تاریخ انتشار: 1400/10/02 14:51
کد خبر: 28250

گل‌محمدی: تیم‌هایی که افتخاری به دست نیاوردند ما را متهم می‌کنند/ ساختار فوتبال ایران مریض است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش در مصاف با ذوب‌آهن حق اشتباه کردن ندارد.

گل‌محمدی: تیم‌هایی که افتخاری به دست نیاوردند ما را متهم می‌کنند/ ساختار فوتبال ایران مریض است

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ذوب‌آهن اظهار کرد: بازی حساسی در پیش داریم و هر هفته حساسیت بازی‌ها بیشتر می‌شود. مقابل تیم خوبی بازی داریم و تبریک می‌گویم به تارتار که تیم خوبی ساخته‌است. برای ما کسب سه امتیاز بسیار مهم است. مقابل تیم سرعتی بازی داریم و باید سعی کنیم اول خوب دفاع کنیم و اجازه ندهیم حرف در زمین ما پاس بدهد و فرصت ایجاد کند.

او ادامه داد: حق اشتباه کردن نداریم چون جبران اشتباه سخت است. فاصله تیم‌ها بسیار کم است و باید با کمترین اشتباه و استفاده از فرصت گلزنی سه امتیاز را به دست بیاوریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر احتمال حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا هم گفت: این معضل بزرگی در فوتبال ما است. در آخرین جلسه که برگزار شد، همه جشن گرفتند و یکدیگر را در آغوش گرفتند و گفتند مجوز حرفه‌ای صادر شد. الان نمی‌دانم چه اطلاعاتی به بیرون درز کرده که چنین تصمیمی گرفته‌اند. این مشکلات سال‌های قبل هم بوده است و نمی‌دانم کسانی که قبلا در فدراسیون بوده‌اند، چطور توانستند مجوز حرفه‌ای را بگیرند و امسال چرا چنین نشده که جای تعجب است. این ساختار مریض فوتبال ایران است که باعث شده چنین اتفاقی رخ دهد. این موضوع قابل پیش‌بینی‌ هم بود و چیزی نیست که الان اتفاق افتاده باشد. ما بیشتر اسم حرفه‌ای بودن را یدک می‌کشیم اما واقعیت این است که سیستم و باشگاه‌های ما از آسیا عقب هستند. وقتی با تیم‌های حریف در خانه آنها بازی می‌کنید تازه متوجه می‌شوید که ساختار و امکانات چیست. اینجا شبیه یک دورهمی است. من به عنوان مربی وظیفه خودم را انجام می‌دهم و نباید شرایط طوری رقم می‌خورد که این اتفاقات رخ بدهد.

وی ادامه داد: نام پرسپولیس و استقلال آنقدر بزرگ است که بتواند به آسیا اعتبار بدهد. برای فوتبال ما که اهمیت ندارد اما آسیا هم از نبود پرسپولیس و استقلال ضرر خواهد کرد.

گل‌محمدی درباره دیدار روز گذشته عزیزی‌خادم با مدیران باشگاه ذوب‌آهن در آستانه دیدار پرسپولیس با این تیم هم گفت: ما سعی می‌کنیم ذهن خودمان را درگیر مسائل حاشیه‌ای نکنیم اما خب شکل کار قشنگ نیست. دفعه قبلی در بازی با صنعت نفت اتفاقی بود اما نمی‌دانم دوباره چرا تکرار شده که این عجیب است. تمرکز ما فقط روی بازی است.

وی در ادامه درباره خلق فرصت توسط تیمش در نیمه اول بازی‌ها هم گفت: اگر آمار دقیق از بازی‌ها بگیرید، نیمه اول نسبت به نیمه دوم متفاوت است. در شروع کار تیم‌ها برای دفاع کردن انرژی دارند اما در نیمه دوم شرایط تغییر می‌کند. پرسپولیس باید شروع قوی داشته باشد چون تیمی بوده که در دقیقه ٢٠ و ٣٠ گلزنی می‌کرد که باید چنین باشد. امیدوارم در نیمه اول هم بیشتر بتوانیم گلزنی کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره پرونده بازیکن گابنی گل‌گهر هم گفت: من وارد جزئیات رای نمی‌شوم اما هر رای که قرار است صادر شود باید همه جوانب لیگ را در نظر بگیرند. نباید اینگونه باشد که امتیازات را به تیم‌هایی بدهند که برای قهرمانی کارشان راحت شود و کار برای ما سخت شود. این موضوع خیلی خوب نیست و قطعا کارشناسان هم صحبت کردند و رای باید رایی باشد که تیمی ضرر نکند.

