تاریخ انتشار: 1400/09/23 13:20
کد خبر: 28679

پاسخ باشگاه نساجی به فولادی‌ها: عذرخواهی لازم نیست، زود قضاوت نکنید!

باشگاه نساجی در واکنش به اشتباهات داوری بازی این تیم برابر فولاد خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد.
پاسخ باشگاه نساجی به فولادی‌ها: عذرخواهی لازم نیست، زود قضاوت نکنید!

 و به نقل از روابط عمومی باشگاه نساجی مازندران، باشگاه نساجی درباره اتفاقات و اشتباهات داوری بازی با فولاد خوزستان بیانیه‌ای صادر کرد که در زیر می‌خوانید: نساجی همانند همه تیم‌ها هم از اشتباهات داوری متضرر شده و هم منتفع؛ تکرار می‌کنیم هم متضرر و هم منتفع. مثل همه تیم‌ها. اما هیچ‌گاه به دنبال صدور بیانیه نبوده است تا سهم خود را در ایجاد فضای امن برای داوران به منظور قضاوت‌های بهتر ایفا کند و به طور جد بر این باور است اگر اشتباهی هم رخ می‌دهد، سهوی است. همانند خطای صورت گرفته روی احسان قهاری در بازی با پدیده که داخل محوطه جریمه رخ داد، اما داور به اشتباه توپ را بیرون از محوطه جریمه کاشت. یا اخراج نکردن محمد دانشگر در بازی با استقلال و یا ... .

در پایان بازی فولاد - نساجی که به نتیجه مساوی یک - یک انجامید جواد نکونام سرمربی تیم فولاد مدعی شد گل نساجی خطا بوده، داور باید به علیرضا حقیقی کارت قرمز نشان می‌داده و از همه مهمتر دو پنالتی مسلم به سود فولاد نگرفت! این یعنی فاجعه داوری. البته نکونام که زحمات صادقانه او در قائمشهر منجر به بازگشت نساجی به سطح اول فوتبال کشور بعد از 24 سال شد کمی بی‌انصافی کرد و مدعی شد نساجی در این بازی وقت‌کشی کرد در حالی که به گواه سایت‌های آنالیز نساجی در این بازی بیشتر از فولاد صاحب توپ و میدان بود و بیشتر از میزبان خود پاس داد.

بگذریم؛ از ابتدا مشخص بود این ادعا درست نیست. ادعایی که ایضاً از سوی سیدمحمد علوی سرپرست محترم تیم فولاد تکرار شد!

غیر از این بود کمیته داوران بیژن حیدری یکی از داوران خوب فوتبال ایران را برای قضاوت مسابقه حساس استقلال - سپاهان انتخاب نمی‌کرد. دوشنبه شب در کارشناسی داوری برنامه فوتبال برتر مشخص شد گل نساجی خطا نبوده، داور در دادن اخطار به علیرضا حقیقی درست تصمیم گرفته و پنالتی‌هایی نیز علیه شیمبا و بوحمدان رخ نداده است! تازه در یک صحنه باید خطا روی رضا جعفری را اعلام می‌کرده است (چسبیده به خط محوطه جریمه که منجر به ایجاد یک موقعیت خوب برای نساجی می‌شد) به زعم نظر مثبت دو کارشناس از سه کارشناس و همچنین در صحنه توپ‌ربایی صالح حردانی که منجر به پاس موقعیت تک به تک برای شیمبا شد باز هم به زعم دو کارشناس از سه کارشناس خطا روی بازیکن نساجی محرز بود.

باشگاه نساجی به دنبال بازپس‌گیری این ادعا از سوی سرمربی و سرپرست رقیب و حتی عذرخواهی نیست. تنها یک توصیه دارد؛ زود قضاوت نکنید!

باشگاه نساجی همانطور که از سوت‌های اشتباه ناراحت می‌شود از سوت‌های به سود هم خرسند نیست و امیدوار است با تلاش‌های مجدانه فدراسیون فوتبال در نهایت سیستم کمک داور ویدئویی وارد استادیوم‌های ایران شود و اشتباهات داوری به صفر برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9xap

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نساجی جریمه نقدی شد