تاریخ انتشار: 1400/09/29 16:28
کد خبر: 28382

مورد عجیب مظاهری در استقلال/ پس چرا تمدید کردید؟

یکی از شگفت‌انگیزترین اتفاقات این فصل فوتبال ایران، تمدید قرارداد رشید مظاهری با استقلال بود
مورد عجیب مظاهری در استقلال/ پس چرا تمدید کردید؟

این دروازه‌بان که ابتدای فصل گذشته در قامت یک ناجی و خرید بزرگ به استقلال پیوسته بود، اوایل فصل کارش را خوب شروع کرد. با این حال در ادامه، هم از نظر فنی دچار افت شد و هم مشکلاتی با کادرفنی پیدا کرد که منجر به نیمکت‌نشینی‌اش شد. حسین حسینی که اواخر فصل بار دیگر جایگاهش در ترکیب اصلی را باز یافته بود، با استقلال قرارداد داشت و طبیعتا باید در این تیم باقی می‌ماند. آبی‌ها همزمان یک گلر جوان به اسم علیرضا رضایی را هم گرفتند؛ دروازه‌بان سابق پیکان که فرهاد مجیدی در موردش گفته: «تا ۱۰ سال می‌تواند دروازه تیم ملی را بیمه کند.» این یعنی استقلالی‌ها دو دروازه‌بان معتمد پیدا کرده بودند و طبیعتا قرارداد مظاهری نباید تمدید می‌شد. مخصوصا زمانی که رشید از سفر با استقلال به امارات و بازی با الهلال عربستان سر باز زد، همه فکر کردند کار تمام است و او می‌رود. با این حال در کمال شگفتی قرارداد مظاهری تمدید شد و این دروازه‌بان در کنار دو گلر دیگر، یک مثلث عجیب ساخت.

اصولا در مورد تیم‌های مختلف گفته می‌شود بهتر است یک دروازه‌بان خوب و یک دروازه‌بان معمولی داشته باشند. یعنی حتی در اختیار داشتن دو گلر سطح بالا هم به تیم‌ها توصیه نمی‌شود. حالا شما تصور کنید استقلال سه دروازه‌بان مدعی دارد؛ در این شرایط طبیعی است که حاشیه به وجود بیاید. در حال حاضر هفته‌هاست اسم مظاهری حتی در فهرست ۱۸ نفره بازیکنان استقلال هم درج نمی‌شود. او که اصلا و ابدا قرارداد ارزانی ندارد، هر هفته سکونشین می‌شود. در حقیقت مظاهری یکی از به‌صرفه‌ترین شغل‌های دنیا را دارد؛ او قبل از هر مسابقه استقلال یک استوری آرزوی موفقیت می‌گذارد و احتمالا بابت هر کدام از آنها چند صد میلیون یا حتی شاید چند میلیارد تومان دریافتی دارد! همه این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که اگر مظاهری جدا می‌شد و به تیم دیگری می‌رفت، هم خودش سود می‌کرد و هم استقلال.

این اواخر حوصله رشید از شرایطی که دارد سر رفته است. او گفته خط خوردنش از فهرست تیم ملی، سلیقه کادرفنی است و از منتقدان دعوت کرده با حضور در تمرینات آبی‌ها، سطح آمادگی‌اش را ببینند. در نهایت باید گفت هیچ‌کس نفهمید چه اتفاقی در این زمینه رخ داد و چطور استقلال دروازه‌بانی را که لازمش نداشت با هزینه بالا نگه داشت.

در حال حاضر آینده رشید مظاهری در ابهام است. در شرایطی شایعات مبنی بر جدایی او قوت گرفته که شاید به آسانی برای این دروازه‌بان مشتری پیدا نشود. امسال اغلب تیم‌های مدعی دروازه‌بان نسبتا مناسبی دارند و شاید اگر غیر از این بود، مظاهری در همان تابستان جدا می‌شد. حتی شایعاتی در مورد احتمال انتقال مظاهری به پرسپولیس در زمستان مطرح شده است. گذشته از اینکه آیا اصلا چنین خریدی به کار سرخ‌ها می‌آید یا نه، باید پرسید آیا استقلال رضایت‌نامه مظاهری را به مقصد رقیب سنتی صادر می‌کند یا نه؟

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4je5pz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مظاهری: به تمرینات بیایید و ببینید چقدر آماده‌ام/ سلیقه مجیدی متفاوت است، حق دارم به آینده و خانواده‌ام فکر کنم