تاریخ انتشار: 1400/09/23 01:54
کد خبر: 28690

استقلال- سپاهان؛ اسکوئید گیم!

استقلال امروز از ساعت 16 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم سپاهان خواهد بود. دیداری که مانند سریال مشهور اسکوئید گیم (بازی مرکب) در آن یکی از مدعیان دیگری را می‌کشد.
استقلال- سپاهان؛ اسکوئید گیم!

استقلالی‌ها که مقابل 2 تیم مدعی دیگر یعنی پرسپولیس و گل گهر به تساوی رسیدند حالا خوان سوم را پیش روی خود می‌بینند. سپاهانی که فصل گذشته استقلال را رفت و برگشت شکست داد و حالا هم به همراه آبی‌پوشان در نزدیکی صدر قرار دارد.

آبی‌پوشان تا امروز یکی از خطوط تیره جدول لیگ (باخت) را به خود اختصاص داده‌اند و تساوی برای‌شان نتیجه بدی به نظر نمی‌رسد اما اگر مجیدی به فکر صدرنشینی و حرکت سریع به سمت صدر باشد قطعا اولویتش را برد قرار می‌دهد زیرا در لیگ نزدیک امسال، بازی‌های رو در رو در تعیین قهرمان ارزشی اساسی دارد. آبی‌پوشان در این بازی وریا غفوری را مانند دیدار قبل در اختیار ندارند اما پیشرفت مهم برای آن‌ها پیدا کردن زوج مناسب در میانه میدان است. نیک‌نفس و مهدی‌پور مقتدرانه‌ترین‌ و موفق‌ترین زوج خط هافبک را برای استقلال تشکیل دادند و ماحصل آن هم چیزی جز برد قاطعانه مقابل پیکان نبود.

در سمت مقابل پرمهره‌ترین تیم لیگ بیست و یکم قرار دارد. سپاهانی که در هر پستی بازیکنانی آماده دارد و کاملا بی‌حاشیه از همان ابتدای لیگ در رتبه‌های بالای جدول قرار گرفته است. آنها در جمع خود ستاره‌های سابق آبی و قرمز چون ریگی، شهباززاده، رفیعی و مغانلو را دارند و حالا به سد سختی چون دومین خط دفاعی برتر لیگ رسیده‌اند، خط دفاعی که به رهبری، یزدانی خود بازیکن سپاهان بود.

پیشینه تقابل‌های دو تیم، حساسیت در صدر جدول و جدال بازیکنان سابق هر دو تیم با پیراهن رقیب فعلی، همه و همه نشان از دیداری جذاب و حساس دارد. مساله‌ای که پیش‌بینی نتیجه دیدار را بسیار سخت می‌کند.

***

هر دو تیم می‌توانند با برد به صدر برسند و هر دو در بدترین حالت به رده ششم سقوط می‌کنند.

در 10 بازی اخیر این دو تیم مقابل هم در تمام جام‌ها استقلال 6 برد داشته و سپاهان 3 برد. تنها تساوی این 10 تقابل دیداری بود که استراماچونی روی نیمکت استقلالی‌ها نشسته بود و قلعه‌نویی روی نیمکت سپاهان.

تنها بازیکن ترکیب اصلی استقلال (غفوری مصدوم است) که به سپاهان گل زده مهدی‌پور است که در هفته آخر لیگ بیستم دروازه‌ زردپوشان را در دقیقه 90 باز کرد. در سپاهان ولسیانی، نورافکن، جلال‌الدین علی محمدی، رفیعی، شهباززاده و میرزایی پیشتر با لباس سپاهان به استقلال گل زد‌ه‌اند.

در مجموع این دو تیم 80 بازی (دوستانه، حذفی، لیگ قهرمانان آسیا) مقابل هم انجام داده‌‌اند که آمار 29 برد برای استقلال و 31 برد برای سپاهان ثبت شده است.

در مجموع 20 لیگی که برگزار شده سپاهان 7 بار بالاتر از استقلال قرار گرفته و استقلال 13 بار. حالا سپاهان بالاتر از استقلال است اما در همین هفته امکان تغییر جایگاه دو تیم وجود دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbalw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قایدی به دنبال تکرار خاطرات خوش با گل گهر