی‌ها در نهایت فصل را با قهرمانی در لیگ برتر به پایان رساندند.

در فصل‌های قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، فقط یک فصل بوده که این تیم کمتر از این فصل امتیاز کسب کرده بود و در نهایت توانست قهرمان لیگ شود. آن‌ها در لیگ‌های اول و نوزدهم به اندازه این فصل امتیاز کسب کرده بودند و در نهایت قهرمان شدند. 

نکته نگران کننده برای سرخپوشان وضعیت دفاع تیمی آن‌ها است؛ پرسپولیس در پنج فصل گذشته که قهرمان لیگ برتر شده، در هیچ فصلی اندازه این فصل تا پایان هفته نهم گل نخورده است. 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36beg7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 گل‌محمدی: خیلی راحت گل خوردیم و از موقعیت‌های‌مان استفاده نکردیم/ اشتباهات داوری برای ما خیلی زیاد شده است