وی درباره باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی پرسپولیس هم گفت: تا نیم فصل کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم و فقط در نیم فصل زمان تغییرات است. ایجاد تغییرات بر اساس نیاز تیم است و امیدوارم تا آن زمان اتفاقی رخ ندهد. وقتی پنجره باز شد، آقای وحدت را تا نیم فصل از دست دادیم و برای دیگر بازیکن تاجیک هم هنوز ITC صادر نشده است و باید تضامین بانکی هم صادر شود. پنجره باز شده اما اتفاق خاصی رخ نداده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌پذیرد کیفیت فنی برخی بازیکنان پرسپولیس پایین آمد، گفت: این موضوع را قبول نداریم. ما تیم خوبی هستیم و به هم باور داریم و اعتماد زیادی داریم. از سال گذشته تا الان ٧ و ٨ بازیکن در سطح تیم ملی از دست دادیم اما بازیکنانی که آمدند عاشقانه آمدند. بازیکنی داریم که خانه و خودرو خودش را فروخته است تا به پرسپولیس بیاید. برخی بازیکنان قدیمی با مشکلات زیادی رو به رو بودند اما صبوری کردند. بازیکنان می‌توانند الگو باشند. با اینکه ۵ قهرمانی به دست آورده‌اند اما باز هم انگیزه و اشتیاق برای قهرمانی دارند. این انگیزه هم از هواداران به سمت ما می‌آید. ما برای موفقیت می‌جنگیم اما با همه توان تلاش می‌کنیم تا موفقیت را ادامه بدهیم.

او درباره اینکه ١٠٠ بازی روی نیمکت پرسپولیس نشسته است هم گفت: این افتخار بزرگی برای من است که بتوانم ١٠٠ بازی روی نیمکت بنشینم. حتی نشستن برای یک بازی روی نیمکت پرسپولیس افتخار بزرگی است. خوشحالم در پرسپولیس هستم و کنار این بازیکنان و هواداران کار می‌کنم. همیشه وقتی قهرمان می‌شوید حرف و حدیث شاید باشد. تیم‌هایی که افتخاری به دست نیاوردند ما را متهم می‌کنند و حرف‌هایی می‌زنند که افکار عمومی را منحرف کنند. واقعا خوشحالم که به جای تلاش فقط حرف می‌زنند و از طرفی برای ما هم انگیزه ایجاد می‌کند که تلاش بیشتری کنیم.

او درباره گزینه‌های مدیرعاملی پرسپولیس هم گفت: در جایگاهی نیستم که بخواهم تعیین تکلیف کنم اما می‌دانم از وقتی آقای صدری آمدند ما با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کردیم و آقای صدری تلاش زیادی انجام داده است. او تنها بود و از آقای صدری تشکر می‌کنم. شاید هم نتوانستند همه مشکلات را حل کنند اما بخش زیادی را حل کردند. باشگاه پرسپولیس نیاز به تشکیلات دارد و این موضوع پایه‌های موفقیت را رقم می‌زند. این موضوع بحث مجوز حرفه‌ای هم به خاطر نبود تشکیلات درست است.

وی درباره بحث طلب باشگاه شهرخودرو از پرسپولیس هم گفت: باشگاه باید به تعهد خود در قبال انتقال من عمل می‌کرد. فقط هم انتقال من نبود. ما پنج مربی بودیم که از شهر خودرو به پرسپولیس آمدیم. یک مبلغی پرسپولیس تعهد کرده بود پرداخت کند. پول‌های زیادی آمد اما طلب شهرخودرو را پرداخت نکردند. این یک معامله برد برای پرسپولیس بود. حضور این همکاران موفقیت برای پرسپولیس به همراه داشت و بیش از ١٠٠ میلیارد هم درآمد داشت. خوب می‌شد همان موقع این مبلغ پرداخت می‌شد.

او در پایان درباره عملکرد حامد لک هم گفت: حامد لک فشار زیادی را تحمل کرده است. او بازی‌های سنگینی را پشت سر گذاشته و اگر بخواهیم به او نمره بدهیم، نمره قبولی است. او از نظر ذهنی هم نشان داده توان بالایی دارد. رفت‌وآمد رادوشوویچ وجود داشته و این باعث می‌شود دروازه‌بان دیگر احساس تنهایی کند. هر رفت‌وآمدی برای تیم تبعات دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27dqqd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


برنامه‌ مفصل پرسپولیس برای جام حذفی