تاریخ انتشار: 1400/09/27 17:21
کد خبر: 28480

رودی ژستد؛ یک خرید بد یا یک ستاره؟

خریدهای خارجی فرهاد مجیدی تا این‌جای کار عملکرد پرفراز و نشیبی داشته‌اند.
رودی ژستد؛ یک خرید بد یا یک ستاره؟

دو پاس گل متوالی. این همان چیزی است که رودی ژستد را در دو هفته از یک خرید بد و پر از انتقاد به یک ستاره تبدیل کرده است. ژستد اما کدام یک از این دو است؟ آن خرید بدی که گل نمی‌زند یا آن ستاره‌ای که در این دو هفته از تیغ تیز انتقادات به خوبی فرار کرده است. زمانی که ژستد قرار بود به ایران بیاید فیلم‌های زیادی از گل‌های او به تیم‌های بزرگ و معروف منتشر شد. فیلم‌هایی که توقع از این بازیکن فرانسوی را بالا برد. او با پیراهن استقلال نتوانسته گل‌هایش را تکرار کند و این مساله اگرچه نقطه ضعفی برای یک مهاجم مثل او محسوب می‌شود اما باعث نخواهد شد که بتوان او را خرید بد فرهاد مجیدی دانست. 

سرزن قهار

ژستد در این چند بازی موقعیت‌های زیادی را به دلیل بی‌دقتی از دست داده است اما بخشی از گل‌ نزدنش را هم باید در وظایفی که کادرفنی از او می‌خواهد جست و جو کرد. فرهاد مجیدی فصل گذشته یک خرید عجیب انجام داد. او آرمان رمضانی را از پرسپولیس به خدمت گرفت. سوالی که پیش آمده بود این بود که مجیدی چرا باید مهاجمی که نشان داده گلزن خوبی نیست را از تیم رقیب به خدمت بگیرد. حضور آرمان رمضانی در ترکیب استقلال و نحوه بازی این تیم نشان داد که مجیدی، رمضانی را برای زدن ضربه سر اول و آماده کردن توپ برای قایدی و دیگر بازیکنان تیمش می‌خواهد. رمضانی نتوانست خواسته کادرفنی را به خوبی برآورده کند و برای همین خیلی زود به نیمکت منتقل شد.

برای فصل جدید کادرفنی آبی‌ها به سراغ بازیکنی رفت که بتواند تفکرات فصل گذشته‌اش را اجرا کند و به نظر می‌رسد ژستد تا این‌جای کار موفق بوده است. او مدت زمان زیادی نیست که در ترکیب اصلی حضور دارد و قطعا چند هفته‌ای را باید برای آشنا شدنش با شرایط تیم و تفکرات سرمربی به او فرصت داد. 2 پاس گل او در 2 هفته اخیر هم اگرچه مهرتاییدی بر کیفیتش و اجرای تفکرات مجیدی به نحو احسن نیست اما نشان از تاثیرگذاری‌اش دارد. ژستد سرزن فوق‌العاده‌ای است و این گزاره‌ای است که با اطمینان می‌توان در موردش صحبت کرد. او در تمام بازی‌هایی که برای استقلال به میدان رفته بالای 70 درصد پیروزی در نبردهای هوایی را داشته و همیشه میان سه بازیکن برتر زمین در این زمینه حضور داشته است. این ضربات سر در دو هفته اخیر با 2 پاس گل هم همراه بوده است تا اجرای برنامه‌های مجیدی به نتیجه هم منجر شود.

مهاجم بدون گل

هواداران استقلال که در این چند فصل مهاجمان شش دانگی مانند مامه‌تیام و شیخ دیاباته را از دست داده‌اند، از ژستد انتظار یک ماشین گلزنی را دارند. یک مهاجم تا زمانی که با گل‌هایش ندرخشد همیشه می‌تواند زیر بار انتقادات قرار بگیرد اما این مساله به تنهایی باعث نمی‌شود که عملکرد این بازیکن فرانسوی زیرسوال برود. 

بازیکنی که دقایق زیادی از بازی را هم دور از محوطه جریمه بازی می‌کند. عکس بالا نشان می‌دهد که ژستد در بازی با سپاهان در کدام مناطق دوئل هوایی داشته است و همانطور که مشخص است او در بسیاری از صحنه‌ها از محوطه جریمه و حتی زمین خودی دور بوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3egkd9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جدال دو پانتولیکوس در آزادی!

ژستد: بابت اینکه توپ‌هایمان گل نشد، ناراحتم!
نتوانستم گل بزنم، پس خوب نبودم

فرصت یکساعته فرهاد به ژستد کارساز نبود
رودی، بدون گل در اولین بازی با پیراهن آبی؛